9 Reacties

22 dagen geleden

Ik werk zelf ook in de zorg, volgens mij mogen ze je vanaf 6 maanden niet meer verplichten om nachtdiensten te draaien. Ik moet dit zelf ook nog goed uitzoeken.

22 dagen geleden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap#:~:text=Uw%20werkgever%20moet%20zorgen%20dat,te%20geven%20of%20te%20kolven. Hier kun je alle rechten op een rijtje vinden! Je werkgever moet dus qua nachtdiensten aantonen dat het noodzakelijk is dat je nachtdiensten draait.

22 dagen geleden

Reactie op DS1991

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-ant ...
Ik had dit ook gezien, maar ik werk op de ambulance dus is het dan noodzakelijk dat ik nachtdiensten draai.. of ligt dat aan het aantal personeel. Niet heel duidelijk en vanaf welke weken telt dit dan. Moeilijk..

22 dagen geleden

Reactie op FraaieLavendel321117

Ik werk zelf ook in de zorg, volgens mij mogen ze je vanaf 6 maanden niet m ...
Ik weet niet zo goed waar ik dit kan vinden

22 dagen geleden

Vanaf 13 weken hoef je officieel geen nachtdiensten meer te draaien. Het mag uiteraars natuurlijk wel. Je mag zelf kiezen of je met 34 of 36 weken met verlof gaat. Ik persoonlijk zeg altijd met 34 weken vind ik het wel welletjes en bij de vorige 2 werkte ik vanaf 30 weken al halve dagen ivm harde buiken/voorweeen. Op de ambu ga je er volgens mij met 20 weken helemaal uit.

14 dagen geleden

Reactie op FraaieWolk021877

Ik had dit ook gezien, maar ik werk op de ambulance dus is het dan noodzake ...
Op de ambu is het niet noodzakelijk dat je nachten draait. Ik werk ook op de ambu, en nu 9 wkn zwanger en heb bij 6wkn bekend gemaakt. Alle nachten weg geruild en team leider zegt als het ruilen niet lukt gaan we het sowieso regelen. Vanaf 12 weken hoeft het officieel niet meer geloof ik. Iedereen had hier begrip voor♥️

12 dagen geleden

Ik werk ploegendienst in de logistieke sector en ik mag geen nachten meer werken na 20 weken zwangerschap, waarschijnlijk moet ik wel naar een hele andere afdeling omdat ik niet meer mijn huidige werk kan blijven doen vanwege trillingen en geluiden..

12 dagen geleden

Ik heb op werk slaapdiensten, werk in de gehandicaptenzorg. Weet iemand hoe het daarmee zit?

12 dagen geleden

Reactie op PregnantmomL

Ik heb op werk slaapdiensten, werk in de gehandicaptenzorg. Weet iemand hoe ...
Ik ben naar precies dit benieuwd haha!