Lieve allemaal,
Ik heb een vraagje of iemand zich in mijn verhaal herkent..
Wij zijn gestart voor ons tweede kindje met een IUI traject.
Op 24 juli was mijn laatste menstruatie, en heb hiervoor een fertiliteitstraject gehad met een menstruatiecyclus van 31 dagen.
Als ik 31 dagen aanhoud, dan zou mijn volgende menstruatie op 27 augustus moeten starten.
Na Clomid te hebben geslikt, met opvolging van echo’s voor de follikel groei te controleren heb ik op dag 11 (woensdag 7 augustus) Ovitrelle mogen spuiten.
Er was zeker sprake van één dominante eicel en mogelijk een tweede.
Op dag 13 (vrijdag 9 augustus) heb ik mijn inseminatie gehad.
Allereerst had ik de Clomid eruit getest en werd mijn positieve test van een licht streepje naar een spierwitte test.
Uiteindelijk liep mijn test pas donderdag 22 augustus (dag 26 in mijn cyclus) heel licht op.
Met pas op zondag 25 augustus (dag 29 in mijn cyclus) een positieve digitale clear blue test, met als resultaat 1-2 weken zwanger.
Officieel zou ik 12 september een echo hebben voor de eerste controle.
Maar nu zijn wij van 3 tot 24 september op vakantie. Wat een belangrijke vakantie is ivm mijn terminaal zieke vader, waarvan het mogelijk de laatste zal zijn.
Ik wilde eigenlijk wel zekerheid voor mijn vakantie of de innesteling etc goed was gegaan.
Ik belde dus het ziekenhuis op om te vragen of het mogelijk was, om de echo te vervroegen tot voor mijn vakantie.
Waar ze de echo dus op dinsdag 3 september (25 dagen na inseminatie) in hadden gepland.
Nu kreeg ik op zondagavond 1 september enkel met afvegen wat licht bloedverlies. Natuurlijk schrik je, maar ik las op internet wel meer dezelfde verhalen. Dus ik maakte mij niet direct zorgen.
Zeker omdat de echo ingepland stond.
Nu bleef ik maandag gedurende de dag nog wel wat bloedverlies houden, maar niet extreem. Geen maandverband vol, enkel wat slijmvorm en met wat dieper afvegen.
Maar toch had ik voor de zekerheid contact opgenomen met het ziekenhuis.
Toen vertelde ik ze dat de echo gepland stond voor de volgende dag, maar gezien het bloedverlies ik me afvroeg of het dezelfde dag dan misschien zou kunnen.
Want die ene dag vroeger leek me dan ook nog wel kunnen.
Toen de telefoniste mee ging rekenen en naar mijn cyclus ging kijken, verbaasde het haar dat ze de afspraak überhaupt zo vroeg ingepland hadden. Want ze zei ik verwacht dat dit te vroeg gaat zijn en op de echo niks zichtbaar zal zijn, maar gezien het bloedverlies heb ik even met de biometrist gesproken en die geeft aan voor de zekerheid de afspraak door te laten gaan, maar dat ik rekening moet houden met dat ze niks zouden zien.
Met die instelling ging ik dan ook de volgende dag naar het ziekenhuis.
Het bloedverlies was niet erger geworden, had ook geen buikkrampen en voelde me verder prima.
Eenmaal gearriveerd, werd ik naar een kamer gebracht met een apparaat waar de biometrist nog niet goed bekend mee was, ze moest zelfs even goed kijken hoe ze een printje kon maken.
Toen ze de inwendige echo aan het maken was, kon ze niet direct iets zien.
Maar ik moet eerlijk bekennen, dat ik ook me twijfels kreeg bij het onderzoek doordat ze niet helemaal overtuigd was.
Bij het eruit halen van de echoscoop zat er wel was bloed op het condoom.
Ze zei me dat ik me voor moest gaan bereiden op een vroege miskraam, of zelfs een buiten baarmoederlijke zwangerschap met mogelijk ernstige bijwerkingen.
Ook zou ik eigenlijk nog allerlei onderzoeken moeten doen, bloedprikken na de gynaecoloog voor nog een echo en na 2 dagen een vervolgafspraak om bloed te prikken.
Omdat wij die dag om dus de minder leuke reden een laatste vakantie hadden met 20 personen, heb ik ervoor gekozen om de onderzoeken niet te doen en gewoon op vakantie te gaan met alle risico’s en vanuit mijzelf de juiste preventie aan medicatie en inlegkruizen van dien.
Wij komen al 25 jaar op ons vakantieadres en hebben hier een appartement waar wij dus veel kennissen hebben.
De zorg is hier goed, dus ik had er alle vertrouwen in wanneer er complicaties zouden komen dat ik hier goed geholpen zou worden.
Nu ben ik er dus vanuit gegaan dat ik enorm veel bloed zou gaan verliezen en van het ergste uit moest gaan.
Maar wij zijn dus vorige week dinsdag gaan vliegen, en heb ik geen overdreven bloedverlies, geen krampen, pijn of koorts gehad, ook ging de reis zonder problemen.
Ook heb ik geen grote stolsels maar enkel wat dikker slijm met kleinere stolseltjes verloren.
Maar dit heb ik ook tijdens mijn menstruatie wel eens, dus niet heftiger dan normaal.
Dit was vrijdag alweer gestopt en enkel met het vegen nog wat licht verlies.
Al die tijd ook geen hele maandverbanden vol.
Ik heb dus ook sterk de twijfels of het echt een miskraam zou kunnen zijn geweest, of zou het misschien 1 van de 2 follikels kunnen zijn die misschien afgekomen zijn?
Herkend iemand zich in mijn verhaal, of soortgelijk?
Hier een echo laten maken, of?
Wat zouden jullie doen?