24 Reacties

één maand geleden

Ik Ben 28 mei uitgerekend en 11 oktober een echo dus is opzich niet laat, rond de 7 weken is vroeg…. Word indd 7 van de 10 keer ook inwendig gedaan,… als je dat zelf wil natuurlijk!

één maand geleden

Ik ben 20 mei uitgerekend. Ik heb al een inwendige echo gehad ik ben 6 weken zwanger. Mn termijn echo is 24 oktober

één maand geleden

Dat vroeg ik mij ook al af! Ik ben (volgens mijn eigen berekening dan) rond 26 mei uitgerekend. Heb (pas) 16 oktober een intakegesprek en dan moet de termijnecho nog gepland worden. Zoals ik begreep vanaf 10 weken, dat duurt dus nog wel even 😅 Ben wel benieuwd wat de reden is van de eerdere echo's. Is dat iets medisch? Is dat op eigen verzoek? Of hoe zit dat precies?

één maand geleden

Reactie op DoordachteMaan053760

Dat vroeg ik mij ook al af! Ik ben (volgens mijn eigen berekening dan) rond ...
Ik heb bijv 2 miskramen gehad waardoor ik wel eerder mag komen….

één maand geleden

Reactie op Jokeeeee

Ik heb bijv 2 miskramen gehad waardoor ik wel eerder mag komen….
Oef, dat is niet een leuke reden :( Dan kan ik me voorstellen dat er eerder echo's plaatsvinden! Word je toch wat meer in de gaten gehouden, hopelijk met wel leuke en mooie echo's :)

één maand geleden

Reactie op DoordachteMaan053760

Oef, dat is niet een leuke reden :( Dan kan ik me voorstellen dat er eerder ...
Klopt inderdaad, maar blijft extra spannend elke keer!

één maand geleden

Ik heb met 7+5 weken intake gehad en bij mijn verloskundige doen ze dan ook altijd een echo maken. 15 oktober heb ik de termijn echo

één maand geleden

Reactie op DoordachteMaan053760

Dat vroeg ik mij ook al af! Ik ben (volgens mijn eigen berekening dan) rond ...
Waarschijnlijk krijg je bij de intake ook wel een echo. De meeste praktijken doen dan een vitaliteits echo, later krijg je dan je termijnecho.

één maand geleden

Het ligt er een beetje aan. Bij een inwendige echo kunnen ze alles echt vele malen beter zien. Dus vroege echo's zijn meestal inwendig. Al kun je ook nog tot halverwege een inwendige echo krijgen. Dat doet trouwens niet zeer ofzo, is ook helemaal niet vervelend. Veel vrouwen denken dat wel eens, maar een inwendige echo stelt niet zo veel voor. Het is meer dat veel vrouwen het ongemakkelijk vinden omdat je onderbroek uit moet en er een staaf je vagina in gaat. En omdat er nog heel veel schaamte is. Maar het is niet pijnlijk.

één maand geleden

Ik heb ook pas met 8+3 de eerste afspraak met echo bij de verloskundige.

één maand geleden

Hier 7 week als ik eerste krijg... kan niet wachten 🥰 moet nog 3 week doorkomen 😅

één maand geleden

Ik heb ook 16 oktober termijnecho! Maar heb voor aanstaande maandag een betaalde vroege echo ingepland met 7,1.. uit nieuwsgierigheid of het hartje klopt☺️

één maand geleden

Ik ben 20 mei uitgerekend en mijn eerste echo is 9 oktober. Heb geen idee er zit zoveel verschil bij iedereen.

één maand geleden

Is per praktijk verschillend. Bij mijn praktijk doen ze een vitaliteitsecho om te zien of er een zwangerschap is en of het hartje klopt. Dat kan inwendig maar de vorige keer was het bij mij gewoon op de buik. Het is vaak wel zo vrouwen die slanker zijn daarbij is het makkelijker om de zwangerschap te vinden heb ik begrepen bij zwaardere vrouwen is het vaker inwendig. Maar dit hoeft niet zo te zijn hoor.

één maand geleden

Reactie op cocio92

Is per praktijk verschillend. Bij mijn praktijk doen ze een vitaliteitsecho ...
Het ligt vooral aan het apparatuur wat de praktijk heeft

één maand geleden

Ik heb 21 oktober pas de eerste echo met bijna 9 weken 😴🥺

één maand geleden

Hier met 8+4 de 1e afspraak bij de verloskundige.

één maand geleden

Reactie op DoordachteMaan053760

Dat vroeg ik mij ook al af! Ik ben (volgens mijn eigen berekening dan) rond ...
Hier iig medisch door een verloren spiraal

één maand geleden

Ik ben ook 19 mei uitgerekend, en heb 8 oktober de eerste echo. Jij zou dan je echo met 9,5 week hebben Rachel6820, dat is indd wat later dan normaal met een vitaliteitsecho. Nadeel dat je dan indd wat langer moet wachten, maar een voordeel is dat als je dan een goede echo hebt (kloppend hartje en meting van het vruchtje ook passend bij de termijn) de kans ook al meteen wel groter is dat alles goed is en blijft gaan. Ik mocht door eerdere miskramen ook eerder komen als ik wilde, maar heb bewust gewoon voor met ruim 8 weken gekozen om deze reden. Mijn eerdere miskramen vonden rond 8/9 weken plaats, dus ik weet dan straks voor mijn gevoel al direct veel beter waar ik aan toe ben.

één maand geleden

Reactie op Laulau1985

Ik ben ook 19 mei uitgerekend, en heb 8 oktober de eerste echo. Jij zou dan ...
Ooh jaa dat snap ik dan… dus eigenlijk is dit ook wel fijner een latere echo? Dit kan je dan toch eigenlijk termijnecho noemen of niet? Wat is eigenlijk uberhaupt het verschil tussen vitaliteitsecho en termijnecho?