21 Reacties

9 maanden geleden

Persoonlijk Floris mooier als Felix, denk ook aan katten 🙈

9 maanden geleden

Ik vind ze alle drie hele leuke namen!

9 maanden geleden

Ik zou gewoon voor Felix gaan! Als jullie zoon geboren is, dan is die associatie snel weg!

9 maanden geleden

Ik werk in de kinderopvang. We hadden toevallig nu 2 jaren achter elkaar een “Hugo” en ik moet zeggen, de eerste keer dacht ik.. huh.. Hugo.. hmm.. Maar het is ècht een leuke naam en past ook bij iniminie baby’s. Felix en Floris zijn voor mij wat meer kakker achtig, ik weet er even geen andere benaming voor. Niet per se lelijke namen hoor! maar ik zou m met “een erdappel in de keel” uitspreken 🙈

9 maanden geleden

Ik denk dat zodra jouw baby een naam krijgt de associatie met iets anders er gauw genoeg vanaf gaat. Ik werk in de kinderopvang en had daar een jongetje met een bepaalde naam en dat was niet mijn favoriete kind, dat is netjes uitgedrukt.. Toen mijn neefje geboren was en die naam had gekregen moest ik eventjes wennen maar inmiddels denk ik bij zijn naam alleen nog maar aan hem en niet aan het jongetje van mijn werk. Ik zou dus zeker voor Felix gaan. Als dit de naam is die bij jullie bleef hangen. Of even wachten tot de kleine er is? Als hij geboren is zal je gauw genoeg merken hoe je je bij de naam voelt.

9 maanden geleden

Mijn zoon heeft trouwens een naam dat ook een automerk is.. Ik vind de auto’s helemaal niet mooi maar ik heb deze naam ooit bij een jongetje gehoord en was zo mega verliefd, zo’n stoere naam. De mensen in mijn omgeving denken niet eens meer aan de auto’s als ze mijn zoon zijn naam horen.

9 maanden geleden

Mijn vader heet Felix en mijn nieuw geboren neefje nu ook. Die associatie is meteen weg :) geen zorgen! Als je dat de leukste naam vind moet je dat zeker doen!

9 maanden geleden

Nee Felix is leuk! Uiteindelijk kan je van elke naam wel iets vinden om er iets mee te associëren. Als Felix voor jullie de naam is dan doen!

9 maanden geleden

Wat fijn al jullie reacties!! Heel erg bedankt

9 maanden geleden

Ik vind Hugo super leuk van deze drie! Zou niet de keuze af laten hangen of je het wel of geen babynaam vind. Ze zijn maar zo kort echt iniminie baby 😉

9 maanden geleden

Alledrie leuke namen en alledrie geen reden om hem niet te kiezen. Eigenlijk een luxeprobleem, er is geen foute keuze:) En jullie hebben nog even...

9 maanden geleden

Ik had vorig jaar een Felix bij mij in de klas en ik heb nog nooit de associatie gedaan naar kattenvoer haha. Het is dat jij het nu benoemd dat ik denk oh ja, de merknaam van het kattenvoer is ook Felix

9 maanden geleden

Felix is een super leuke naam! Wat ik geleerd heb van werken in de kinderopvang is dat je een naam gaat herschrijven. Je geeft er een andere betekenis aan! Je denkt straks echt niet meer aan het kattenvoer want jullie eigen kindje is veel mooier en belangrijker dan dat!

9 maanden geleden

Ik heb niet meteen een kattenvoer associatie hoor. Mooie naam.

9 maanden geleden

Reactie op SpontaneBij049553

Dit bericht is verwijderd
Mijn zoon heet ook Felix Hij is gelukkig erg weerbaar maar heeft heeeeel vaak, zeker rond groep 3/4 Feeelix kattenvoer nanananana moeten horen! Hij haatte zijn naam echt Inmiddels is hij twaalf en lacht hij erom, maar wilde zich wel graag met de naamkeuze van zijn zusje bemoeien, bang dat ik weer een zielige naam ga geven 🤓 Maar ik blijf erbij dat t een hele leuke naam is 🥰

9 maanden geleden

Reactie op SpontaneBij049553

Mijn zoon heet ook Felix Hij is gelukkig erg weerbaar maar heeft heeeeel v ...
Ah ja dit is dus precies waar ik dus stiekem bang voor ben!! Ik vind het zo'n mooie naam, maar wil niet dat m'n kindje denkt van: had ik maar een andere naam gekregen. We wonen in Amsterdam en we hebben nu dus sinds vandaag ook de Felyx scooters weer in de stad, maar goed, zo blijf ik redenen verzinnen! We hebben gelukkig nog even!

9 maanden geleden

Ik vind het ook een leuke naam. Je weet natuurlijk nooit hoe het in de praktijk uitpakt. Daarbij word het ene kind wel gepest en het andere niet. Tsja, nooit te hopen natuurlijk! Als dit voor jullie als de naam voelt zou ik hem lekker kiezen

9 maanden geleden

Ik had de associatie er niet mee maar nu ik het eenmaal lees kan ik het niet meer niet denken met het kattenvoer. Dus ik zou hem gewoon lekker felix noemen maar vooral niet zeggen over het kattenvoer🤣

9 maanden geleden

Wat een super fijne reacties! Heel erg bedankt allemaal🥰

9 maanden geleden

Ik persoonlijk zou gaan voor Floris!