23 Reacties
één maand geleden
Ik heb dit ook heel erg gehad. En heb nu nog steeds een zeurdig, menstruatie achtige pijn onderin in mijn buik wat soms doortrekt naar onderrug en bovenbenen.
Ik had dit al sinds het moment dat ik positief testen, week 5. Ben morgen 13 weken. Ik heb ook nog steeds angst als ik buikpijn heb, dus ik herken je gevoel heel erg. Ik denk dat we heel erg moeten vertrouwen op ons lichaam 🍀 ♥️
één maand geleden
Reactie op FrisseAzuur647849
Ik heb dit ook heel erg gehad. En heb nu nog steeds een zeurdig, menstruati ...
Dankjewel voor jouw reactie. Wat vervelend dat je die angst ook nog voelt. Kan die buikpijn bij jou ook lang aanhouden?
Ja daar benoem je iets indd. Vertrouwen op ons lichaam. Vind het zó moeilijk!
één maand geleden
Reactie op Secondchance
Dankjewel voor jouw reactie. Wat vervelend dat je die angst ook nog voelt. ...
Ja ik heb het soms 2 a 3 dagen achter elkaar en dan ineens 1 a 2 dagen minimaal. Ik ben dan ook gelijk weer in angst omdat ik dan bang ben dat het niet goed zit. Ik ben zwanger geworden na een lang ivf traject dus ik vind het allemaal zo spannend! Maar ik probeer elke dag meer te geloven in mijn lichaam.
één maand geleden
Reactie op FrisseAzuur647849
Ja ik heb het soms 2 a 3 dagen achter elkaar en dan ineens 1 a 2 dagen mini ...
Oohh ik snap jou helemaal! Bij ons ook een lang traject geweest, hoewel nog wel zonder ivf. Knap van je! Ik hoop dat mij dat ook steeds beter gaat lukken. Ik denk dat die angst daarom juist ook zo groot is, omdat het allemaal niet vanzelfsprekend is om überhaupt eens zwanger te zijn.
één maand geleden
Reactie op Secondchance
Oohh ik snap jou helemaal! Bij ons ook een lang traject geweest, hoewel no ...
Ik begrijp helemaal wat je zegt! Maar als je het echt niet vertrouwd kan je altijd even de verloskundige bellen. Komt goed, je omschrijft eigenlijk niks geks.. ♥️
één maand geleden
Ik herken het helemaal, zowel de krampen als de angst (en als de krampen weg zijn, weer andere angst haha). Kan inderdaad heel goed groei van baarmoeder zijn.
Van mijn miskramen merkte ik helemaal niets, althans, niet dat het hartje stopte. Daar kwamen we pas met een echo achter. Hoe was dat met jouw miskraam toen, kwam die spontaan en onverwachts op gang? Of herken je dit juist?
één maand geleden
Jaa! Super herkenbaar dit. De menstruatie gevoelens. Ook super misselijk geweest en toen trok het weg. Het is nooit echt goed he? Of je bent kots ziek of je maakt je zorgen of het nog wel goed zit. Maak je niet druk. Het helpt toch niet! Geniet van de momenten waarop je minder misselijk bent. Zorg goed voor jezelf, dat is alles wat je kan doen! Je lichaam doet de rest.
één maand geleden
Ik heb ook menstruatie achtige krampen gehad rondom de periode waar jij zit. Inmiddels 12+2 zwanger en twee goede echo’s gehad. Ik snap je angst volledig, ook wij hebben een missed abortion gehad. Nu heb ik die krampen overigens niet meer maar wel pijn in mijn onderrug op sommige dagen. Hopelijk lukt het je een beetje te ontspannen tot je intake dinsdag!☺️
één maand geleden
Reactie op Ladiedahlia
Ik herken het helemaal, zowel de krampen als de angst (en als de krampen we ...
Ja dat herken ik ook, eigenlijk is het "nooit goed". Oh dat is zo erg dat je daar bij een echo pas achterkwam, totaal onverwachts dus? Bij mij was het na ruim een jaar proberen na 5.5wk misgegaan. Dus toen ook geen echo gehad met hartslag enzo.. ik kreeg toen inderdaad ook een menstruatie gevoel en een paar dagen later volgde lichtroze bloed, weer een dag later veel helderrood bloed dus toen was het duidelijk.
Toen heeft het weer 15 maanden geduurd i.c.m. een fertiliteitstraject en nu maakt me dat gewoon heel nerveus.
één maand geleden
Reactie op SpontaneRegendruppel678436
Jaa! Super herkenbaar dit. De menstruatie gevoelens. Ook super misselijk ge ...
"Blij" dat het herkenbaar is. Het is inderdaad nooit goed, en overal zoek je wat achter. Althans ik veelal wel. We willen zo graag dus ja.
één maand geleden
Reactie op Mommy’94
Ik heb ook menstruatie achtige krampen gehad rondom de periode waar jij zit ...
Dat stelt me wel wat gerust dat je dus dit herkent maar er deze keer niets akeligs is gebeurd nog. Had je dat ook aanhoudelijk een hele dag bv?
Wat verdrietig dat jullie een missed abortion hebben gehad! Ik moet zeggen dat die gedachten ook wel in mijn hoofd spelen, maar meer omdat ik er zoveel over lees want dat heb ik zelf niet ervaren. Dankjewel, ik hoop het ook! Het helpt om te praten met anderen die het herkennen!
één maand geleden
Reactie op Secondchance
Dat stelt me wel wat gerust dat je dus dit herkent maar er deze keer niets ...
Nee ik heb het nooit een hele dag lang gehad. Maar wel soms uren achter elkaar. Hoe is het nu met je krampen?
Ja we hebben een hele verdrietige periode achter de rug. Het was onze 1e zwangerschap waarin we totaal onbezorgd konden zijn. Tot aan de eerste echo waarop het hartje niet meer klopte. Bij deze zwangerschap de eerste weken dus zeker niet onbezorgd kunnen genieten. Nu na 2 goede echo’s lukt dat steeds beter. Hebben jullie dan bij de intake ook gelijk weer een echo?
één maand geleden
Ik heb gelukkig geen menstruatieachtige klachten, maar herken wel heel erg dat ik bang ben dat er iets mis is. Vorige zwangerschap ook geëindigd in een miskraam en nu als een bepaald symptoom weg of minder is ben ik meteen bang voor een miskraam... Morgen gelukkig weer een echo met ruim 10 weken.
één maand geleden
Reactie op Mommy’94
Nee ik heb het nooit een hele dag lang gehad. Maar wel soms uren achter elk ...
De krampen worden wel minder merk ik.
Ik begrijp het helemaal. Dan ga je ook automatisch anders een nieuwe zwangerschap in. Fijn dat het na 2 goede echo's steeds beter lukt te vertrouwen!
De volgende echo zou pas de termijnecho zijn en die is laat gepland met 11.5 wk. Maar ik ga het dus wel vragen of ze toch dinsdag al kunnen kijken.
één maand geleden
Reactie op iiiertje
Ik heb gelukkig geen menstruatieachtige klachten, maar herken wel heel erg ...
Fijn dat je die krampen niet herkent, maar vervelend dat je die angst ook zo voelt. Helemaal begrijpelijk als het eerder ook mis is gegaan. Fijn dat je morgen een echo hebt! Ik duim voor je, laat je weten hoe het gegaan is?
één maand geleden
Reactie op Secondchance
De krampen worden wel minder merk ik.
Ik begrijp het helemaal. Dan ga je o ...
Fijn om te lezen dat je krampen weer wat minder worden nu! Je kan eventueel de verloskundige morgen even bellen om je ongerustheid te uiten en nu al te vragen of er bij de intake ook de mogelijkheid is dat ze dan ook met de echo kunnen kijken. Dan zijn ze daar vast op voorbereid en kunnen ze je aan de telefoon ook hopelijk gerust stellen zodat je niet teveel spanning ervaart in de tijd dat je moet wachten ☺️
één maand geleden
Reactie op Mommy’94
Fijn om te lezen dat je krampen weer wat minder worden nu! Je kan eventueel ...
Dat kan ik wel doen inderdaad. Ik voel me gauw bezwaard en dat houd me dan tegen. Maar eigenlijk heb ik daar alleen mezelf mee.
één maand geleden
Reactie op Secondchance
Dat kan ik wel doen inderdaad. Ik voel me gauw bezwaard en dat houd me dan ...
Daar moet je je echt niet door laten tegenhouden.
Ikzelf heb ook die drempel gevoeld en 2 weken voor onze eerste echo gebeld met ze omdat ik zoveel stress en spanning had. Hierbij hebben ze mij toen echt goed kunnen helpen. Onthoud dat ze er voor jou zijn, ook in dit soort gevallen. Gewoon even met ze praten en dat ze een luisterend oor kunnen bieden kan jou nu misschien al zoveel helpen.
één maand geleden
Reactie op iiiertje
Gelukkig weer een goede echo gehad. Hij/zij was lekker aan het zwaaien en s ...
Wat fijn!