8 Reacties

3 dagen geleden

Nufa, ik had het ook, en het duurde ongeveer zes maanden voordat het een beetje stabiel werd met een spiraal. Het duurt vaak wat langer, maar na verloop van tijd stabiliseert het wel. Je baarmoedermond is over het algemeen ook wat gevoeliger na een zwangerschap, en zeker als er een spiraal geplaatst is. Het omliggende weefsel is dan ook gevoeliger, waardoor er een kleine bloeding kan ontstaan na gemeenschap. Daarnaast kan bijvoorbeeld borstvoeding dit allemaal wat beïnvloeden, omdat het hormoneniveau daardoor anders is en het weefsel iets zwakker blijft. Hierdoor kan er inderdaad nog steeds wat nabloeding optreden, wat normaal is zolang het niet hevig of langdurig is.

2 dagen geleden

Ik heb de Mirena spiraal sinds augustus en heb nog steeds frequente bloedingen. De eerste 3 maanden was het gewoon dagelijks leven met een maandverbandje en soms inlegkruisje. In december leek het te stabiliseren en bloedde ik wel nog, maar volgens mij als het mijn menstruatie was. Niet extreem, maar wel maandverband nodig. Daartussen in was het gewoon chill. Eindelijk weer met vertrouwen strings dragen🤣 En nu sinds januari heb ik alweer een menstruatie waarbij ik opeens al 10 dagen lichtjes bloed verlies. Echt irritant. Ik kan er niet van op aan.. Ik heb ook vaker last van weeïge buikpijn. Vaak rechtsonder. Alsof er metaal warm wordt. Steken en zeurende pijn. Ben er zo klaar mee. Twijfel of ik erover moet bellen om te kijken of dit wel het juiste anticonceptiemiddel is voor mij

2 dagen geleden

Reactie op VlijtigeBloem449066

Ik heb de Mirena spiraal sinds augustus en heb nog steeds frequente bloedin ...
Oww wat vervelend. Ik twijfel er nu al aan. Ik denk dat ik het nog even aankijk maar als dit niet stabiliseert vind ik het echt heel onprettig allemaal.

gisteren

Reactie op VlijtigeBloem449066

Ik heb de Mirena spiraal sinds augustus en heb nog steeds frequente bloedin ...
Klinkt heel vervelend! Mirena bevat geen metaal , misschien is dat geruststellend?

gisteren

Reactie op Nufa2

Oww wat vervelend. Ik twijfel er nu al aan. Ik denk dat ik het nog even aan ...
Ik had (voor mijn zwangerschap) ook een mirena, best lang gehad. In het begin was mijn buik ook gevoelig maar dat ging wel echt weg na verloop van tijd, toen voelde ik er niks meer van en had ik ook geen bloedverlies meer.

Reactie op Nufa2

Oww wat vervelend. Ik twijfel er nu al aan. Ik denk dat ik het nog even aan ...
Ja, ik heb geen andere optie. Heb in het verleden trombose gehad dus mag niet meer aan de combinatiepil. De minipil is dan de enige optie nog… maar daar ben ik niet per se fan van. Dus kijk het nog even aan. Hopelijk stabiliseert het snel bij jou. Het kon zeker 3 maanden duren. Maar in het slechtste geval 6 maanden

Reactie op 3s

Klinkt heel vervelend! Mirena bevat geen metaal , misschien is dat gerusts ...
Nee klopt dat weet ik. Lief van je. Ik gok dat mijn lijf er niet zo’n fan van is

gisteren

Ik heb m sinds 19 december paar dagen later is mijn menstruatie begonnen en niet meer gestopt. Het wisselt per week hoe veel het is en als het veel is ook veel krampen der bij. Ik heb vrijdag voor de zekerheid gebeld met de vraag of het wel normaal is en wordt nog teruggebeld