13 Reacties

Onze dame is nu 7,5 maand en krijgt 3 keer 180. En proberen nu zelfs afte bouwen naar 3x 150. Onze routine is: Tussen 7 a 8 opstaan 9 uur fruit hapje of knijpfruitje Eventueel tussendoor een stengeltje Tussen 10 a 11 gaat ze naar bed (ligt eraan hoelaat ze opstaat). Meestal rond half 1 is ze wakker. Dan een broodje met appelstroop, pindakaas of fruit geprakt. + 1 beker water ( speciale difrax beker) Rond 2 a 3 meestal de fles ( voeden op verzoek) Dan rond half 4 naar bed. 5 uur potje eten Tussen 7 a 8 de fles weer. Het is echt verschillend per baby. Kijk naar wat jouw baby nodig heeft. Desnoods bouw je het eerst af naar 5x 180 daarna als je merkt dat dit te veel wordt naar 5 x 150. Zo hebben wij het gedaan. Onze dame eet al sinds 3,5 maand keek ons het eten van het bord, maar iedere baby is anders!!

gisteren

Reactie op LuchtigeDauw613700

Onze dame is nu 7,5 maand en krijgt 3 keer 180. En proberen nu zelfs afte b ...
Ohhh wow dat is een goede eter!
Ik volg!
Wij kreeg ook het advies om melk af te bouwen naar uiteindelijk 600 ml… gezien onze meid hard groeit, te hard volgens het cb… is nu 73,5 cm en 10,6 kilo. We geven net als jullie 5 x 180 ml met 6 schepjes. En probeer nu sinds een week 5 x 150 ml met 5 schepjes… maar nu slaapt ze ineens niet meer door. Terwijl ze dit al een tijdje wel deed… Ben wel begonnen naast groente en fruit ook met aardappel/ pasta en rijst bij de groente ook water 3 keer daags 50 ml, en een paar stukjes brood. Maar geen idee of ze dus nu toch nog honger heeft en ‘s nachts hierdoor wakker word, dat vind ik zielig… maar ik wil ook niet dat haar gewichtcurve nog veel verder naar boven af gaat wijken… heel lastig

Reactie op Elene 🌻

Ohhh wow dat is een goede eter!
Jaa ze heeft nog geen tanden maar alles gaat naar binnen haha. Het is gewoon echt verschillend.

gisteren

Reactie op Mommy to Bo 1997

Wij kreeg ook het advies om melk af te bouwen naar uiteindelijk 600 ml… gez ...
Misschien sprongetje of moet ze wennen aan haar eetschema? Klinkt als een goed schema. Ik ga 5x150 ook aanhouden denk ik. Ik hoop dat ze dan ook meer interesse heeft in vaste voeding

gisteren

Ik zou niet te snel met de hoeveelheden omlaag gaan. Misschien eerst een flesje in de middag 30cc verlagen. En dan kijken wat er gebeurd. Maar niet in één keer aan alles gaan rommelen hoor!

gisteren

Die van mij is 6,5 maand en eet ook sinds 3,5 maand al mee. Een echte hongerlap. Alle maaltijden zowel warm als fruit gaan op. Ook brood etc. Hij laat geen bodempje over. Hij krijgt daarnaast (helaas) nog 4 flessen van 210. Ik heb een aantal dagen geprobeerd van alle flessen 30 af te halen maar ik merk dat ie er dan ipv 6 uur net aan 5 uur tussen laat zitten . Wij bouwen nu dus nog niet af. Mijn andere 2 kinderen hebben ook het jaar volgemaakt inclusief de nachtelijke voeding ik verwacht hierin dan ook geen verschil. De oudste 2 zijn ook gezond groot geworden dus ik maak mij er niet druk over

gisteren

Reactie op Vissen94

Die van mij is 6,5 maand en eet ook sinds 3,5 maand al mee. Een echte honge ...
Ohhh wow! Ik geef om de 2,5u een fles en tussendoor de hapjes. Gek hoe anders elke baby is :)
Onze dame eet heel graag vaste voeding. Zat al vanaf een maand of 3 op vier voedingen om 8-12-16-19 uur. Nu is ze net 6 maanden. Om 8 uur fles van 180, rond half 10 haar fruithapje, tussen de middag een hele boterham met pindakaas, boter, avocado of fruithapje, daarna een fles van 120. Dan rond half 5 groentehapje, totaal aardappel, groente en vlees/vis ongeveer 120-150 gram. En dan rond 18:30/19:00 een fles van 180. Deze meid wilt heel graag alles eten en laat ook niks over. Spuugde vaak, maar nu we zijn geminderd met de fles van 12 uur en de fles van 16 uur hebben gestopt is het veel minder. Op het cb gaven ze ook aan, sommige kinderen worden groot van de fles en andere kinderen van vaste voeding, onze kleine meid hoort duidelijk bij de laatste categorie🙈 wordt ook niet blij als wij eten/drinken en zij krijgt niks😂 maar zo is het bij iedere baby weer anders

gisteren

Reactie op LuchtigeDauw613700

Onze dame is nu 7,5 maand en krijgt 3 keer 180. En proberen nu zelfs afte b ...
Welke beker heb je als ik vrageb mag

15 uur geleden

Wij liepen ook vast dat ze niet meer hapjes ging eten en ook veel ging spugen. We gaven haar eigenlijk 'teveel' in een korte tijd. In overleg met CB hebben we van de ene op de andere dag een fles minder gegeven om de cirkel te doorbreken, en nu gaat het goed op 4 flessen (180+6) en die gaan niet altijd op en eet ze 100gr fruit sochtends en 100gr groente s'avonds of half potje olvarit ipv een paar happen en spuugt ze amper. Ze zit wel gewoon vol, is blij en slaapt de hele nacht gewoon goed door wat ze ook op 5 flessen deed met 2 a 3 happen per hapje. Eetschema: 7.00/7.30 fles 180+6 10.00 uur fruithapje 11.15/11.30 fles 180+6 14.00/14.30 fles 180+6 17.00 groente 19.00 fles 180+6