17 Reacties
één maand geleden
Hoi hoi,
Hier 9+4 en helaas al bijna 4 weken volledig ziekgemeld vanwege extreme misselijkheid. Ik heb dit in mijn vorige zwangerschappen ook gehad dus ik weet dat dit bij mij pas minder wordt rond 16 weken. Ik zou je adviseren om met je vk of ha te overleggen voor medicatie. Bij mij doet het vrij weinig maar hoor soms ook dat het wel kan helpen dus proberen kan altijd. Sterkte. Het kan erg eenzaam en ellendig voelen dus vraag hulp als dat nodig is en ga niet over je eigen grenzen 😘
één maand geleden
Ik lees even mee. Helaas geen tips ): Ik ben nu al ruim een week ziekgemeld en heb de echte reden aangegeven bij m’n manager. Maar ik weet ook even niet hoe ik werk weer kan oppakken. Ik lig eigenlijk grotendeels de nacht wakker en moet dan veel kokhalzen en soms overgeven. Door het gebrek aan slaap, lig ik er dan meteen voor de hele dag uit.
Ik ben trouwens wel met suprimal begonnen, dit maakt het overdag wat dragelijker. Ben jij daar al mee begonnen?
één maand geleden
Wat bij mij wel helpt is elke 2 a 3 uur wat eten zodat m'n maag niet leeg raakt en ik dus niet nog misselijker wordt. Op dit moment zijn dat voornamelijk witte boterhammen. Niet de beste keuze, maar beter als niks denk ik dan maar. En dat zegt de gynaecoloog ook
één maand geleden
Reactie op Maudfrank
Nee nog niet! Ik wil dit donderdag meteen vragen aan de verloskundige of di ...
Kan wel hoor. Beste even via de ha doen
één maand geleden
Reactie op Maudfrank
Ik denk dat het geen probleem moet zijn. Ik heb nog geen eerste echo gehad en ze hebben me het aangeraden. Maar ik zou het sowieso overleggen met je verloskundige, desnoods al even bellen vandaag.
Ze raadde mij trouwens ook verse gember (bv. in thee) aan, voor mij werkte dit juist averechts, maar misschien dat het voor jou wel werkt!
één maand geleden
Ik lees graag mee! Hetzelfde probleem. Ik sta voor de klas, groep 6 en ben zo misselijk. Soms moet ik zelfs de les stoppen, omdat ik bijna moet overgeven. Ik zeg het de kinderen dan wel, dat ik enorm misselijk ben en het even niet lukt. Niemand weet verder de reden nog hier en met de misselijkheid is bijna niet te doen. Ik probeer regelmatig wat te eten en thee te drinken. Rennies helpen af en toe, dus alle tips zijn welkom!
één maand geleden
Ik lees ook even mee aangezien ik in dezelfde situatie zit (ook psycholoog). Misschien ook om eea te delen als ik zelf meer weet. Ik heb me vandaag ziekgemeld, en ik ga morgen of overmorgen met m’n leidinggevende bellen en overleggen. Ben sinds vandaag aan de suprimal, even aankijken en bij de huisarts ook nog wat medicatie gevraagd.
één maand geleden
Super vervelend als je zo misselijk bent. Bij mijn eerste ben ik echt 8 maanden misselijk geweest. Nu zwanger van de tweede en maar zelden last. Dit keer kom ik geregeld bij de acupuncturist. Ik geloof echt heilig dat dit helpt.
Sterkte!
één maand geleden
Ik heb precies hetzelfde beroep en sinds vorige week ook hele erge misselijkheidsklachten (7+1). Ik probeer door te werken, maar het is wel mega lastig en ik moet vaak voor en na werk direct overgeven. Wat me wel helpt tijdens is heel vaak kleine beetjes eten dus bv druiven en toastjes en cheesedippers. Sowieso ieder uur wat eten helpt me enigzins, al is het eten met veel tegenzin.
één maand geleden
Ik werk als orthopedagoog, dus herken het 'aan' moeten staan tijdens de gesprekken. Bij mij helpt slapen wel echt tegen de misselijkheid. Als ik moe ben, ben ik misselijker. En inderdaad regelmatig eten helpt. Ik probeer m'n dagen nu iets ruimer in te plannen zodat ik wat kan schuiven en op adem kan komen tussen de afspraken door.
één maand geleden
Reactie op Kaatje305
Emesafene vragen bij de huisarts. Kan ook gewoon voor de eerste echo. Het w ...
De verloskundige gaf bij mij aan om Suprimal (reistabletten) te halen bij de etos. Zit het zelfde stofje in maar dan veel goedkoper! Wel even overleggen met je verloskundige natuurlijk.
één maand geleden
Reactie op Maudfrank
Ik heb medicatie via de ha. Bij deze zwangerschap (de 4e) met 5 wk al mee begonnen. Toen was het al dusdanig heftig dat functioneren zonder geen optie meer was. Voor mij helpt dit net voldoende om, samen met frequent eten, alles behapbaar te maken.
één maand geleden
Ik werk als psychomotorisch therapeut in de ggz en herken dat het soms pittig is om ‘aanwezig’ te zijn. Mij helpt het om de lat voor mezelf lager te leggen en cliënten meer te laten ‘werken’.
Heb het rond 8 weken aan HR verteld, omdat ik begreep dat als je vanwege zwangerschapsklachten ziek bent het UWV dit vergoedt voor je werkgever. (Dan moet je dat dus wel aangeven bij je ziekmelding). Ook heeft het dan volgens mij geen invloed op je productie dus dat geeft mij wat meer rust/vrijheid om me evt. ziek te melden. Ik moet hiervoor wel een zwangerschapsverklaring afleveren dacht ik.
Ik weet niet of dit voor jouw werkgever ook geldt, maar misschien kun je hier iets mee!