Ha mama’s,
Een aantal weken geleden heb ik op werk aangegeven dat het mij nu allemaal te veel is, ik werk 3 dagen, heb een dochtertje van bijna 2 en een intensief traject bij de psycholoog. Ik ‘mag’ nu 2 dagen thuiswerken, 1 dag naar kantoor en zou een preventief gesprek krijgen met de praktijkondersteuner van de arbo arts (?). Eigenlijk komt het erop neer dat ik zwaar overvraagd en oververmoeid ben. Ik geef 100% op werk en thuis ben ik niks waard. Ik kan m’n huishouden niet aan en de zorg voor mijn dochtertje vind ik ook veel terwijl ik dat wel zo graag met liefde doe. En dan komen er ook nog alle sociale dingen bij. Ik wil er dus naartoe om alvast 1 dag ziek gemeld te zijn richting mijn verlof en bepaalde werkzaamheden afschalen. Is dit nadelig voor bepaalde dingen? En ik wil na mijn verlof (als alles goed mag gaan) naar 2 dagen werken, in de eerste instantie met ouderschapsverlof. Mijn werkgever gaat 2 dagen werken waarschijnlijk niet goedkeuren maar dan kan ik zoeken naar wat anders in de tussentijd, want ouderschapsverlof mogen ze niet weigeren.
Wanneer zal ik vertellen op werk dat ik 1 dag ouderschapsverlof in wil zetten na mijn verlof? En moeten jullie zelf komen met vervanging tijdens zwangerschapsverlof of zoekt jullie werkgever hiernaar?
Alvast bedankt voor de reacties en de moeite om het te lezen!