262 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Tantetruus1992

Gebruikt iemand emesafene??
Ik heb het 6 weken geslikt. Moest wel even opbouwen, maar daarna werkte het wel echt goed. Sinds vrijdag (bijna 13 weken) gestopt en misselijkheid is weg.

18 dagen geleden

Reactie op xSaar1995

Ik heb het 6 weken geslikt. Moest wel even opbouwen, maar daarna werkte het ...
Goed om te weten! Mag je het zolang slikken?

18 dagen geleden

Vanmorgen tijdens de afspraak met de verloskundige het hartje geluisterd. Valt me op dat de echo en de doptone altijd zo’n pijn doen? Ben ik de enige? Of houdt dit misschien verband met mijn hoge bmi waardoor ze meer moeten drukken? Was natuurlijk handig geweest om dat vanmorgen te vragen, maar dat kwam niet in me op 😂

18 dagen geleden

Goed om te weten! Mag je het zolang slikken?
Ja hoor, mijn huisarts en verloskundige gaven aan dat dit geen probleem is. Ze zeiden slik het zolang jij je er goed bij voelt. Volgens mij zijn er ook vrouwen die het zelfs de hele zwangerschap slikken.

18 dagen geleden

Reactie op Fenna.91

Vanmorgen tijdens de afspraak met de verloskundige het hartje geluisterd. V ...
Heb je misschien last van opgeblazen darmen? Dan doet het bij mij ook meer zeer. En de eerste paar keer (vroeg in de zwangerschap) was het sowieso gevoelig, omdat ze harder moesten duwen om bij de baarmoeder te komen denk ik?

18 dagen geleden

Reactie op xSaar1995

Ja hoor, mijn huisarts en verloskundige gaven aan dat dit geen probleem is. ...
Ja idd! Hoeveel neem jij er per dag?

18 dagen geleden

Ja idd! Hoeveel neem jij er per dag?
Ik nam er eerst een ‘s avonds en ‘s morgens, na een dag of 10 alleen nog ‘s avonds.

18 dagen geleden

Reactie op xSaar1995

Ik nam er eerst een ‘s avonds en ‘s morgens, na een dag of 10 alleen nog ‘s ...
Oké 👌 je mag er 4 toch

17 dagen geleden

Oké 👌 je mag er 4 toch
Geloof het wel ja. 3 of 4 idd maximaal per dag.

17 dagen geleden

Reactie op Fenna.91

Vanmorgen tijdens de afspraak met de verloskundige het hartje geluisterd. V ...
Goh nee same, zeker mer die 13-weken echo wat natuurlijk met volle blaas moest. Onze kleine lag lekker diep verstopt dus ze moesten echt hard drukken lange tijd.. niet heel prettig nee 🥲

16 dagen geleden

Mijn kat loopt me de hele dag achterna, constant te miauwen als ik even uit zijn zicht ben en wil niks anders dan kroelen, zal ie t aanvoelen dat ik zwanger ben? Het is super schattig wel maar soms ook een beeeetje irritant 🙈

16 dagen geleden

Gebruikt iemand emesafene??
Ik gebruik het ook, inmiddels 4 weken. Daarvoor lag ik hele dag beroerd in bed en had ik nul eetlust. Ik slik alleen savonds. In het begin voelde ik me de hele dag nog alsof ik een kater had, nu begin ik me pas vanaf uur of 17 slecht te voelen. Moet overdag wel echt elke 2 uur eten, anders word ik ook beroerd. Net nieuwe dosis aangevraagd bij huisarts, want durf nog niet te stoppen. Ben nu 12 weken zwanger.

16 dagen geleden

Reactie op LauraS1995

Mijn kat loopt me de hele dag achterna, constant te miauwen als ik even uit ...
Zou best kunnen! Ik heb ergens anders op dit forum gelezen dat katten heel verschillend kunnen reageren. Sommigen worden heel aanhankelijk terwijl andere juist afstandelijk worden. Zelf merk ik nog niet echt verschil bij mijn katten.

15 dagen geleden

Hi! Moet de 13wk echo ook weer met een volle blaas? En hoe zit dat met de 20wk echo?

15 dagen geleden

Reactie op FantasievolleHemel540157

Hi! Moet de 13wk echo ook weer met een volle blaas? En hoe zit dat met de 2 ...
Ik ging naar de 13wk echo met een volle volle blaas en het deed me echt pijn 😂 ze was zo alles aan het uitleggen en controleren dus ik raad het persoonlijk niet aan.

15 dagen geleden

Bij ons moet zowel 13 als 20 met volle blaas, ook al is het niet prettig. Maar als ze niet goed kunnen zien, is dat ook niet fijn.. dus even doorheen! Volgene mij staat het ook in de algemene folder die je landelijk krijgt, dat dit moet.

15 dagen geleden

Reactie op FantasievolleHemel540157

Hi! Moet de 13wk echo ook weer met een volle blaas? En hoe zit dat met de 2 ...
Moet inderdaad met volle blaas. Ik weet nog twee jaar terug met mijn dochter dat ik wel halverwege even naar de wc moest gaan van de echoscopiste. De kleine lag er helemaal verkeerd voor en ging niet draaien. Na een poging met springen en squats om de kleine te draaien was de laatste poging even de blaas legen. Daarna lag ze beter en hebben we het onderzoek af kunnen ronden 😊 Met de 13-wekenecho krijg je namelijk geen nieuwe afspraak als het niet lukt, bij de 20-wekenecho is dat wel zo.

15 dagen geleden

Hii, ik ben vandaag 13 weken zwanger en de afgelopen weken extreem misselijk geweest. Alleen maar overgeven etc en ook een paar kilo afgevallen. Ik ben toen begonnen met het slikken van suprimal wat niet goed genoeg hielp waarna ik over ben gegaan op andere medicatie. De afgelopen dagen merk ik dat het eindelijk wat beter gaat en ben ik gestopt met mijn extra medicatie en nu alleen aan de suprimal voor het slapen gaan (dit haalt echt de scherpe randjes er vanaf waardoor ik bijna niet meer overgeef en eindelijk iets kan eten). Ik vraag me alleen af hoelang je suprimal mag slikken? Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het schadelijk zijn voor je kindje op lange termijn?

15 dagen geleden

Week geleden postte ik een bericht met dat ik het idee had dat dat m’n klachten aan het afnemen waren maar niets is minder waar. Afgelopen dagen ‘s avonds enorm misselijk en vandaag voor het eerst overgegeven en nog wel twee keer ook. Zit helaas nu ook aan de 💩 en moe en hoofdpijn, dus mogelijk ook nog eens virus te pakken 🙁 Ben vandaag 12+1.

15 dagen geleden

Gaan jullie (nog) in bad?