34 Reacties
één maand geleden
Haha ik word hier ook helemaal onrustig van 😅 ik zou ook alleen een babykamer ervan maken. Boeken wegdoen en een e-reader geven? Een kantoor zou ik er ook niet van maken, als je baby wakker wordt is er sowieso geen mogelijkheid meer om te werken 🙈 ben ook wel benieuwd wat jullie gaan doen als er meer spullen komen voor het kindje, speelgoed enzo
één maand geleden
Voor nu zou ik kijken wat je nu kan doen
Verhuizen kan altijd nog en ik dat daar het probleem tijdelijk door opgelost is
Wie weet kan je juist door je kindje een reden om dingen nu wel aan te pakken en voor sommige dingen kan je misschien kijken naar een handige opberg oplossing
één maand geleden
Hahaha dankjewel allemaal!
Jaaaa ik ben dus niet helemaal gek. Misschien stribbelt hij zo tegen omdat het best veel inleveren van eigen ruimte is ofzo. Of hij realiseert zich echt niet hoeveel spullen zo’n kind nodig heeft.
Hij kijkt echt enorm uit naar het kindje, ik kan hem niet gelukkiger maken. Maar al die spullen en de daadwerkelijke inleveren en ruimte maken fysiek vind hij gewoon moeilijk lijkt het wel.
De spullen gaan zich vanzelf wel verzamelen natuurlijk. Maar hebben jullie nog andere ideeën om hem te laten zie hoeveel spullen en ruimte je gewoon nodig hebt ook al doe je nog zo minimalistisch?
één maand geleden
Een kantoor op de babykamer is erg onpraktisch. Wat als je daar wilt werken als de baby slaapt, ga je daar dan muisstil zitten? Lijkt mij niet fijn, en ik denk dat je het in de praktijk ook niet veel zal gebruiken. Ik lees zelf veel en ben erg verknocht aan mijn boeken. Ik snap dus dat je man dit niet weg wilt doen. Een compromis zou kunnen zijn dat je op de babykamer een boekenkast neerzet. De baby heeft daar echt geen last van. Het is voor sommige alleen esthetisch niet zo mooi. Alhoewel ik van mening ben dat een boekenkast in elke ruimte mooi kan staan.
één maand geleden
Reactie op Ellie202422024
Hahaha dankjewel allemaal!
Jaaaa ik ben dus niet helemaal gek. Misschien ...
Neem hem mee naar IKEA en ga kijken naar de kamertjes
Het is ook net hoe je het doet
Wij hebben geen kinderkamer
Door de verbouwing hebben we een ledikant co sleeper en ene lade kast als commode in de slaapkamer
En straks komt er nog 1 bij
En ook dan zal het even behelpen zijn en blijven tot we verder zijn met de verbouwing
Ik zou gewoon kijken wat het belangrijkste is
En het per ding bekijken
Het moet wel overzichtelijk blijven en niet te veel om het te veel 1 in keer
Kunnen er nog dingen verkocht worden om geld te sparen voor de baby? ☺️
Soms als het een doel heeft is het makkelijker afstand van te doen
één maand geleden
Wij hebben een kamer waar een eenpersoonsbed en een kledingkast instaan. Hier gaan we een ledikantje toevoegen en het bed als 'commode' gebruiken. Wij vinden het zelf ook een beetje onzin om allerlei dure spullen aan te schaffen wat na een jaar weer de deur uit kan, dus hebben ervoor gekozen om de kamer multifunctioneel te houden. Maaar dit wordt wel een kamer voor de baby alleen op de kledingkast na. Het eenpersoonsbed toveren we later om naar een bed met een randje, zodat het kind er niet uit kan vallen, en de kledingkasten worden hier heringedeeld om alles passend te maken. Misschien kun je zoiets ook aan je vriend voorstellen? Werken in de babykamer vind ik een no-go, maar als de boekenkast verder niet in de weg staat kan deze prima blijven lijkt mij?
één maand geleden
Bij m’n eerste twee wilde ik een baby kamer. Nu hebben we die mogelijkheid nog niet. De zolder moet eerst flink verbouwd worden en daar hebben we nu het geld niet voor (over). Uiteindelijk gaat de baby in onze kamer en wij naar zolder.. tot die tijd.. heeft de baby geen eigen kamer. Mocht dat niet werken gaan er 2 kids bij elkaar op een kamer. We zien wel hoe het loopt.
In ons oude huis droogden wij de was in onze eigen slaapkamer, ook ivm plek te kort en ik die per se twee kinder/baby kamers wilde.
Ik zou er niet te veel ruzie om maken en gewoon gaan kijken wat werkt.
Meubeltjes bestellen voor de baby en als die er zijn gewoon kijken wat er gebeurd. Wellicht veranderd hij (of jij) van gedachten..
ik denk niet dat de eerste levensbehoefte voor een baby een eigen kamer is.
Het komt vast goed! Succes in ieder geval!
één maand geleden
Onze eerste baby sliep het eerste jaar bij ons op de kamer. Eigenlijk nog langer zelfs. Een baby heeft geen babykamer nodig, een baby heeft jou nodig. Ik denk dat je prima een multifunctionele kamer kunt maken, maar ik zou hem wel zo inrichten dat je hem gebruikt zoals je gaat doen. Als je weet: ik ga daar niet aan een bureau werken, dan zet er geen kantoor hoekje neer. Maar een droogrek wat je in kan klappen ofzo, of een wandcommode, kunnen hele mooie stijlvolle opties zijn, lijkt mij.
één maand geleden
Jaaaa goeie tips dit.
Helaas is baby op onze kamer geen optie, daar is dus geen plek voor. Dus de baby zal meteen naar het eigen ledikantje moeten en dan fingers crossed dat dat goed gaat.
één maand geleden
Hoe zie je het voor je om te werken in dezelfde kamer waar je baby slaapt? Of werk je daar dan alleen als je kind bij de opvang of oppas is? Persoonlijk zou ik me totaal niet op mijn werk kunnen concentreren. Zelfs niet als de baby uren achter elkaar slaapt. Knap als je dit kunt.
Op zich maakt het voor een baby nog niet zoveel uit dat zijn of haar kamer nog gedeeltelijk wordt gebruikt voor boeken. Die mooie instawaardige babykamer maak je echt alleen voor jezelf, niet voor je baby. Maar... je baby blijft geen baby. Vroeg of laat gaat je kind steeds meer in de eigen slaapkamer spelen. Mag je kind dan overal aankomen in de eigen kamer? Misschien niet als jullie spullen er ook staan. Bovendien weet ik uit ervaring dat je in 3 jaar al een idiote berg speelgoed verzamelt. Waar ga je dat laten?
Je zou kunnen overwegen om nog ergens een opslagbox te huren voor spullen die je maar enkele keren per jaar nodig hebt, zoals kerstspullen, kampeerspullen, etc. Dan kun je in de kelder misschien weer wat meer ruimte creëren.
Als jullie het beide lastig vinden om spullen te ordenen (en weg te gooien) dan bestaan er ook opruimcoaches die je hierin kunnen begeleiden.
één maand geleden
Wij hebben een soortgelijk probleem, slechts 2 kamers in totaal waarvan 1 werkkamer met een boekenkast. De boeken ga ik verplaatsen naar de woonkamer. Het bureau laat ik staan maar er komt een kamerscherm/divider (zo’n mooie) achter het bureau. De rest is voor de baby. De baby slaapt sowieso het eerste jaar op onze slaapkamer in een co-sleeper. Als de baby wel op de babykamer gaat slapen kunnen we altijd nog in de woonkamer werken
één maand geleden
Ik vind dat mensen tegenwoordig veel te overdreven doen over babykamers.
Een kantoor op je babykamer lijkt me niet ideaal, maar een boekenkast moet prima kunnen toch?
Als je het toch een beetje als twee ruimtes wil zien, kun je het deel van de kamer dat voor de baby is een bepaalde kleur verven, dus de muur ergens in tweeen denken en die helft oranje/geel o.i.d. schilderen voor de baby.
één maand geleden
Reactie op Ellie202422024
Jaaaa goeie tips dit.
Helaas is baby op onze kamer geen optie, daar is du ...
Kan er geen wiegje of co-sleeper naast? Onze eerste baby sliep, (natuurlijk wel veilig) zeker in het begin zelfs op mij of naast ons. Na 9 maanden zo bij jou zijn, zijn de meeste baby's niet oké met zo'n heftige scheiding als een eigen bed op een andere kamer. En dat is heel begrijpelijk.
één maand geleden
Ik heb ons bureau gebruikt als verschoontafel heb er een verschoonkussen op geleegd leuke mandjes met luiers spullen etc. Bureau werd bij ons ook niet gebruikt vandaar dat ik het zo maar oploste 😂😊 vooral in de kraamweek is een lage verschoontafel fijn want dan kan je er veel makkelijker bij dan bij zo’n hoge commode.
één maand geleden
Reactie op Spoof
Kan er geen wiegje of co-sleeper naast? Onze eerste baby sliep, (natuurlijk ...
Hier onze dochter ook de eerste tijd zo veel onrustig ‘s nachts dat ze op een van ons lag en toen dat goed ging in het baby nestje (ja mag niet, wordt afgeraden, maar er mag zo veel niet. Ik laat mijn kinderen als ze klein zijn ook op hun zij slapen, blijven hun hoofdjes mooi rond van 🤣 mag officieel ook niet..)
één maand geleden
Reactie op SuusZ88
Hoe zie je het voor je om te werken in dezelfde kamer waar je baby slaapt? ...
Kijk dit is wat mijn hersenen ook zeggen. En als het aan mij ligt gooi ik de hele flikkerse bende weg en de boeken in dozen. Later als we naar een groter huis gaan komen ze weer tevoorschijn maar voor nu, gewoon even niet.
Maar dat krijg ik niet met een rustige begripvolle toon uitgelegd.😂
één maand geleden
Reactie op Spoof
Kan er geen wiegje of co-sleeper naast? Onze eerste baby sliep, (natuurlijk ...
Née, helaas is daar echt geen plek voor.