16 Reacties

vorig jaar

Kaneel is gewoom veilig 🤨 waar staat dat dat niet zou mogen?
Volgens Zwangerhap zijn kaneel, nootmuskaat en peper gewoon veilig hoor!

vorig jaar

Ik denk dat je rustig een appelbeignet of 2 kan eten 😊 ik lees ook negatieve dingen over kaneel tijdens de zwangerschap op internet 🫣😅 maar ik denk dat het rustig kan zolang je niet dagelijks erg veel eet

vorig jaar

En laat je vooral niet gek maken!

vorig jaar

De regel is, met mate. Dus zou naast 1-2 appelbeignets niet ook nog allerlei kaneeldrankjes of hapjes nemen op dezelfde dag. Maar verder, gewoon veilig zolang je niet overdrijft 😊

vorig jaar

Reactie op Mdcdm1992

Kaneel is gewoom veilig 🤨 waar staat dat dat niet zou mogen?
Wel veilig? Eens per jaar maak ik een groot bord dan eet ik er een paar ja dan kom ik over die 1-2 regel. Nou dan kan ik losgaan met oud en nieuw ik had bij het voedingscentrum een lijst gezien met alle eten met kaneel erin en daar stond dan 1 stroopwafel, of 2 plakjes ontbijtkoek, enz, vanwege de kaneel. Maar misschien is dat achterhaald.

vorig jaar

1/2

vorig jaar

2/2 Dit had ik laatst opgeslagen over kaneel!

vorig jaar

Ceylon kaneel van Euroma kun je gewoon bij AH kopen!

vorig jaar

Bij mijn vorige zwangerschap (4 maart 2024 bevallen) ‘mocht’ kaneel nog niet maar toen ik eind oktober opnieuw checkte inmiddels wel. Is dus ergens tussentijds veranderd
Ik eet iedere dag een lepel kaneel door m'n ontbijt, mijn verloskundige zei dat dat prima kan en pas gevaarlijk is als je mega grote hoeveelheden kaneel zou eten. Zwangerhap app geeft ook aan dat het veilig is.

vorig jaar

Een beetje kaneel kan prima, zolang je er geen bergen per week eet. Zelfde geldt voor de andere kruiden die je noemt. Een appelbeignet of een handje pepernoten kan zeker geen kwaad!

vorig jaar

Zolang je het bij normale hoeveelheden houdt, is er niks aan de hand. Dus geen rare challenge met een eetlepel kaneel inslikken. Dat is buiten je zwangerschap sowieso een slecht idee. Maar zelfgemaakte appelbeignets met een vleugje kaneel kunnen prima. Klinkt overigens heerlijk! Wat is er trouwens mis met peper? Heb in mijn eerste trimester overal peper overheen gegooid. Was een rare craving. Nog nooit gehoord dat dat niet goed zou zijn. 😅

vorig jaar

Ik heb afgelopen week op de kerstmarkt een kaneelstok opgegeten, had er zoveel zin in 🤭 Die vrouw had het nog wel heel lief opgezocht maar het mag idd als je maar niet elke dag 3 stokken eet 😅

vorig jaar

Er was een paar maanden geleden iets in het nieuws over kaneel tijdens de zwangerschap en volgens mij is iedereen (lees: influencers) daar een beetje mee aan de haal gegaan. Heisa om niks want volgens voedingscentrum is het gewoon veilig. Geniet ervan! Ik ga ze dalijk ook bakken, alleen nog even de energie vinden om op te staan 🤔

vorig jaar

Als je geen heel potje kaneel achterover tikt is er niets aan de hand hoor, lekker van al die dingen genieten