8 Reacties
7 maanden geleden
Denniese jeetje waar moet je beginnen wat super frustrerend allemaal 😞 Hopelijk worden jullie snel en goed geholpen en kunnen jullie dit achter je laten met je dappere zoontje en de rest van de familie. Goed dat je zo hebt aangedrongen steeds om t te checken. Zo zie je maar.. Veel sterkte en ik duim dat jullie zsm geholpen worden!
7 maanden geleden
Weet je zeker dat het om een geperforeerde darm gaat en niet alleen een liesbreuk?
Een geperforeerde darm is namelijk een levensbedreigende situatie en moet meteen geopereerd worden. Kan me niet voorstellen dat de arts zegt het is te druk en al helemaal niet dat je thuis moet afwachten.
Al met al veel sterkte.
7 maanden geleden
Als het om een geperforeerde darm gaat, zou ik z.s.m. alle ziekenhuizen afbellen. Darmperforatie is zeer ernstig en moet zo snel mogelijk behandeld worden. Dat is een spoedsituatie.
Als het gaat om een liesbreuk waar een deel van de darm doorheen komt, dan is het geen geperforeerde darm en zit daar inderdaad minder spoed achter. Alleen als de breuk bekneld raakt, is een spoedoperatie nodig. Zolang de breuk terug te duwen is (plus nog wat andere criteria), dan is het geen spoed.
Dus, als het echt om een geperforeerde darm gaat, bel nu onmiddellijk.
7 maanden geleden
Reactie op Ano2025
Als het om een geperforeerde darm gaat, zou ik z.s.m. alle ziekenhuizen afb ...
Ja de darm is eruit gekomen en is nu nog steeds eruit ze kunnen het wel terug duwen dus hun vinden de spoed spoed eraf, ik heb inmiddels geloof mij echt alle ziekenhuizen gebeld maar niemand heeft of de expertise of de mankracht. Nu gesmeekt bij dit ziekenhuis morgen krijgt hij zijn operatie.
7 maanden geleden
Dan heeft hij niet een liesbreuk met een geperforeerde darm maar een beklemde liesbreuk. De darm komt door de liesbreuk heen en komt beklemd te zitten.
Dit is inderdaad op te lossen door dr darm weer terug te duwen.
Bij een geperforeerde darm zit er een gaatje in de darm zelf waardoor er ontlasting de buik in loopt.