255 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Ja heb dit ook wel eens, soms komt het echt al omdat ik 3x flink moest niez ...
Ja ik heb vanochtend twee keer gehad na plassen, verder tot nu toe niet meer. Ook wat last van obstipatie dus alles rommelt in m’n buik, wellicht helpt dat ook niet mee? Hopelijk niks ernstigs aan de hand 🤞🏼

24 dagen geleden

Reactie op PregnantmomL

Ja ik heb vanochtend twee keer gehad na plassen, verder tot nu toe niet mee ...
Ja nou dat ook idd, die obstipatie kan ook echt heel behulpzaam zijn... *not*

24 dagen geleden

Ik vroeg me af of ik de enige ben: (hopelijk niet) als ik nadenk over mijn baby of baby kleding aan het kopen ben wordt ik zo ontzettend misselijk. Ik denk dat dit waarschijnlijker zenuwen zijn. Zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?

24 dagen geleden

Hoi! Morgen heb ik de NIPT en normale bloedonderzoek bij zwangerschap. Moet je hiervoor nuchter zijn? Ik zie er nogal tegenop omdat ik laatste week nogal struggle met een lage bloeddruk.

24 dagen geleden

Reactie op Sanne06092024

Hoi! Morgen heb ik de NIPT en normale bloedonderzoek bij zwangerschap. Mo ...
Je hoeft alleen nuchter te zijn als ook je suiker wordt gemeten ivm eerdere zwangerschap met zwangerschapsdiabetes (heb vandaag te horen gekregen namelijk dat ik om die reden wel nuchter moet gaan prikken)

24 dagen geleden

Reactie op MissJalapeno

Je hoeft alleen nuchter te zijn als ook je suiker wordt gemeten ivm eerdere ...
Oke dankjewel! Dan kan ik gewoon wat eten :). Succes met jouw prik ook!

24 dagen geleden

Morgen heb ik de 13 weken echo. Hiervoor heb ik 3 miskramen gehad en heb 4 jaar in een traject gezeten om zwanger te raken. Zover als dat ik nu ben, nog nooit geweest. Elke keer als een echo dichterbij komt word ik weer angstig.. hebben dames die dit allemaal niet hebben meegemaakt hier ook wel “last” van of zijn die bij 12 weken helemaal gerust gesteld en gaan ze vooral met heel veel zin naar zo’n echo?

24 dagen geleden

Reactie op mel92!

Morgen heb ik de 13 weken echo. Hiervoor heb ik 3 miskramen gehad en heb 4 ...
Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en leef echt van echo naar echo op het moment, ben heel bang dat er iets niet goed is. Maandag heb ik de 13 weken echo.

24 dagen geleden

Reactie op mel92!

Morgen heb ik de 13 weken echo. Hiervoor heb ik 3 miskramen gehad en heb 4 ...
Ik heb dit totaal niet. Maak me niet zo veel zorgen om de echo’s. Ik ben nu 11 weken. Maar ik heb geen miskraam gehad waardoor ik het anders ervaar. Ik kan me voorstellen dat je er meer mee bezig bent als het een keer mis is gegaan. Hopelijk vliegt de tijd voor jou en hoor je snel dat alles goed zit 🙏🏼🍀

24 dagen geleden

Reactie op Baby 2 - mei 2025

Ik heb vanmorgen bloed laten prikken voor alle onderzoeken en de nipt, was ...
Jeetje, 9 buisjes en dan ook nog in die toestand? Is dat een normale hoeveelheid of moest je heel veel testen?

24 dagen geleden

Reactie op LHBP

Ik vroeg me af of ik de enige ben: (hopelijk niet) als ik nadenk over mijn ...
Dit had ik bij mijn eerste ook! Ik had 1 rompertje gekocht rond de 10 weken en zelfs dat voelde ontzettend spannend. Om maar niet te spreken van de eerste keer prenatal, we hebben uit stress alleen een kammetje en sokjes gekocht 🙈 Het werd in de loop van de tijd gelukkig wel minder, lekker struinen op vinted en daar laagdrempelig leuke pakjes kopen, dat maakt het begin lekker relaxed!

24 dagen geleden

Reactie op Nina3100

Jeetje, 9 buisjes en dan ook nog in die toestand? Is dat een normale hoeve ...
Het waren er inderdaad nogal veel zeker omdat er nog een extra bij moest omdat er dus een buisje niet gebruikt kon worden. Ik heb alle testen gelijk in een keer gedaan, had er ook nog een aantal extra ivm mijn leeftijd. Gister voelde ik mij de hele dag slap maar nu gaat het gelukkig weer beter.

23 dagen geleden

Ohh zo naar is dat. Ik zat echt op het randje van flauwvallen vorige keer. Bloed wilde idd niet meer voldoende stromen. Het waren de laatste 2 (vd8) buizen waarbij het gebeurde en ze zei dat het dan misschien opnieuw moest. Gelukkig kreeg ze er net genoeg uit, maar stond wel allemaal zorgpersoneel gelijk omheen 😅 Moet deze zwangerschap nog prikken voor de nipt dus meteen maar vragen of ik mag liggen..

23 dagen geleden

Ik zie brandewijnazijn staat op mijn pizza, kan hier op internet niks over vinden, dit kan toch geen alcohol zijn lijkt mij? Help a girl out!!!

23 dagen geleden

Reactie op Jetteke

Dit had ik bij mijn eerste ook! Ik had 1 rompertje gekocht rond de 10 weken ...
Heel erg bedankt! Waardeer het echt enorm ❤️

23 dagen geleden

Reactie op Meid27

Ik zie brandewijnazijn staat op mijn pizza, kan hier op internet niks over ...
Azijn bevat geen alcohol!

23 dagen geleden

Reactie op ZonovergotenPegasus815806

Azijn bevat geen alcohol!
Dankjeee

23 dagen geleden

Ik word nu bijna elke nacht rond 2u wakker met honger. Heb veel buikpijn in de avond en zit dan snel vol dus denk dat ik iets te weinig binnen krijg. Heeft er iemand tips om dit te omzeilen? Ik heb in de nacht ook vaak nergens zin in qua eten..

23 dagen geleden

Ben ik de enige die vettig haar heeft gekregen sinds zwangerschap? Heb normaliter noooooit vettig haar zelfs als ik t een week niet was moet nu gewoon echt elke dag wassen anders voel ik me zooo vies 😭😭😭

23 dagen geleden

Ik zakte ook bijna weg en had ook 7 buisjes bloedonderzoek+ 2 grote Nipt buisjes in 1x en werd duizelig bij de laatsten. Ook stoel en benen omhoog en met water en dextro weer opgelapt. Heb ook lagere bloeddruk meestal. Rest vd dag ging wel ok, niet topfit maar kon werken. Had het de vorige keer (zwangerschap) ook, dus mijn man deze keer bij me ook om niet te hoeven rijden in die toestand. Een volgende keer zou ik nipt en bloed in twee fasen willen doen, het was ook best veel.