5 Reacties

één maand geleden

Nee met een lange cyclus tel je niet vanaf dag 1 menstruatie Hoe ver je ben is lastig in te schatten, met de termijn echo word je kindje opgemeten en een datum gesteld Zelf zou ik denken/zeggen 4+ weken

één maand geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/ben-ik-zwanger/uitgerekende-datum-berekenen/ Via deze link kan je en de eerste dag van je menstruatie in vullen, en in vullen hoe lange cyclus je hebt... dan kan je het ongeveer berekenen

één maand geleden

Thanks!! Die site is idd goeie site gaat alleen niet verder dan 45 dagen cyclus haha :)! Ik denk dat ik gewoon moet afwachten! Dankjulliewel!🤗🤗

één maand geleden

Ik heb ook vaak een onregelmatige cyclus, dat maakt het inderdaad lastig! Heb je ook PCOS? Ik dacht altijd dat mijn menstruatie uitbleef, maar heb inmiddels geleerd dat niet mijn menstruatie de onvoorspelbare factor is, maar de eisprong. Blijkbaar is het dus zo dat je eigenlijk altijd 2 weken na je eisprong weer ongesteld moet worden (ongeacht hoe lang je totale cyclus is). Ik voel sinds een aantal maanden wanneer mijn eisprong is omdat ik ovulatiepijn voel, dus daardoor kon ik ook berekenen wanneer ik ongesteld had moeten worden en dus een test kon doen (2 weken na de eisprong dus). Om te achterhalen hoeveel weken je bent, kun je 2 weken eerder dan de eisprong rekenen. Bij een normale cyclus is dit dus vanaf de eerste dag van je menstruatie wat ongeveer op 2 weken neerkomt, maar bij een onregelmatige cyclus werkt dat helaas niet zo. 😅 Ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is. 🙈 Het zou helpen als je weet wanneer je eisprong was, dan kun je vanaf daar rekenen + 2 weken erbij op tellen. Dan heb je een aardige indicatie!

één maand geleden

Ah super thanks! Ik weet niet of PCOS heb. Nooit getest. Ik heb toevallig een ovulatie test gedaan dat was volgens mij ergens tussen 15/20 augustus (maar ook dat weet ik niet zeker ik heb niet onthouden/genoteerd want was toch niet meer van toepassing haha) toen gaf die wel 2 streepjes maar niet even rood en een dag later was die al minder, dus waarschijnlijk heb ik daarvoor de eisprong al gehad. Dus als k dan denk ik goed begrijp ben ik waarschijnlijk iets van 4 weken ben :)! Pff haha moet niet altijd denken dat ik t wel onthoudt haha Thanks voor goede uitleg!