255 Reacties
25 dagen geleden
Passen jullie de normale kleren nog? Met name de sportlegging? En bij hoeveel weken pas je het niet meer?
Ik ben nu 11 weken en merk dat mijn buik dikker wordt en maak me een beetje zorgen of ik mijn sportkleding nog ga passen.
25 dagen geleden
Reactie op IristenHavert
Passen jullie de normale kleren nog? Met name de sportlegging? En bij hoeve ...
Ik ben morgen 12 weken en pas m’n sportlegging nog, wel omdat dit natuurlijk materiaal is wat wel mee oprekt. Ik merk wel dat ik ze minder vind zitten omdat ze strak om de buik zitten.
25 dagen geleden
Reactie op KleineWonderen ❤️
Ik ben nu 8 weken zwanger en merk dat mijn borsten groter zijn. Dat vind ik ...
Ik had bij mijn vorige zwangerschap een BH van Hunkemöller gekocht, zonder beugel idd maar wel met nog een mooie vorm/vulling erin. Deze zat heel lang super lekker! In het derde trimester wel weer een ander gehaald maar was dan ook erg veel aangekomen.
25 dagen geleden
Reactie op KleineWonderen ❤️
Ik ben nu 8 weken zwanger en merk dat mijn borsten groter zijn. Dat vind ik ...
Ik had bij mijn vorige zwangerschap rond dit termijn ook al echt grotere borstel. Heb toen bij een lingeriezaak twee normale bh's gekocht die toen goed zaten, volgens mij ging ik van B naar E al 🙃
Vervolgens in de laatste maand van de zwangerschap weer nieuwe moeten kopen. Heb toen gelijk voedingsbh's besteld.
25 dagen geleden
Hoi, mijn symptomen zijn pijnlijke borsten, soms hoofdpijn, rugpijn en eerlijk gezegd was dit het, drie weken misselijk 🤮 geweest maar ik mag niet klagen na twee HG zwangerschappen.
Nou het wordt minder nu wat ik wel spannend vind ook al schijnt het wel normaal te zijn in de 14 de week.
Mijn nachtrust is wel apart sinds ik zwanger ben slaap ik tot 1 uur dan ben ik klaarwakker en pas rond 4-4:30 sukkel ik nog weg.
Nee ben echt moe 😪 heb soms wel energie maar is snel weg hoor 😅
Ja sociaal leven gaat wel, werken gaat ook wel zal wel moeten hihi.
Ik ben gek op Zwitsal heerlijk 😻 die geur.
De commode bleek echt het meest nutteloze in de praktijk ben je veel bezig en verschoon je de baby daar echt een paar weken, maar ja het hoort wel echt bij de babykamer.
Ik ben wel benieuwd of er moeders zijn die hun baby hebben voelen bewegen? En dat het nu weer minder wordt? Dit maakt me doodsbang!!
25 dagen geleden
Reactie op Emmy W
Met hoeveel weken plannen jullie de geslachtsecho in?
Ik krijg straks een ...
Hier zeggen ze dat het vanaf 14 kan, maar hebben nu met 13 al de 13-weken. Dus zelf gekozen om het met 16 weken te doen, dan is de overbrugging naar de 20-weken echo ook niet meer superlang. Dan zit het er mooi een beetje tussenin 😊
25 dagen geleden
Reactie op Emmy W
Ik krijg straks een ...
Het kan vanaf 13 weken volgens mij al. Maar dat ligt er aan wat de praktijk aanbiedt waar je dat wilt laten doen.
Ik ga met 14,5 week.
25 dagen geleden
Reactie op Emmy W
Ik krijg straks een ...
Verschilt inderdaad zo per praktijk! Ik denk dat ik nu rond 15 weken ga doen. Dan ga ik in ieder geval niet twijfelen of ik te vroeg ben geweest en ik een verkeerd geslacht heb doorgekregen, maar kom ik ook tegemoet aan mijn nieuwsgierigheid 😇
25 dagen geleden
Reactie op denniese
Hoi, mijn symptomen zijn pijnlijke borsten, soms hoofdpijn, rugpijn en eerl ...
Hi!
Volgens mij geen enkele reden om zorgen. Het is nu nog echt mega vroeg om je kindje te kunnen voelen. Als de kleine net anders ligt en niet tegen je baarmoeder trapt of tegen de placenta dan voel je het al gelijk niet meer. Pas vanaf 28 weken moet je de kleine dagelijks voelen.
In mijn vorige zwangerschap voelde ik mijn kleine ook bijna dagelijks vanaf 18 weken en rond de 24 weken ineens niet meer. Toch maar vk gebeld, ze zeiden dat dat echt niet erg is en het echt wel kan dat je de kleine even niet meer voelt voor de 28 weken. Toch mocht ik, als ik wilde, nog even langskomen voor een echo om mij gerust te stellen. Was niks aan de hand, kwartiertje voor de echo voelde ik haar weer 😅
Oftewel, voor de 28 weken hoef je niet gek op te kijken dat je de kleine even niet meer voelt..
24 dagen geleden
Hi allen, ik ben vandaag 10+3 weken en had vanochtend na het plassen best veel bruine afscheiding. Zijn er meer die dit hebben gehad? Vk zegt dat ik mij voor nu nog geen zorgen hoef te maken.
24 dagen geleden
Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor alle onderzoeken en de nipt, was dus wel nuchter. Nu gebeurde er toch zo iets raars. Tijdens het afnemen van het 3e buisje stopte de bloedtoevoer er mee, voelde ik mij niet lekker, werd echt onwijs duizelig, begon te zweten en werd misselijk. Stoel werd in de ligstand gezet en het duurde zeker 10 minuten zelfs met spugen dat ik weer een beetje bij was. Daarna heeft ze opnieuw moeten prikken en nog eens 6 buisjes afgenomen… heeft een van jullie dit ook gehad??
Nu heb ik geen prikangst of angst voor bloed, sterker nog ik werk deels als wondverpleegkundige en zie tijdens mijn werk “viezere” dingen.
Uiteindelijk nadat alles was afgenomen kreeg ik hele zoete limonade en toen moest ik nog 15 minuten op de locatie blijven omdat ze het wel wilde checken of het echt goed ging.
Waarschijnlijk een bloeddruk daling icm nuchter en ochtend misselijkheid maar vond het echt heel bijzonder.
Voel mij ook al de hele dag onwijs slap nu dus lekker op de bank en serie kijken.
24 dagen geleden
Reactie op Baby 2 - mei 2025
Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor alle onderzoeken en de nipt, was ...
Mijn verloskundige had mij wel gewaarschuwd dat dit kon gebeuren vanwege de zwangerschap, maar heb er zelf uiteindelijk geen last van gehad.
Maar volgens mij is het dus wel normaal bij zwangere vrouwen dat dit kan gebeuren.
24 dagen geleden
Reactie op Baby 2 - mei 2025
Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor alle onderzoeken en de nipt, was ...
Ja ik ging ook iet lekker op de bloedafname. Bloedtoevoer stopte idd ook. Al was dat volgens mij door de onkunde van de prikker die het vacuüm uit het buisje liet ontsnappen 😅. Maargoed ze prikte opnieuw aan in mn andere arm, verkeerd, deed mij hardstikke zeer en toen begonnen de duizelingen, zweten, misselijk. Moest op een bed gaan liggen. Ging bij mij daarna wel vrij snel weer goed. Een ervaren iemand heeft liggend de rest van de buisjes afgenomen, dat ging prima.
24 dagen geleden
Reactie op Sparklonn
Persoonlijke vraag maar heb je toevallig seks gehad?
Vroeg vk inderdaad ook, maar nee. Dus daar kan het niet door komen 🙈
24 dagen geleden
Reactie op GezelligeSaffier557087
Ja ik ging ook iet lekker op de bloedafname. Bloedtoevoer stopte idd ook. ...
Ben dus gelukkig niet de enige. Voelde mij echt een beetje stom zeg maar. De vrouw die mij prikte was volgens mij wel ervaren en het gebeurde ook tijdens het vullen van het 3e buisje.
Maar zag net dat het wel goed gekomen is en een aantal reguliere uitslagen al binnen zijn, geen bijzonderheden gelukkig. Nu vooral wachten op de nipt uitslag, dat kan wel een week duren
24 dagen geleden
Reactie op PregnantmomL
Hi allen, ik ben vandaag 10+3 weken en had vanochtend na het plassen best v ...
Ja heb dit ook wel eens, soms komt het echt al omdat ik 3x flink moest niezen of zo. Vooral in de gaten houden, wordt het niet rood e.d. of blijft het lang aanhouden. Bij mij is het eigenlijk altijd de volgende dag zo goed als weg.