220 Reacties
één maand geleden
Ik merk dat ik vooral ‘s avonds heel erg last heb van misselijkheid. Ook als m’n maag maar een beetje leeg raakt, komt de misselijkheid. Daarnaast veel speeksel, waardoor k ook misselijk wordt, door het slikken 😂 Is dit herkenbaar?
één maand geleden
Reactie op PregnantmomL
Ik merk dat ik vooral ‘s avonds heel erg last heb van misselijkheid. Ook al ...
Ik heb ook vaak dat ik misselijk word als mijn maag leeg is. Ik heb altijd van die kleine crackertjes bij de hand. Op mijn nachtkastje, in de verschoonbaar, in mijn eigen tas, in de auto.. het komt zo random altijd 🤣
één maand geleden
Ik heb sinds gisteren zo'n enorme hoofdpijn. Vandaag tijdens het werk voelde ik me zo beroerd dat ik me ziek had gemeld en ben gaan liggen. Maar zelfs met een paar uurtjes extra slaap voelt het alsof m'n hoofd op het punt staat te ontploffen. Het straalt uit naar mijn ogen en neus en zo kan ik geen rust vinden. Mijn vriend zei dat ik paracetamol moest nemen. Ik heb dat tot nu toe geweigerd omdat ik tijdens de zwangerachap niet teveel pijnstillers en dergelijke wil nemen (en daarnaast voel ik me misselijk als ik er al aan denk, en weet ik dat ik dat ding eruit ga kotsen op het moment dat ik het inslik).
Op internet spreken de verhalen zich tegen en iedereen beweert iets anders. De een zegt dat het veilig is, de ander zegt dat het schadelijk is voor het ongeboren kindje, wat voor veel verwarring zorgt (en begrijpelijk als je je afvraagt wat ik dan op de forum doe met deze vraag, gezien ook hier waarschijnlijk de meningen verschillen en elkaar tegen spreken...).
Ikzelf geloof op zich dat 1 paracetamol niet gelijk drama wordt, maar dat je dit ook niet tevaak moet nemen tijdens je zwangerschap.
Toch ben ik benieuwd naar wat de mama's-to-be hier doen bij hoofdpijn wat niet weggaat. Nemen jullie gewoon paracetamol?
één maand geleden
Reactie op Usagi
Ik heb sinds gisteren zo'n enorme hoofdpijn. Vandaag tijdens het werk voeld ...
Ja! Mijn verloskundige zei dat dat prima kan, als het niet te vaak is.. met zulke hoofdpijn door gaan is ook niet fijn en dan kun je beter pcm nemen, dan een ander soort pijnstilling. Jezelf niet te veel kwellen, uitstellen prima, aankijken ook, maar te veel pijn is niet fijn.
één maand geleden
Reactie op Usagi
Check voor gebruik van medicatie altijd het Farmacotherapeutisch Kompas is mijn advies en overleg evt. met de verloskundige of je (huis)arts
één maand geleden
Reactie op Usagi
Ik neem bij heel erge hoofdpijn 2 paracetamol, vervolgens ga ik met mijn voeten in een bak heet/warm water zitten en leg ik iets kouds in m'n nek en/of tegen mijn voorhoofd.
Je mag de paracetamol ook in zetpil vorm nemen. Je mag maximaal 3000mg per dag; dat is 3x 2 paracetamol of 3x 1 zetpil van 1000mg.
Vergeet niet ook goed te eten en te drinken. Hoofdpijn kan door zoveel verschillende dingen getriggerd worden, hou dus alles in de gaten en zorg goed voor jezelf.
25 dagen geleden
Symptomen: misselijkheid vermoeidheid
Dat verschilt per dag inderdaad
Ik ben heel moe
Redelijk
Absolute must is voor nu de snoozz kussen ik kan weer slapen. Wat ik zekf een must vindt is de meenem flessenwarmer en ik ga zelf nu ook voor de babybrezza. Wipstoeltje en baby nestje
Wij gaan naif gebruiken en rituals. Wat betreft de babyfles dr brown
25 dagen geleden
Ik heb een hele rare vraag.. net seks gehad maar man is bij mij klaar gekomen. Kan dit kwaad? Ik kan niks vinden of ik hierdoor weer zwanger kan raken? Ben nu 13 weken.
25 dagen geleden
Symptomen: ongekend moe, droge mond en sinds vandaag hoofdpijn. Ook al een tijdje een afkeer van avondeten.
Het verschilt per dag. Vandaag nagenoeg de hele dag plat gelegen… Wel heb ik vaak in de overgangsperiode tussen de weken buikpijn, waarschijnlijk groeipijn.
Slapen gaat goed, soms al rond half 10 (of eerder) in bed. S nachts een aantal keren wakker en in de ochtend ook erg vroeg wakker. Daar baal ik van want dan lukt het niet goed om de dag vol te houden. Moe is elke dag aan de orde, energie is ver te zoeken.
Werken lukt, maar heel blij dat ik thuiswerken kan, dan kan ik vaker even rust nemen. Een dag op kantoor houd ik niet vol.
Voor de rest: ik moet nog op onderzoek uit, want ik ben nog erg een leek op het gebied van baby’s 👶🏼
Ook ik vind het spannend om paracetamol te gebruiken. Ik ben bekend met migraine en merk dat dat voor de rest van de zwangerschap een uitdaging gaat zijn. Normaal gebruik ik ibuprofen en dat werkt goed. Dat kan nu natuurlijk niet.
24 dagen geleden
Reactie op MandyLan
Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en had tot aan de 10 weken heel veel klach ...
Dit is heel herkenbaar en de dag dat ik de echo heb heb ik ineens alle klachten weer😭😭😭
24 dagen geleden
Reactie op Yayaaaa
Herkenbaar! Dacht altijd dat zwangere mensen alleen misselijk waren in de o ...
Ja enorm! 🙈
24 dagen geleden
Reactie op Usagi
Wat ontzettend naar!! Ik heb 1,5 week migraine gehad, ook af en toe pcm genomen maar helpt bij mij niks, neem het nu ook niet meer. Ik heb onderzoeken gelezen over gember capsules en dan specifiek met 100% gemberpoeder (geen extract). Dit schijnt net zo goed te werken als sumatripta. Lees overal dat gemberpoeder veilig is tijdens de zwangerschap. Ik krijg ze vandaag binnen, vond het wel het proberen waard. Misschien is het ook wat voor jou?
24 dagen geleden
Reactie op Hophop
Verven jullie je haar (highlights) of bewust niet tijdens de zwangerschap? ...
Ik ben afgelopen weekend bij de kapper geweest en zij gaven aan dat highlights mag omdat dit niet op de hoofdhuid gaat. Maar ze gaven wel aan per kapper verschilt het wat voor product ze gebruiken.
23 dagen geleden
Ik ben nu 8 weken zwanger en merk dat mijn borsten groter zijn. Dat vind ik opzich niet erg, want ik heb van mijzelf kleine borsten haha. Ik heb nu eerst mijn sport bh aan, maar ik wil daarnaast graag een andere bh aanschaffen. Hoe lang groeien je borsten gemiddeld nog door? Voordat ik over een paar weken weer een nieuwe bh aan kan schaffen 😉 wat raden jullie mij aan? Zonder beugels lijkt mij fijn, maar ik wil er ook niet ineens platter uitzien van voren (wil het op mijn werk nog niet vertellen), dus wel iets met een vorm van ondersteuning wat de vorm wat behoudt. Of alvast een voedingsbh? Ik ben benieuwd! 😊
23 dagen geleden
Reactie op Hophop
Verven jullie je haar (highlights) of bewust niet tijdens de zwangerschap? ...
Mijn kapper gaf al aan dat het kan zeker omdat ze met folies iets van je hoofdhuid afblijven. Maar ook uitgroei verven zou gewoon moeten kunnen zegt zij. Biab heb ik ook nog, nu moet ik wel zeggen dat ik bij de laatste keer 4 nagels had waarbij de complete biab losliet… nog nooit gehad. Nu zat het er ook 4,5 week op door vakantie. Heb nu een nieuwe set en die zit er na 1,5 week nog prima op. Heb het er nog niet met mijn nagelstyliste overgehad omdat ze het nog niet weet. Dat vertel ik volgende week