4 Reacties

24 dagen geleden

Ik zou eerst richten op nu (Goed bedoelt) Je weet niet hoe je verder in de tijd bent om na je verlof Word lid van een vakbond En vraag hun om advies en hulp

23 dagen geleden

Ik proef hier uit dat je sowieso weg wilt bij deze werkgever in de toekomst? Ondanks dat je rechten hebt, denk ik dat je band met je werkgever op deze manier verslechterd. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik snap heel erg dat het veel is. Merk dit aan mezelf ook. Alleen sta ik er anders in. Ik meld me juist even wat meer af voor de sociale activiteiten en vraag mijn moeder soms even om te helpen met de was of om even op mijn zoontje te komen passen, zodat ik even door huis kan razen met schoonmaken. Het is verre van perfect momenteel, maar weet ook dat je in het 2e trimester vaak veeeel beter gaat voelen. Daarom denk ik dat je wat te voorbarig bent met nu al 1 dag ziekmelden tot aan je verlof. Je zwangerschap duurt nog lang, je weet nu nog niet hoe je je straks voelt. Een arbo arts zal ook niet zo ver vooruit kijken. Die werkt vaak met een advies per 2 weken (ik heb burn out gehad dus weet hier helaas meer van). Heb je opties besproken voor meer pauze? Hier heb je namelijk ook recht op. Of heb je misschien nog wat vakantiedagen staan waardoor je een halve dag bijv kan opnemen? Ik denk echt dat het je band met je werkgever ten goede komt als je naar opties kijkt die jullie beide niet in de problemen brengt. Ziek is ziek natuurlijk he! Gaat het echt niet, dan is dat zo. Maar soms heb ik het gevoel dat sommige mensen het randje van rechten opzoeken, terwijl als ze eerlijk in de spiegel kijken is dat niet altijd nodig. Sorry als mijn reactie misschien een beetje té eerlijk kan overkomen. Ik hoop vooral dat je je beter gaat voelen gedurende de zwangerschap 🍀

23 dagen geleden

Die ouderschapsverlof zou ik nu nog even lekker laten. En jezelf daar ook nog even niet te veel mee bezig proberen te houden. Vervanging horen ze zelf te regelen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor!!

23 dagen geleden

Schakel ook vooral de bedrijfsarts in, die staan als het goed is ook juist aan de kant van de moeder. Ikzelf heb morgen een afspraak omdat ik geneigd ben om snel te veel te doen in werk uit verantwoordelijkheidsgevoel richting werkgever terwijl mijn hele lichaam aangeeft minder te doen. Wel fijn om met iemand daar over te kunnen sparren