23 Reacties

3 dagen geleden

Ja 🙂‍↕️ mijn man is verstandelijk beperkt en heeft daardoor geen empathie, onzeker narcisme en dat is een nachtmerrie, Hij is daardoor heel onzeker, overheersend, en met drank op is hij een nachtmerrie, kil en verschrikkelijk 😥. Maar ja ouderwets denk ik wel fysiek is de grens. Ik wil met liefde naar jouw luisteren want er komt veel op je af nu en pas op want veilig thuis kan erbij gehaald worden omdat je zwanger bent en mishandeling in relatie mag veilig thuis voor komen. Ik denk wel dat je een steunpunt nodig hebt en het is dapper wat je doet maar het begint nu pas. Hij weet nu jouw achillespees jouw kind, gedeelte voogdij is controle over jou. En ik ben niet voor ouderverstoting maar dan als hij een capabele vader is maar dmv een mediator. Ja de hormonen zorgen dat je denkt ik verdien dit niet en vooral dit kan niet 🙅🏼‍♀️ meer! Ineens zie je dat het anders kan en hoort te zijn. Maar borderline zal toch op papier moeten komen. Hoe erg ook als jij het zegt zeggen ze dat jij rancuneus bent. Want zo werkt Nederland 🇳🇱 beide ouders hebben recht op het kind tenzij jij kan aantonen dat hij voor jouw kind slecht is. Ik heb volledig gezag en heb dit ook moeten beloven als voorwaarde. Ja mijn tip zet wat hulpverleners om je heen sociaal wijkteam, stevig ouderschap dat is van het consultatiebureau en dus heel laagdrempelig maar het laat zien dat jij het heel serieus neemt en als hij borderline heeft bewijst hij vanzelf dat hij het niet aankan. Zou je graag een knuffel willen geven zwangere vrouw slaan, lafbek! Ja ik ken wel de figuurlijke klappen van de zweep maar wij hebben nu een soort lat relatie meer voor de kinderen. Voogdij en wonen alle kosten is voor mij, maar ik wou moeder worden prima 👍🏻 dat gaat nu 8 jaar zo geen rechter gaat dit nog wijzigen omdat die ook zegt je kon vader zijn en moet nu opeens voogdij dat is vreemd want er zijn geen conflicten. Voogdij is zo belangrijk medische hulp, gewoon hulp, school, Psz, ja bedenk het maar als hij het deelt wordt het een drama voor jouw kind en dat moet je voorkomen. Dat is pittig maar idd de motivatie zorgt dat het jou lukt! Maar bereid je voor iedere instantie wil wel dat ouders contact hebben met hun kinderen en zullen zeggen omdat hij u heeft mishandeld wil het niet zeggen dat hij geen vader kan zijn. Er staat je een zware tijd te wachten maar ja je geeft wel een voorbeeld! En borderline zegt niet dat een rechter hem afwijst als hij zijn voogdij wilt hebben. Je moet echt aantonen dat hij geen zorg wilt, en daardoor een gevaar is voor zichzelf en dus directe omgeving, jouw kind.

3 dagen geleden

Reactie op denniese

Ja 🙂‍↕️ mijn man is verstandelijk beperkt en heeft daardoor geen empathie, ...
Veilig thuis is al betrokken en heeft al aangegeven dat hij geen gezag zal krijgen gezien alle meldingen die er al liggen en zijn gokverslaving etc. Bij de rechter kan ik alsnog alimentatie krijgen dan middels 'vaderschapsactie', vind het heel goed dat dat nu een wet is.

3 dagen geleden

Reactie op denniese

Ja 🙂‍↕️ mijn man is verstandelijk beperkt en heeft daardoor geen empathie, ...
Ik denk dat je alsnog goed moet opletten hoor! Want mentaal kan in sommige gevallen nog zo veel erger zijn en meer kwaad doen dan fysiek geweld. Ik ken er een aantal die letterlijk zeiden, werd ik maar fysiek geslagen oid, ipv gekleineerd, getreiterd, onzeker gemaakt. Beiden is natuurlijk hartstikke fout en niet oké, laat dat duidelijk zijn. En wij vrouwen mogen best wel wat meer voor onszelf opkomen. Niemand verdient het om fysiek, mentaal of op wat voor manier dan ook mishandeld te worden. Sterkte in ieder geval!