24 Reacties

één maand geleden

Ik krijg mijn eerste echo bij 8+1 weken. Mijn verloskundepraktijk gaf aan dat va 8 weken bij hen de standaard was.

één maand geleden

Ik heb vrijdag mijn eerste echo met 8+3 (vermoedelijk want geen ovu testen gebruikt). Het was een maand wachten toen ik belde maar ben nu ergens wel blij. De kans is gewoon heel groot dat er al meer te zien is.

één maand geleden

Bij mij hetzelfde, 21 mei uitgerekend en 17 oktober eerste echo.. dus bij 9 weken en deze is inwendig staat in de afspraak.

één maand geleden

Reactie op rachel6820

Ooh jaa dat snap ik dan… dus eigenlijk is dit ook wel fijner een latere ech ...
Termijnecho is met 11 of 12 weken, en is een standaard echo die alle verloskundigen (moeten?) aanbieden. Bij die echo wordt de uitgerekende datum en hoe lang je zwanger bent dus bepaald. De vitaliteitsecho is rond de 8 weken, en dat doen niet standaard alle verloskundigen. Die echo is bedoeld om te kijken of de zwangerschap op de goede plek zit, of het hartje klopt, of alles oke is voor zover ze dat dan kunnen zien en inschatten. Ja ik vind het dus een voordeel om die eerste echo wat later te hebben, maar ja langer wachten is ook minder fijn natuurlijk, net wat jouw voorkeur heeft.