262 Reacties
12 dagen geleden
Hey allemaal,
Hoe gaan jullie om met ongepaste vragen of reacties? Ik krijg enorm vaak de vraag of de zwangerschap wel gepland was en ik vind dit zo'n kwetsende vraag. Hoe reageer je hier t beste op? Of mensen die ongevraagd aan je buik gaan zitten?! Ik ben 14 weken zwanger, WHY? 😅
12 dagen geleden
Reactie op VianaEG
Hey allemaal,
Hoe gaan jullie om met ongepaste vragen of reacties? Ik krij ...
Bij mijn eerste kreeg ik ook weleens de vraag of het gepland was. Ik zei dan gewoon ja, maar het voelde voor mij ook niet als een kwetsende vraag ik vond het vooral een bijzondere vraag omdat ik het normaal vind dat je op je 27e aan kinderen begint.
Dat ongevraagd aan je buik zitten vond ik wel vervelend. Als iemand dat deed, deed ik vaak mijn eigen handen op mijn buik. Boodschap was dan vaak wel duidelijk. Ik heb soms wel eens gedacht om bij diegene terug over de buik te aaien 😂, maar dat lef had ik dan weer niet.
12 dagen geleden
Reactie op VianaEG
Hey allemaal,
Hi! Heel vaak de vraag gehad of de zwangerschap gepland was bij de eerste en tweede. Altijd geantwoord dat dat niet relevant is en dat we ontzettend blij zijn met de zwangerschap. Lag ook een beetje aan de band die ik met diegene had maar volstrekt vreemden vroegen het zelfs 😅. Erg onbeleefd.. mensen die niet aan mijn buik mogen zitten en het wel doen haal ik de hand gelijk van weg en zeg ik dat ik daar absoluut geen behoefte aan heb. Mensen zijn echt heel raar als je zwanger bent 😂
12 dagen geleden
Reactie op Queenie97
Hi! Heel vaak de vraag gehad of de zwangerschap gepland was bij de eerste e ...
Ja he! Mensen zijn zo raar soms, ik kan er niet bij met mijn hoofd 😅 tot nu toe reageer ik eigenlijk met een vrij arrogante toon op de vraag of t gepland was, maar echt prettig vind ik dat ook niet
12 dagen geleden
Reactie op VianaEG
Hey allemaal,
Hier eerder andersom eigenlijk.. heel vaak de reactie “oh mooie timing om in mei uitgerekend te zijn” die opmerking doet me dan juist weer wat na twee miskramen. Reageer dan ook vaak dat zoiets niet te plannen valt, ja je kan plannen wanneer je níét zwanger wil worden.
12 dagen geleden
Wat voor kleding moet je een beetje gaan kopen voor begin mei? Ben 3 mei uitgerekend. Lange mouwen korte mouwen? Jasjes? Dikke jas? Ik heb werkelijk geen idee.
11 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
Wat voor kleding moet je een beetje gaan kopen voor begin mei? Ben 3 mei ui ...
In het begin zal je lange mouwen aan moeten doen omdat de kleintjes zich niet goed warm kunnen houden. Het verschilt ook per baby, mijn jongste was al heel snel op temperatuur en had niet constant allemaal laagjes nodig. Qua jasje zou ik voor mei denk ik een dunner jasje doen. Je kan namelijk altijd nog een vestje eronder doen oid.
11 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
Heel lastig inderdaad! Mei in Nederland kan 13 graden en regen zijn of 25+ en stralend weer...
Zoals gezegd is het in het begin altijd goed om langs mouw en broekjes te hebben. Dit hoeft niet van dikke stof te zijn. En in maat 50 en 56 hoef je echt niet heel veel te kopen, maar enkele setjes. Voor je het weet zijn ze er alweer uitgegroeid.
Voor het naar buiten gaan zou ik een (dun) jasje halen. Mocht het echt nog fris zijn, kan je er een dekentje bij leggen.
En ook goed om te weten: mocht je echt iets tekort komen, is je man zo naar de Hema heen en weer gegaan of je besteld het en hebt het de volgende dag in huis. Fijn om goed voorbereid te zijn, maar geen stress als je toch iets over het hoofd hebt gezien of als het weer totaal anders is dan verwacht..
11 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
Mijn ervaring is dat jasjes bij de hele kleintjes heel onhandig zijn. Echt heel goed opletten of het goed rekbaar is. Je zou denken, dat zijn ze allemaal.. maar nee, dat is niet zo. 🙈
Ik deed bij mijn andere kids vaak een wat dikker vestje aan en dan lekker warm in een wikkeldeken met een (dikke) deken er bovenop. Dat was vaak genoeg. Ik heb een winter baby en een nazomer baby gehad.
Mijn dochter hield zichzelf lang niet goed warm, terwijl mijn zoontje dat al binnen een week goed deed.
In mei kan het nog fris zijn, maar ook heel warm. Een goed moment voor een baby 🤣🤪
11 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
We hebben dezelfde uitgerekende datum. Ik heb tot nu toe lange kleding vooral en wat luchtige dingen
11 dagen geleden
Reactie op Fenna.91
Vanmorgen tijdens de afspraak met de verloskundige het hartje geluisterd. V ...
Ik had de dag erna nog pijn om de plek van de echo, voelde alsof ik bont en blauw was 😂
11 dagen geleden
Reactie op Fenna.91
Vanmorgen tijdens de afspraak met de verloskundige het hartje geluisterd. V ...
Ik had na de 13 weken echo (en tijdens) mega veel pijn, die drukte hard!!! Ik heb een "standaard" bmi dus idk of het daaraan lag bij jou maar pfff dat was bijna niet te harden, durfde er alleen niks van te zeggen😅
11 dagen geleden
Reactie op VianaEG
Hey allemaal,
Geef daar gewoon geen antwoordt op dus letterlijk en figuurlijk negeren en als iemand zomaar brutaal aan me buik wilt zitten klap ik gewoon. Heel agressief ik weet het maar vind het allemaal ongepast voor volwassene mensen.
11 dagen geleden
Reactie op MotherToBe
Ik had na de 13 weken echo (en tijdens) mega veel pijn, die drukte hard!!! ...
Haha nee ik durfde het ook niet te zeggen.. ook standaard bmi trouwens. Maar bij de ene ligt het kindje helaas gewoon wat meer verstopt en dan die verplichte volle blaas om het voor hun nog een beetke beter vindbaar/zichtbaar te maken, helpt dan helaas niet. Nouka voor het goede doel maar? 🥲
11 dagen geleden
Reactie op Klavertje30
Zou luchtige stoffen kopen dus geen dikke fleece ofzo. En verder ook soepele materialen dus geen spijkerstof ofzo.
Met mijn oudste (eind maart) zei de Kraamzorg toen doe altijd een laagje meer aan als je zelf doet. Zeker als je naar buiten gaat.
Een korte mouw romper met een lange mouw shirt en lange broek is vaak voldoende. De eerste dagen/weken gebruik je ook vaak een wikkeldoek voor je kleintje.