11 Reacties

Lijkt mij prima. Onze krijgt 4 flessen 180+6, eet nog een half broodje en half 6 maanden potje. En dan drinkt hij nog zo'n 100 tot 150 ml water per dag. Laat in zijn melkflessen max 50 ml zitten per keer, maar meestal gaan ze op

gisteren

lijkt inderdaad prima! onze kleine eet ongeveer gelijk aan die van jullie. eet ook al een heel potje van 6 maanden als avondmaaltijd. soms laat hij een paar happen staan, maar vaak wel helemaal op!

gisteren

Onze dochter krijgt 4 flessen van 200 ml 1x een volledig potje fruithap en 1x fruit/groente (alleen groente weigert ze te eten) Plus nog hier en daar een maisstengel want die inhaleert ze 🤣 Jouw schema ziet er prima uit hoor! Ik weet nog van me zoon dat ik soms echt dacht "waar laat je het allemaal" Maarja groeien kost veel energie

gisteren

Reactie op Romana91

Onze dochter krijgt 4 flessen van 200 ml 1x een volledig potje fruithap en ...
Nou dat dus haha! Maar fijn, dankje voor je reactie!🙌🏼

gisteren

Mijn zoontje (12 mei) krijgt ongeveer hetzelfde en eet (en drinkt meestal) ook alles helemaal op. Potje van 6 maanden eet hij al helemaal leeg sinds 1 november. Hij zit juist iets onder het gemiddelde qua gewicht en lengte. Het is een vreetzakje, hij lust álles, maar dat is hem niet aan te zien 😊

gisteren

Reactie op Nomadmom

Mijn zoontje (12 mei) krijgt ongeveer hetzelfde en eet (en drinkt meestal) ...
O, en hij krijgt trouwens om 19 uur pap.
Ons schema ziet er ongeveer hetzelfde uit! Alleen groente en fruit hier 100 gram (half 6maanden potje) en de fles van 15.30 is bij ons nog 150+5. In gewicht was hij redelijk stabiel gebleven en in lengte juist een groeispurt. Kreeg dus zeker niet te veel. Dus dit lijkt me een prima schema en als je kleintje die 6 maanden potjes al helemaal lust dan mag dat volgens mij ook wel al. En anders even mailtje naar CB sturen.. als verwijzen die naar het voedingscentrum. Volg vooral je eigen gevoel. In deze periode bewegen ze ook veel dus dat kost energie en dus hongerig!

11 uur geleden

Onze baby krijgt zelfs nog een flesje extra. 🙈 Maar zij eet nog lang geen heel broodje. Een halve peer gaat er tegenwoordig wel bijna in. En avondeten maar 1 of 2 ijsblokjes, soms maar een paar hapjes. Aan het einde van de middag, gaat het vooral na een dag crèche vaak lastiger met eten.

11 uur geleden

Ons schema is 4 flessen 210+7, ochtend een potje olvarit fruit en in de avond potje groente, beide potjes gaan op en de flessen ook. Hij is 7 mnd en weegt 9,5 kilo maar is alles behalve mollig, is erg lang voor de leeftijd. Zit ook boven gemiddeld in de curve.

10 uur geleden

Volgens mij geen gek schema hoor! Wij hebben geen vaste tijden gaan beetje mee in haar flow. 07.00 fles 180 13.00 fles 180 19.00 fles 210 en 9/10 keer krijgt ze ook ‘s nachts nog 90 en dan verschuiven bovenstaande flessen weer… ik vind het ook best wel zoeken moet ik zeggen, ook met slapen en ook nog eens een keer het huis uit willen🙈

9 uur geleden

Reactie op SamDWO

Ons schema is 4 flessen 210+7, ochtend een potje olvarit fruit en in de av ...
Oh perfect dan zeg! Fijn dat hij zo’n goede eter is. Zijn het + 6 maanden potjes?