34 Reacties
25 dagen geleden
Reactie op Lisa98-24
Een bed als commode gebruiken? Sterkte met je rug 🫢
Volgens mij als je zelf ook zit op het bed moet het prima kunnen en een luier verschonen of kleding aantrekken duurt geen uren, toch? Maar idk ik heb geen ervaring 😂 als het niet werkt verzinnen we tegen die tijd wel een andere oplossing.
25 dagen geleden
Reactie op Amina123
Volgens mij als je zelf ook zit op het bed moet het prima kunnen en een lui ...
Ja hoor! Werkt prima!
Bij onze eerste deden we dat boven meestal op de commode, behalve ‘s nachts. Altijd op ons eigen bed.
Bij onze tweede.. ik kan denk ik de keren dat we de commode hebben gebruikt als verschoon/aankleed plek op 4 handen tellen. Hij is 2 geworden eind september 🤣
25 dagen geleden
Wij hebben nu ook een werkkamer/washok/kleedkamer wat de babykamer moet gaan worden. Onze kledingkasten hebben we al verplaatst naar onze slaapkamer, maar we gaan in de babykamer wel een grote mooie kledingkast zetten die en voor de baby en voor onszelf als opslag gaat dienen want anders gaat het niet passen allemaal. Ook zal daar af en toe de was wel op een rek hangen om te drogen. Ik vind dat zelf niet zo’n probleem allemaal, zeker als de ruimte gewoon groot is en je verder weinig ruimte hebt.
25 dagen geleden
Reactie op Amina123
dit is prettig om te lezen, dankjewel!
En mocht het bij jullie toch niet werken, dan verzin je vast wel wat anders. Het komt echt goed! 👍🏻
24 dagen geleden
Bedenk ook: klein wonen is geen uitzondering meer. Zolang het veilig en schoon is, is het helemaal ok. Er zijn heel veel kinderen opgegroeid in veel slechtere omstandigheden.
Jullie doen het goed en die praktische uitdagingen lossen zich wel op. Vooral niet over stressen, want een ontspannen brein bedenkt betere oplossingen.
24 dagen geleden
Reactie op SuusZ88
Bedenk ook: klein wonen is geen uitzondering meer. Zolang het veilig en sch ...
Dit is zo’n fijne opmerking!♥️
24 dagen geleden
Ja nou eerlijk ik woonde in een een kamer appartement, en als ik mijn jongste dochter niet had gehad had ik er nog gewoond. Maar je zag zij moest ook in de woonkamer en dat gaat niet. Een kind verdiend een kamer. Maar ja bij mij stond het ook altijd propvol, zeker omdat we klein woonde maar wel alles wouden hebben, gewoon normale eettafel, in de avond een bed pf 😓 ombouwen iedere avond en ochtend, MAAR het waren de leukste jaren ooit! Alles lukte en klein maar fijn 😻 en foto’s maken goeie hoek 📐 en klaar. Tegenwoordig moeten we inschikken maar zegt niet dat het meteen slecht is.
23 dagen geleden
Lastig he, wij wonen ook niet groot en kind heeft pas een eigen kamer gekregen met 1 jr in het nieuwe huis.
Nu met de volgende op komst en een kamer die nog niet af is (verbouwing) wordt het opnieuw puzzelen
Onze ervaringen bij de eerste
Babyfase:
Wij hadden aan de commode met vier laden genoeg voor alle babyspullen en kleding. (Excl wipstoeltjes enzo)
Kan een wiegje echt niet ergens in je loopruimte in de eerste weken/maanden? Bij elkaar slapen is in deze fase wel heel fijn en praktisch.
Wat fijn is, is om dan wel een gezellig hoekje te maken met dingen boven de commode op de muur enz.
Ook fijn is eventueel een goede (slaap)bank of (opblaasbaar?)) logeerbed voor hulp, jezelf of je wederhelft om wat uurtjes slaap in te halen zonder baby. Dat bleek bij ons een hogere prio dan het ledikant van onze kamer af met het eerste jaar lang elke 3u voeden enz.
Hoog je eigen bed op voor meer bergruimte daaronder? Idem met ledikantje met lade. Gebruik vacuumzakken voor winterkleding enz
Begin met de kelder opruimen! Als je vooraan een probleem hebt, moet je ergens achteraan in het donker beginnen met wegdoen ;)
Bureau zou ik wegdoen, gaat daar niet handiger zijn dan eettafel. Of maak een stabureau combi met de commode, maar dat is heel onhandig. Want wanneer werk je daar als de baby niet thuis is en waarom kan dan de woonkamer niet?
Wij hebben zelfs een klaptafel in de gang gebruikt voor incidenteel beiden thuiswerken of als kind ook thuis is (dan moet je wel uit het zicht en gehoorafstand zijn namelijk)
Dreumes is ook nog wel te combineren , maar een peuter wil je op een compleet veilige kamer want die komt zelf uit bed, haalt veel overhoop en raakt gehecht aan eigen spullen.
Als er nog spullen van jullie staan, dan in eenkast aan de muur vast en met een deur die op kinderslot kan? Of onderste gedeelte kinderspeelgoed?
Succes en ook veel plezier met klaarmaken voor de kleine ❤️
21 dagen geleden
Je zou kunnen kijken of je deurtjes voor de boekenkasten kunt kopen? Dan ziet het er al rustiger uit op het oog. Wij hebben ook een grote kast met bv. beddengoed en winterkleding in de kinderkamer staan. Doordat het een kast met deuren is, stoort het minder en ik merk dat we gaandeweg steeds meer opruimen.
21 dagen geleden
Beide kinderen hebben tot 1,5 jaar bij ons in de kamer geslapen. In ons appartement stond de commode in de werkkamer naast de boekenkast. Nooit een probleem mee gehad. Nu zijn we verhuisd en hebben de kinderen ieder een eigen kamer.
21 dagen geleden
Reactie op Ellie202422024
Dit is zo’n fijne opmerking!♥️
Als je genoeg tips hebt, kun je het topic ook laten sluiten he. ❤️, in de zin van, ik zie ook bepaalde opmerkingen die denk ik minder helpen.
Wij deelden thuis altijd kamers, dat ging prima.
En op de kamer van onze zoon staat ook een en algemene dichte kast met opslag spullen van ons. Daar heeft hij echt geen last van. Vrienden van ons hadden wel open boekenkasten op de kamer, die zijn inderdaad een keer leeggehaald. Dat leverde vooral een grappige foto op en het is niet heel vaak gebeurd volgens mij.
Kan dus wel, al zou ik deurtjes wel adviseren.
Mijn oudste zus de kinderen hebben ook altijd samen geslapen (zijn nu 21 en 19 die bij elkaar liggen) en gaan nu naar een groter huis. Daar kond n ze een eigen kamer krijgen. Hun reactie:
Nee, dankje, we hebben gezelligheid van elkaar en maken het samen af tot we uit huis gaan. Dus ja...
19 dagen geleden
Als jullie budget het toelaat en je spullen echt echt echt wilt bewaren voor een groter huis op korte termijn:
Huur tijdelijk een externe berging.
Wij wel gedaan, tussen twee huizen in. Zo hadden we de kleine leefruimte fijn leefbaar gehouden.
Maar als je dan doorrekent hoeveel ruimte huren kost (zelfde in je eigen huis trouwens) en hoeveel spullen je daarvan gewoon nieuw zou kunnen kopen op termijn, geeft dat een flinke Marie Kondo impuls ;) weg ermee