264 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Tantetruus1992
Wat doen jullie met rusteloze benen 😫
Magnesium spray!! En magnesium tabletje slikken savonds en schijnt dat weinig foliumzuur ook rusteloze benen kan geven dus dat ook lekker blijven slikken. Bij mij werkte het meteen!
9 dagen geleden
Reactie op SuzanDeadman
Magnesium spray!! En magnesium tabletje slikken savonds en schijnt dat wein ...
Oeh wat voor magnesium spray heb jij?
8 dagen geleden
Reactie op Tantetruus1992
Wat doen jullie met rusteloze benen 😫
Magnesium voor het slapen gaan en het dragen van compressie kousen helpt bij mij. Af en toe een voetenbadje met magnesium is ook fijn. Ik vond zelf de magnesium spray niet zo fijn in gebruik, maar dat kan ook helpen.
In de avonden dat ik er heel veel last van heb ga ik ook gewoon heel vroeg in bed liggen en draag ik de volgende dag sowieso de compressie kousen.
7 dagen geleden
Kun je met 14 weken beginnen met het voelen van lichte bewegingen?
6 dagen geleden
Ik voel denk de baby al week of 2. Maar nu lijkt het alsof ik niks meer voel. Wordt hier ineens zo onzeker over dat ik een extra echo wil..
6 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
Ik voel denk de baby al week of 2. Maar nu lijkt het alsof ik niks meer voe ...
Poeh, dat maakt inderdaad echt onzeker!
Maar op deze termijn is het echt nog niks om zorgen over te maken. Pas vanaf 28 weken moet je je kindje dagelijks voelen. In mijn vorige zwangerschap voelde ik mijn kindje al dagelijks vanaf 18 weken. Met 24 weken voelde ik haar ineens niet meer, gebeld met vk en zij gaven aan dat het echt nog niet hoeft. Je kindje kan net anders liggen en bijvoorbeeld naar je rug trappen.
Maar bij onzekerheid ben je altijd vrij km je vk te bellen en samen te kijken hoe je gerust gesteld kan worden!
6 dagen geleden
Reactie op TopperAms
Poeh, dat maakt inderdaad echt onzeker!
Maar op deze termijn is het echt no ...
Dankjewel voor je bericht. Doet me goed.
6 dagen geleden
Hebben jullie tips voor een betere nachtrust? Ik slaap zooooo slecht. Ik val wel in slaap maar dan word ik wakker en kan ik niet meer slapen… :(
6 dagen geleden
Reactie op Pippilangkous12345
Hebben jullie tips voor een betere nachtrust? Ik slaap zooooo slecht. Ik va ...
Ik heb dit ook regelmatig, ik val vaak uiteindelijk wel weer in slaap. Ik word vaak waker van nare/enge dromen. Dus ik probeer dan heel bewust aan fijne dingen te denken, rustig adem te halen, even op de andere zij... en heel soms maak ik mn man wakker. Die slaapt toch snel weer dus heeft er weinig last van, maar dat hij ook wakker is helpt mij dus enorm om weer in slaap te vallen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar dit doe ik dus 😉 En anders (kamille) thee drinken?
6 dagen geleden
Ik heb met 10+3 de laatste echo gehad, en heb a.s. donderdag pas weer de volgende controle. Dan ben ik 13+5. Daar zit dus ruim 3 weken tussen. In die 3 weken hebben we het iedereen verteld, maar ik merk dat ik nerveus word voor die controle. Wij hebben ervoor gekozen om geen 13w echo te doen, dus dit is echt weer de eerste controle na die 10w echo. Ik voel me nerveus omdat er van alles mis kan zijn. Daar ben ik opeens een beetje bang voor.. herkennen dames dit? 🙈 Je voelt het kindje natuurlijk niet, dus voor mn gevoel heb je 0 garantie eigenlijk dat het goed gaat...
6 dagen geleden
Reactie op WijzeOchtendgloren004027
Ik heb met 10+3 de laatste echo gehad, en heb a.s. donderdag pas weer de vo ...
Heel herkenbaar. Wij hebben morgen de 13 weken echo, maar toch vind ik het zo spannend. Vooral ook omdat ik in mijn vorige zwangerschap veel symptomen had en nu heel weinig. En ook hiervoor een miskraam.
Even een andere vraag off topic en misschien een beetje privé: ik ben heel benieuwd waarom jullie ervoor hebben gekozen om geen 13 weken echo te doen. Als je het niet wil delen vooral niet doen hè! Maar ben heel benieuwd naar jullie zienswijze 😀.
6 dagen geleden
Reactie op iiiertje
Heel herkenbaar. Wij hebben morgen de 13 weken echo, maar toch vind ik het ...
Oeh, ik kan me dat heel goed voorstellen. Zeker ook door je eerdere miskraam! Gelukkig heb je h'm morgen, dat is nu echt bijna! 😊
Mag je zeker vragen hoor! We doen geen 13w echo, voelde op een bepaalde manier niet zo goed / onnodig. Ik had dat gevoel al heel snel. Niet uit laksheid, maar meer van: met de 20w echo gaan ze al alles af, ik zag het nut er niet persé van in om dat dan ook met 13w te doen. Dat voelde voor mij dubbelop. Ook omdat wat de uitkomst ook is, we zouden de zwangerschap nooit afbreken. (Daarom doen we ook geen nipt.) En stel de 13w echo brengt slecht nieuws: de kans dat je dan bij slecht nieuws in spanning zit tot die 20w waarin ze bijv iets écht goed kunnen zien, is aanwezig. Terwijl nu heb je dat dan pas bij 20w. Plus dat ik gevoelsmatig liever niet te veel echo's heb, maar dat is meer gevoelsmatig dus. Heb het idee dat te veel echo niet goed is, maar dat is echt een onderbuikgevoel en niet op wetenschap of iets gebaseerd hoor 😊
6 dagen geleden
Reactie op 0907
Hoe zouden jullie de naam Aisha uitspreken?
Ajsja
5 dagen geleden
Reactie op WijzeOchtendgloren004027
Ik heb dit ook regelmatig, ik val vaak uiteindelijk wel weer in slaap. Ik w ...
Ja ik maak ook soms mijn vriend wakker! Afgelopen weekend was hij er niet en toen kon ik dus echt niet meer slapen;(