265 Reacties
één dag geleden
Reactie op Fenna.91
Vermoeden van blaasontsteking; bel je daar de verloskundige voor op wachten ...
Ik had gewacht tot maandag bij de huisarts. Je moet toch eerst je urine inleveren zodat de blaasontsteking bevestigd kan worden voordat je huisarts antibiotica voor kan schrijven. Volgens mij kan een verloskundige niet eens antibiotica voorschrijven.
Tot die tijd gewoon veel blijven drinken.
één dag geleden
Oke vies verhaal, maar ik twijfel of ik hier nu iets mee moet dit weekend nog. Ik had vorige week een schimmelinfectie, dat leek de afgelopen dagen weg te zijn. Nu zag ik net dat er 2 groene klontjes in m'n afscheiding zaten.. is er misschien iets anders aan de hand? Las iets over bacteriële vaginose en daar kreeg ik beetje stress van. Twijfel of ik er dit nog iets mee moet....
één dag geleden
Reactie op Sanne06092024
Oke vies verhaal, maar ik twijfel of ik hier nu iets mee moet dit weekend n ...
Ik zou er maandag mee naar de huisarts gaan. Misschien was je schimmelinfectie toch niet echt weg namelijk. Laat de arts er naar kijken, die kan je wat voorschrijven als dat nodig is.
In de tussentijd je vulva voorzichtig wassen met alleen water en droogdeppen. Geen zeep gebruiken en niet wrijven.
één dag geleden
Ik ben 14+3 weken en uit bloedtest komt dat ik een laag hb heb, en een erg lage ferritine (hoeveelheid opgeslagen ijzer in je lichaam). Ik zit aan de voorgeschreven ijzer medicatie, moet extra op eten letten, die vieze ijzerrijke roosvice drinken… meer vrouwen die dit hebben? En Iemand nog tips voor ijzerrijk eten?
één dag geleden
Ik voel me niet meer zwanger :( ga mijn 15e week in en even een onzeker momentje. In december weer een echo..
één dag geleden
Reactie op DoordachteLicht128924
Ik ben 14+3 weken en uit bloedtest komt dat ik een laag hb heb, en een erg ...
Ik heb dit ook. Elke dag maak ik een spinaziesmoothie met avocado, banaan en gebroken lijnzaad (komt inmiddels ook m’n neus uit maar oké 😅). En ik neem ook het ijzersupplement van Solgar (Gentle Iron), fijn supplement want daar raakt de stoelgang niet van verstopt. Tip: je lichaam neemt ijzer beter op icm vitamine c, dus lekker verse jus combineren met dit allemaal!
één dag geleden
Reactie op maanthmade
Ik heb dit ook. Elke dag maak ik een spinaziesmoothie met avocado, banaan e ...
Bedankt voor de tips! Ik ga die smoothie zeker proberen!
één dag geleden
Reactie op LauraS1995
Ik voel me niet meer zwanger :( ga mijn 15e week in en even een onzeker mom ...
Wat vervelend dat je je zo voelt! Moet je nog lang wachten op de echo? Misschien, als je je nog steeds zo voelt komende week, dat je even de verloskundige zou kunnen vragen of je misschien langs zou kunnen komen om even het hartje te luisteren oid? Ik zag in ieder geval meerdere mensen op het forum die zoiets deden!
één dag geleden
Reactie op Ilm2024
Groen is meestal teken van ontsteking en daar is vaak antibiotica voor nodi ...
Dankjewel! Verloskundige gebeld en die denkt dat de schimmelinfectie gewoon nog niet weg is. Dus langer canesten gyno smeren. En als het niet weg gaat of gaat stinken weer bellen
één dag geleden
Reactie op Emmy W
Ik zou er maandag mee naar de huisarts gaan. Misschien was je schimmelinfec ...
De verloskundige denkt inderdaad dat de schimmelinfectie nog niet weg is. Maar had maar 2 dagen gesmeerd dus moet nu langer en goed in de gaten houden. Dankjewel voor het reageren en de tips!
één dag geleden
Reactie op Sanne06092024
De verloskundige denkt inderdaad dat de schimmelinfectie nog niet weg is. M ...
Oh ja, 2 dagen is veel te kort als je een schimmel hebt, dan komt t zo weer terug. Dat is het vervelende bij dat soort dingen, je moet vaak langer smeren dan dat je klachten hebt. Ik hoop dat t met een paar dagen gewoon weg is en anders alsnog naar de huisarts.
20 uur geleden
Reactie op LHBP
Zijn er bepaalde websites of lijstjes die jullie gebruiken voor de baby en ...
Ik gebruikte de checklist van oa babypark om de baby uitzet bij elkaar te kopen. Als ik bij sommige dingen zo iets had van is het wel nodig of heb ik echt zoveel nodig, dan kocht ik het niet of minder. Als het bleek dat ik het miste of meer nodig had bestelde ik dat. Alles was de volgende dag al vaak binnen. Voor de bevalling/kraamzorg kreeg ik van de verloskundige en bij de intake van het kraambureau een lijst met wat ze naast het standaard kraampakket extra wilden hebben. Dan kocht ik dat extra bij. Ik vind zonde als ik dingen koop wat niet nodig blijkt te zijn.
19 uur geleden
Ik ben nu 15+3 weken, en heb bijna geen symptomen meer. Moet ik me zorg maken…