8 Reacties

18 dagen geleden

Hi! Ik heb hetzelfde, vind de geur echt vreselijk… Ben ook misselijk, maar weet niet of het daardoor komt of omdat ik morgen in week 8 zit…

17 dagen geleden

Ik word ook echt misselijk van die geur. Had ik met de vorige zwangerschap niet. Moet nu echt m’n neus dicht houden met innemen en het liefst ook gelijk iets eten nadat ik hem heb weggespoeld 🥲

17 dagen geleden

Ze zijn echt heel smerig, mijn man reikt ze aan omdat het openen van het potje al zo misselijkmakend is. Ik neem vaak een stukje fruit en gooi de pil er op het laatste moment bij. Werkt goed. Maar inderdaad, heel dom om voor zwangere vrouwen zo’n smerig supplement te produceren

17 dagen geleden

Ik heb het ook, en ik moet ze echt direct na het eten nemen want als ik ze een uur later neem wordt ik kotsmisselijk. Bij mij heeft het er dus ook mee te maken of er iets in mijn maag zit.

17 dagen geleden

Ik vind die pillen ook best onzin dat je er twee per dag moet nemen, is gewoon marketing. In de Davitamon met foliumzuur zit gewoon alles

17 dagen geleden

Reactie op Gunnie

Ik vind die pillen ook best onzin dat je er twee per dag moet nemen, is gew ...
In de ochtend zitten vitamines en in de nacht mineralen, vitamines worden het best in de ochtend opgenomen en de mineralen het beste in de nacht. Heb ik mij laten vertellen. In deze pillen zit pure foliumzuur en in die van de kruidvat en davitamon iets anders wat je lichaam eerst moet omzetten tot foliumzuur. Had toevallig laatst een gesprek met iemand die daar veel van weet.

17 dagen geleden

Reactie op Melanie Slot Smeding

In de ochtend zitten vitamines en in de nacht mineralen, vitamines worden h ...
Ik neem aan dat je folaat bedoelt. Foliumzuur is een van de meest onderzochte supplementen en js 100% veilig en effectief. Er is geen bewijs dat folaat beter zou zijn. Vitamines komen gewoon in je darm waar ze worden opgenomen, of het nou dag of nacht is. Vitakruid heeft ook nog eens super hoge doseringen van heel veel ingrediënten, wat niet nodig is en ook potentieel schadelijk. Van vitamine E is bijvoorbeeld bewezen dat een te hoge dosering in de zwangerschap de kans op astma bij het kind vergroot. Davitamon heeft daarom juist een lagere dosering in de supplementen zitten.

17 dagen geleden

Maar goed iedereen moet lekker gebruiken wat goed voelt, maar als je er misselijk van wordt of sowieso (zoals ik) pillen slikken moeilijk vindt, zou ik er gewoon eentje nemen die maar 1x hoeft.