9 Reacties

8 maanden geleden

Dit komt echt door het vocht in je vingers… heb dit al weken en het is verschrikkelijk!

8 maanden geleden

Dat is volgens mij carpal tunnel syndroom, krijgen veel zwangeren last van

8 maanden geleden

Reactie op zeratje

Dat is volgens mij carpal tunnel syndroom, krijgen veel zwangeren last van
Dat is geen carpaal tunnel syndroom!

8 maanden geleden

Ik heb hier ook last van. Het is blijkbaar vocht wat in je vingers zit. Ik heb er ook ook iedere ochtend last van! Bij mij trekt het na een tijdje weg. Bij jou ook?

8 maanden geleden

Dit zijn triggerfingers. Ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Je kunt er vrij weinig aan doen en verdwijnt na de bevalling. Meestal ontstaat dit door overbelasting in combinatie met vocht vasthouden waardoor het tunneltje waar de pezen doorheen lopen bekneld raken.

8 maanden geleden

Het is een Trigger finger dat heb ik ook, had ik voor de zwangerschap wel eens maar tijdens de zwangerschap speelde het weer op. Heb dit spalkje gekocht voor snachts. Nu ik ben bevallen, is het weer even over.

8 maanden geleden

Reactie op Eevje

Het is een Trigger finger dat heb ik ook, had ik voor de zwangerschap wel e ...
Je kunt met dat spalkje ook een 2de vinger er bij aan vast maken en hij is op maat verstelbaar met klittenband. En van zacht materiaal, ik vondt m perfect

8 maanden geleden

Reactie op Eef..

Ik heb hier ook last van. Het is blijkbaar vocht wat in je vingers zit. Ik ...
Als ik ze niet actief terug buig trekt het heel langzaam vanzelf bij inderdaad.. de eerste keer schrok ik er wel even van maar dacht gewoon gek geslapen te hebben. De vingers zijn over het algemeen ook wat dikker dus vocht klinkt logisch.

8 maanden geleden

Lijkt inderdaad op triggerfingers, je kan vingerbrace kopen of naar een handtherapeut gaan voor een spalkje. In ieder geval snachts dragen helpt vaak, meestal gaat dit vanzelf over na de zwangerschap.