24 Reacties

één maand geleden

Heb ik ook! In radboud. A.s. woensdag eerste afspraken, blijkbaar plannen ze de 1e x 4 afspraken in, dus dat wordt een pittige ochtend met reistijd idd (vanwege mijn onderliggende aandoening ben ik beperkter in energie). Volgens mij krijg ik een vaste gynaecoloog, maar krijg je wel tussendoor iedereen uit een select team te zien, omdat het kan dat je eigen gynaecoloog niet werkt tijdens je bevalling. Dan is de rest niet onbekend iig. Ik heb naast die zeldzame aandoening ook een te traag werkende schikdklier, waar ik medicatie voor slik. Jij te traag of tr snel?

één maand geleden

Ik loop niet vanaf het begin bij de gynaecoloog. Vanaf een week of 16 mogen we door. Sowieso met 32. Maar we mogen kiezen. Dit ivm vorige keizersnede en te klein kindje. We neigen zelf naar 16 weken. Dit ivm de vele echo's. Bij de vorige was de 20 weken nog helemaal goed en bij 32 weken ineens veel te klein. Wil niet weer dat.moment gemist hebben.

één maand geleden

Reactie op c-flore

Heb ik ook! In radboud. A.s. woensdag eerste afspraken, blijkbaar plannen ...
Praktisch een niet werkende schildklier of niet aanwezige schildklier (aangeboren) dus nu gelijk opgehoogd.

één maand geleden

Reactie op PeED

Praktisch een niet werkende schildklier of niet aanwezige schildklier (aang ...
Ik ook direct opgehoogd, 2x per week dubbele dosis. Was advies. Las dar ze soms ook adviseren om het wel gelijk over de week te verdelen. Hoe doe jij dit? Ga woensdag bespreken en laten prikken, ben benieuwd of het al verder omhoog moet of nog goed is voor nu met deze ophoging.

één maand geleden

Ik ben ook vanaf het begin bij twee gynaecologen. De eerste in Elkerliek ziekenhuis voor de standaard controles en echo's. De tweede is een academisch ziekenhuis in Maastricht bij dr Spaanderman. Onze dochter is stil geboren op tweede kerstdag om 2023 waardoor we nu twee gynaecologen in twee ziekenhuizen hebben.

één maand geleden

Ik zal grotendeels in het ziekenhuis lopen Ziekenhuis op bijna twee uur afstand Dus zal veel kilometers gaan maken We gaan het mee maken Maar voor de zekerheid ook een verloskundige in de buurt

één maand geleden

Hoi Nadat ik woensdag mijn 8 weken echo heb gehad word ik medische is mij verteld. Door veel medicatie en omdat ik jaren therapie heb gevolgd voor ptss word ik medische. Ben wel erg zenuwachtig wat me allemaal te wachten staat , maar ben erg blij dat ik goed in de gaten word gehouden. Hopelijk is de 8 weken echo goed 🥰

één maand geleden

Reactie op c-flore

Ik ook direct opgehoogd, 2x per week dubbele dosis. Was advies. Las dar ze ...
Ik doe er elke dag 25 mcg bij. Dat was het advies bij de eerste 2 zwangerschappen en elke 4 weken prikken en afhankelijk daarvan verder op en afschalen. Meestal neemt de thyrax behoefte richting eind van het tweede semester weer af. En na de bevalling weer terug naar oude dosering.

één maand geleden

Reactie op PeED

Ik doe er elke dag 25 mcg bij. Dat was het advies bij de eerste 2 zwangersc ...
Dus dosering 25 mcg hoger en dan dagelijks verspreid over de week. Niet elke dag 25 extra uiteraard. Heb je al eerder geprikt tijdens een zwangerschap? De uitslag is bij mij altijd gelijk beroerd (TSH 6) , maar dat hoort erbij en is de reden van het ophogen

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ik zal grotendeels in het ziekenhuis lopen Ziekenhuis op bijna twee uur af ...
Dat is ver zeg. Wat is de reden dat het zo ver is?

één maand geleden

Reactie op Online1989

Ik ben ook vanaf het begin bij twee gynaecologen. De eerste in Elkerliek zi ...
Tjonge, wel een heel spannende zwangerschap dan. Sterkte.

één maand geleden

Reactie op PeED

Dus dosering 25 mcg hoger en dan dagelijks verspreid over de week. Niet elk ...
Ik slik normaal 100 (officiële notatie geloof ik 0.100 mg). En moet 2x per week verdubbelen. Dus slik 2 dagen 0.200 en de rest 0.100 Vond het vrij heftig klinken, maar ze zullen het wel weten haha. Nee, woensdag 1x prikken, ben nu 5+6 zwanger. 1e zwangerschap, ben benieuwd!

één maand geleden

Reactie op PeED

Dat is ver zeg. Wat is de reden dat het zo ver is?
Ben onze zoon verloren mede door nalatigheid van het ziekenhuis en beleid bij een nieuwe zwangerschap niet was wat ik wil Heb weinig vertrouwen in de medische zorg In dit ziekenhuis hadden ze me wel geholpen, en beleid kan ik alles krijgen wat ik wil en nodig heb Door hun durf ik het aan en ben ik wel hopelijk in veilige handen Sorry voor dit misschien heftige antwoord

één maand geleden

Reactie op c-flore

Heb ik ook! In radboud. A.s. woensdag eerste afspraken, blijkbaar plannen ...
Wat voor soort afspraken heb je? Ik moet nog een eerste afspraak krijgen Maar dat krijg ik na een positieve echo bij de fertiliteit afdeling waar ik loop

één maand geleden

Reactie op c-flore

Ik slik normaal 100 (officiële notatie geloof ik 0.100 mg). En moet 2x per ...
Dit is gemiddeld ook 125 per dag. En omhoog met 25 is echt nodig is mijn ervaring.komt vast goed!

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ben onze zoon verloren mede door nalatigheid van het ziekenhuis en beleid b ...
Fijn dat je het door hen wel aan durft. Veel sterkte en hopelijk een goede zwangerschap met een gezond kindje

één maand geleden

Reactie op PeED

Fijn dat je het door hen wel aan durft. Veel sterkte en hopelijk een goede ...
Lief, dank je wel 😘

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ben onze zoon verloren mede door nalatigheid van het ziekenhuis en beleid b ...
Hoop dat je goed begeleid word en je een mooie zwangerschap mag ervaren 🌸

één maand geleden

Reactie op PeED

Tjonge, wel een heel spannende zwangerschap dan. Sterkte.
Dankje. Ik ben blij dat het serieus genomen wordt en ik begeleid wordt door het ziekenhuis.

één maand geleden

Ik ben medisch ivm geen schildklier meer. Ik had vroeger snelwerkend. Maar ik moet volgende week pas naar ziekenhuis voor echo en dan pas gaat internist kijken of het allemaal okaay is en dan pas ga ik verhogen. Vind het eigenlijk al te lang duren ik ben dan 7 weken.