265 Reacties

3 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Gebruik je al een multivitamine, of anders iig vit D? Misschien dat dit een ...
Ja op advies van vk neem ik vitamine d extra, verder niet. Heb gelukkig geen tekorten😄

3 dagen geleden

Reactie op DTlove92

Zijn jullie ook vaak ziek?
Jep...alles wat rond gaat, vang ik nu op. Terwijl ik eerder nooit ziek was. Heel irritant 🥲

3 dagen geleden

Reactie op 💜

Persoonlijk zou ik niet zomaar vitamine bij gaan slikken. Zou altijd even o ...
Das wel een goeie! Heb volgende week controle afspraak en kan dan wel even overleggen, maar volgens mij heb ik geen tekorten😄

3 dagen geleden

Reactie op FantasievolleHemel540157

Dankjewel voor je reactie! En dat klopt inderdaad , echt de tijd van het ja ...
Als je zwanger bent, gaat je immuunsysteem omlaag. Dit omdat er je lichaam anders tegen je zwangerschap gaat "vechten". Dus niet gek dat je vatbaarder bent voor virussen nu, terwijl je dat normaal niet zo bent! 😘

2 dagen geleden

Mag je pasta pesto ?

2 dagen geleden

Reactie op Tantetruus1992

Mag je pasta pesto ?
Volgens mij wel😅 2 daagjes terug nog op😋

2 dagen geleden

Mag je pasta pesto ?
Zwangerhap zegt ook dat t geen probleem is! 😇

2 dagen geleden

Mag je pasta pesto ?
Waarom denk je dat je het niet zou mogen hebben? Bij twijfel gewoon de zwangerhap app checken, of een simpele Google search doen, dan heb je het snelste antwoord en ook vaak een uitleg waarom iets wel of niet mag. Pasta mag je gewoon hebben en pesto ook, dus pasta pesto is geen probleem. Tenzij je er rauwe ham overheen gooit, want de rauwe ham mag officieel dan weer niet.

2 dagen geleden

Zwanger van mijn tweede kindje en mijn man en ik twijfelen steeds over de meisjesnaam (tussen 2 namen). Voor een jongen weten we het al wel. Iemand tips om erachter te komen welke naam het moet worden? Bij ons eerste kindje wisten we het al voordat de zwangerschap begon.

2 dagen geleden

Reactie op FlorissanteVallei432573

Zwanger van mijn tweede kindje en mijn man en ik twijfelen steeds over de m ...
Geef het vooral even tijd! Laat het rusten en pak af en toe jullie lijstje er weer bij. Laat je gedachten er af en toe over gaan als je op de fiets zit, aan het koken bent, in het dagelijks leven.. en bespreek je gedachten met je man! Haast het vooral niet, je hebt nog heel veel tijd voordat de kleine er is! Bij mijn eerste wisten we gelijk de jongensnaam, maar over een meisjesnaam kwamen we niet over uit. Denk dat we rond maand 6 eruit waren.

één dag geleden

Sorry dit is best wel persoonlijk... hebben jullie ook dat jullie ondergoed 'nat' is? Kan dat vruchtwater zijn of gewoon mega dunne afscheiding?

één dag geleden

Reactie op Klavertje30

Sorry dit is best wel persoonlijk... hebben jullie ook dat jullie ondergoed ...
Je blaasspierkring? Weet de juiste benaming niet maar die sluit niet goed af dus je lekt idd wat door de dag heen, heel normaal😇 kan geen kwaad, een van die dingen die erbij horen

één dag geleden

Reactie op MotherToBe

Je blaasspierkring? Weet de juiste benaming niet maar die sluit niet goed a ...
O super dankjewel! Is dat dan urine?? Ik ga denk maar inleggers gebruiken🤣

één dag geleden

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Puck Claire co-sleeper? Ik twijfel een beetje tussen deze en de Maxi Cosi Tori 😅

één dag geleden

Reactie op Klavertje30

Het is denk ik geen vruchtwater, maar waarschijnlijk wat urineverlies. Je bekkenbodemspieren worden allemaal wat zwakker, wat kan resulteren in urineverlies. Dat kan echt variëren van een paar druppels tot een halve plas. Het kan zijn dat je met niezen, hoesten, lachen, dus momenten van meer druk, wat urine verliest. Als het veel is en je hebt er flink last van kun je vragen of je doorverwezen kunt worden naar een bekkenbodem fysiotherapeut. Die kunnen je dan oefeningen geven waardoor je je spieren kunt trainen. Ga niet op eigen houtje oefeningen van het internet doen, dat kan de boel alleen maar verergeren als het de verkeerde oefeningen zijn. Je kunt tegenwoordig in de supermarkt zelfs incontinentiemateriaal kopen , wat echt prima werkt en niet zo duur is als de Tena bijvoorbeeld. En dat werkt beter dan een gewoon inlegkruisje of maandverbandje.

één dag geleden

Reactie op Klavertje30

Hoe nat is het? Je maakt ook echt meer afscheiding aan nu en is dunner/wateriger!

één dag geleden

Reactie op sarah322

Hoe nat is het? Je maakt ook echt meer afscheiding aan nu en is dunner/wate ...
Niet mega nat hoor gelukkig. Maar gewoon wateriger. Maar meer dan normaal..

één dag geleden

Reactie op Klavertje30

Herken ik ook en is schijnbaar normaal verschijnsel in de zwangerschap. Is dus geen vruchtwater maar afscheiding. Maar als je twijfelt of onzeker bent altijd even contact opnemen met je verloskundige .

één dag geleden

Vermoeden van blaasontsteking; bel je daar de verloskundige voor op wachten tot maandag bij de huisarts?

één dag geleden

Reactie op Fenna.91

Vermoeden van blaasontsteking; bel je daar de verloskundige voor op wachten ...
Ik denk dat de verloskundige je ook zal doorsturen naar de huisarts, dus ik zou als ik jou was maandagochtend meteen even wat heen brengen