17 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op kiek1995
Wil je je jongenslijstje delen? Daarmee hebben wij juist meer moeite. We he ...
Wij hadden voor een jongen:
- Lex
- Forrest
- Leaf
- Otis
4 dagen geleden
Bedenk anders eerst een beetje wat je wilt.
Wat past bij de naam van jou en je partner? Zijn jullie namen Ans en Jan, dan past een lange naam als Isabelle misschien minder goed bij jullie en kun je beter zoeken naar iets met minder lettergrepen.
Wil je dat het een Nederlandse naam is, of juist internationaal? En is dat dan een Engelse of Franse naam, of is een Arabische naam ook een optie?
Wil je dat de naam een bepaalde betekenis heeft, of moet het gewoon mooi klinken?
Kijk of er misschien van jullie jongensnaam een meisjes variant gemaakt kan worden. Want wat maakt jullie jongensnaam zo mooi? Maak een lijstje met je wensen/eisen voor de meisjesnaam.
Je kunt dan gewoon Google er op loslaten om te zoeken.
Ik heb me echt helemaal suf gegoogled om een mooie naam te vinden met een mooie betekenis en ik raad je aan om gewoon al die lijstjes met namen door te kijken om inspiratie op te doen.
Dat je niet al een naam klaar hebt liggen is echt helemaal niet erg. Ook niet raar, je moet soms ook gewoon even wennen aan het geslacht om het een naam te kunnen geven.
Het komt ook nog steeds wel voor dat mensen dachten echt d猫 naam voor hun kindje te hebben, tot het moment dat het geboren is en dan zien dat de naam niet bij het kindje past.
Dus maak je niet druk, je hebt nog een klein half jaar om iets te vinden.
3 dagen geleden
Reactie op kiek1995
Wil je je jongenslijstje delen? Daarmee hebben wij juist meer moeite. We he ...
Fallon staat hier ook op het lijstje. Weten volgende week of we een jongen of een meisje krijgen
2 dagen geleden
Hier was het de vorige keer precies andersom! Uiteindelijk waren we met 6 maand over de naam uit. En nu heb ik juist allemaal leuke meisjesnamen, terwijl ik de jongensnamen die we toen hadden niet zo mooi meer vindt 馃き
Geef het even de tijd, maak lijstjes wat je leuk vindt en wat je man leuk vindt en pak het er eens in de zoveel tijd bij om er weer over te praten.
Ben bang dat ik je in ieder geval niet verder kan helpen, wij zijn juist van de lieve en klassieke namen..
Succes!
2 dagen geleden
Onze dochters heten Jazz & Mae. Ook wij zijn opzoek naar een passende derde meidennaam馃┓. Zo lastig!
2 dagen geleden
Reactie op Niessie31
Zijn jullie meer van de Engelse of Nederlandse namen of maakt dat niet veel ...
Maakt niet veel uit. Mijn partner heeft echt een oer-Hollandse naam en ikzelf een Zweedse.. dus kan alle kanten op