5 Reacties

18 uur geleden

Onze zoon heeft dit ook heel lang gedaan, ik roep het even voorzichtig maar sinds een week doet hij ineens een middag dut van 1,5 a 2 uur! De ochtend slaap nog wel 30 minuutjes, maar ben al heel blij met de middag dut hoe het nu gaat. We doen niks anders in de routine of ritmes. Kwartje valt vanzelf denk ik dan maar. Merk dat ik zelf ergens ook frustreerde want ik kon in de dertig minuten slaapjes net niks, niet eten, klaar maken, ff stofzuigen etc. Want voor je het wist was hij alweer wakker. Ben het iets meer gaan loslaten, wakker = wakker en dan maar zometeen weer een dutje. Of het iets met elkaar te maken heeft, geen idee. Ik roep het even voorzichtig want dit is pas sinds een weekje 馃ぃ馃槆

17 uur geleden

Als ze om 7 uur wakker is dan zou ik haar pas om 9 uur weer neerleggen voor een dutje. Te korte dutjes kunnen komen door te weinig slaapdrang/te korte wakkertijd. 7 uur is een heel normale opsta tijd voor baby's. Daar zou ik mee beginnen om te testen

17 uur geleden

De wakkertijden aanhouden is heel belangrijk! Misschien leg je hem al te snel weer op bed zodat hij nog niet genoeg slaapdruk heeft opgebouwd. Hier was het eerst ook zo maar probeer nu dus iets langer de tijd er tussen te houden en nu al 2 weken lang 2x dutje van 1,5-2 uur op een dag
Wat bedoel je met dat haar eerst slaapje tot 08:00 uur is? Schema hier: Als ze om 7 uur wakker is, dan zo rond half 10 eerste dutje. Na eerste dutje (is meestal 40-60 min, maar soms ook 1,5 uur) 3 uur wakker en soms (ligt aan lengte van tweede dutje) einde middag nog een powersut

10 uur geleden

De app Napper is heel erg fijn en heeft mij goed geholpen!