20 Reacties

één maand geleden

Hoihoi, Wat knap van je dat je in ieder geval nog lekker probeert om te sporten! Hoe ver ben je met je zwangerschap? Ik ben nu zelf 6+5 en heb nu 1,5 week niet gesport. Normaal gesproken doe ik 2 a 3 keer in de week crossfit en dan nog een los lesje aquaboarden ernaast. Helaas durf ik het nu ff niet aan om te gaan sporten ivm mijn misselijkheid en spanning voor de echo. De coach weet wel van mijn zwangerschap en gaf aan dat je het eerste trimester inprincipe geen aanpassingen hoeft te doen 🤗

één maand geleden

Hey! Ik doe ook aan krachttraining, 4-5 keer in de week. Na een onrustige week afgelopen week, Vandaag weer voor t eerst gegaan. Ging niet lekker.. hoog in mn ademhaling, snel bekaf en t is in mn onderrug geschoten tijdens dead liften..

één maand geleden

Reactie op Mama-1989

Hey! Ik doe ook aan krachttraining, 4-5 keer in de week. Na een onrustige w ...
Ik had vandaag inderdaad hetzelfde. Normaal 80kg deadlift en nu bij 70kg al moeite en huilen 😂🙄 Vervelend van je onderrug! Hoe ver ben jij?

één maand geleden

Reactie op Mommy’94

Hoihoi, Wat knap van je dat je in ieder geval nog lekker probeert om te sp ...
Hey! Ik ben nu 4+6, dus heb nog een lange weg te gaan haha. Die spanning voor de echo is echt intens hé! Ik eet daardoor nauwelijks, zorgt natuurlijk ook voor minder kracht tijdens het sporten. Ben jij van plan om met crossfit dezelfde gewichten te blijven doen? Of ga je het aanpassen?

één maand geleden

Reactie op Marona2204

Hey! Ik ben nu 4+6, dus heb nog een lange weg te gaan haha. Die spanning ...
Ahh nog heel pril, dan weet je het dus pas net? Super leuk!🤍 Ja duurt zo lang, en ik heb ook extra spanning omdat de vorige zwangerschap helaas niet goed ging. Vorige week maandag heb ik nog getraind en toen heb ik bewust lagere gewichten gepakt. Het was die dag ook heel warm en ik was moe dus ik wilde niet te gek doen. En als het mij straks weer lukt om te gaan wil ik ook niet mijn oude gewichten aanhouden denk ik. Tenzij het goed voelt dan wel ☺️

één maand geleden

Haai! Hier ook een gym girlie. Moet toegeven dat het de afgelopen week door m'n vermoeidheid echt niet ging. Vorige week had ik amper kracht om een gewicht in de lucht te houden, dus ik ga nu ook lager zitten met gewicht. Ik ben nu 4+2, kwam er vanochtend achter met een positieve test 😊. Maar ik lees zeker graag mee met de tips, want ik wil wel zo fit mogelijk blijven. Die mental breakdown is heel herkenbaar. Zoals ik al schreef had ik vorige week geen kracht en begon ik gewoon te huilen 😅. Ik denk gewoon doen wat goed voelt, dan kom je er wel!

één maand geleden

Reactie op Marona2204

Ik had vandaag inderdaad hetzelfde. Normaal 80kg deadlift en nu bij 70kg al ...
Ik ben 6+2.. maar las net ergens dat je maar 10-20kg mag tillen in deze fase van de zwangerschap. Heb mega last van m'n rug. Kan nauwelijks lopen 🥲

één maand geleden

Kijk eens op het Instagram account van Sterkher! Hele fijne tips voor hoe je veilig kunt blijven sporten je hele zwangerschap lang (ook gewoon krachttraining). Kan echt nog heel veel wel!

één maand geleden

Bij mijn eerste zwangerschap tot de bevalling ZwangerFit gedaan, dat vond ik wel heel leuk (was ook een stuk minder intensief maar wel goed voor je lijf). Nu ga ik sowieso de eerste drie maanden door met Crossfit en kijk ik even hoe het gaat wanneer ik over ga stappen op ZwangerFit (en zwemmen en fietsen). Ik heb ook in mijn herstel gemerkt dat het echt heel goed is om te blijven sporten, zolang je goed luistert naar je lijf en accepteert als het even minder gaat. Niets forceren, dat komt echt wel weer!

één maand geleden

Hey Marona, ik doe normaal 3x per week een hiittraining, daarnaast pilates en wandelen. In overleg, ik ben zwanger geworden na een lang ziekenhuistraject, blijf ik sporten op max 70%. Ik pas dus het gewicht aan en neem sneller een pauze. Het is nog pril bij mij maar afgelopen vrijdag ging prima. Tuurlijk is het wennen, maar liever dat, dan geen beweging. Ik ga nu 1x hiittraining doen, 1x pilates en daarnaast krachttraining lichtgewicht, yoga en wandelen. Verder heb ik een smartwatch om en ik probeer onder de hartslag 125 te blijven. Succes!

één maand geleden

Hier ook een crossfitter en hardloper! Bij m’n vorige zwangerschap het eerste trimester eigenlijk gewoon redelijk door blijven trainen. Daarna dingen aangepast als het niet meer lekker voelde. Dus fietsen ipv rennen, geen handstandpushups meer, en zo min mogelijk rechte buikspieren. Rond de 25 weken over gegaan op kracht training. Hardlopen ga ik ook na het eerste trimester weer mee stoppen.

één maand geleden

Reactie op MimiC

Kijk eens op het Instagram account van Sterkher! Hele fijne tips voor hoe j ...
Ben ik meteen gaan volgen! Bedankt voor de tip 🤩

één maand geleden

Reactie op Moon8484

Hey Marona, ik doe normaal 3x per week een hiittraining, daarnaast pilates ...
Klinkt als een prima plan! Ik doe 1x hiit training en 2x kracht. Zal tijdens de trainingen ook wat meer op mijn hartslag gaan letten. Thanks voor je reactie ☺️

één maand geleden

Reactie op Lisaniet

Hier ook een crossfitter en hardloper! Bij m’n vorige zwangerschap het eers ...
Hardlopen tijdens je zwangerschap lijkt me ook heel pittig! Maar aan de andere kant als je lichaam het gewend is... Tof hoor dat je zo blijft bewegen tijdens de zwangerschap! Fitte mama's 💪🏼💪🏼

één maand geleden

Reactie op Mama-1989

Ik ben 6+2.. maar las net ergens dat je maar 10-20kg mag tillen in deze fa ...
Tipje voor jou om misschien ook even op de instagram pagina van sterkher te kijken! Zij geeft aan dat je gewoon kan blijven liften zoals je deed, zolang het maar goed voelt. Misschien met je rug handig om wat rust te pakken 😘 sterkte!

één maand geleden

Haai! Hier ook een gym girlie. Moet toegeven dat het de afgelopen week door ...
Onze verhalen komen goed overeen zo te zien. Hoop dat we elkaar straks kunnen vertellen dat we twee fitte mama's zijn, omdat we zijn blijven sporten 💪🏼 We've got this 🤩

één maand geleden

Reactie op Marona2204

Tipje voor jou om misschien ook even op de instagram pagina van sterkher te ...
Ik ben haar gelijk gaan volgen, thanks! Rug gaat al iets beter gelukkig. Hopelijk volgende week weer trainen 😊

één maand geleden

Wat fijn om te lezen dat anderen het ook zo ervaren. Ik sport normaal 3-4 keer per week, maar heb er de laatste 2 weken weinig energie voor en als ik ga merk ik dat ik veel sneller moe ben en minder kracht heb. Maar ik probeer zelf ook wel voorzichtiger te doen. Daardoor haal ik er veel minder plezier ook uit ofzo.. zo stom! Nu pas 5+5 en had dus echt niet nu al verwacht.

één maand geleden

Hebben jullie advies? Mijn abonnement bij de sportschool verloopt over een maand. Het is een vrij dure sportschool, maar afsluiten voor een jaar is financieel aantrekkelijker dan maandelijks opzegbaar. Nu zit ik echt te twijfelen of ik gewoon met een jaar moet verlengen (en dan een tijdje wat minder gaan) of maandelijks opzegbaar nemen (en dan dus per maand meer betalen). Uitgerekende datum is in mei. Wat zouden jullie doen?

één maand geleden

Reactie op JoleneJolene

Hebben jullie advies? Mijn abonnement bij de sportschool verloopt over een ...
Bij veel sportscholen kun je het tijdens je verlof pauzeren ook al heb je een jaarabonnement :)