93 Reacties

11 maanden geleden

Jaaa wij! Zijn daar voor onszelf al heel erg mee bezig en nu bij voorbaat voor ons kleine meisje ook🩷

11 maanden geleden

Ja wij ook! Hebben jullie toevallig al een natuurlijk kraampakket gevonden?

11 maanden geleden

Reactie op EnergiekeTornado258070

Ja wij ook! Hebben jullie toevallig al een natuurlijk kraampakket gevonden ...
Dalalou heeft gevarieerde natuurlijke kraampakketten vanaf €55. Vanuit mijn verzekering vgz (aanvullend verzekerd) krijg ik een gratis kraampakket, maar ik had de optie om voor 25 euro up te graden naar een natuurlijk pakket. Uiteraard voor het natuurlijk pakket gekozen :) Er is hier ook een topic te vinden over kraampakketten

11 maanden geleden

Ik weet niet of het per se natuurlijk opvoeden is, maar wij zijn erg bezig met milieubewust in de ruimste zin van het woord. Dus ook zo veel mogelijk natuurlijke (onverpakte) voeding, natuurlijke verzorgingsproducten, maar ook speelgoed, kleding en luiers van zo veel mogelijk natuurlijke materialen. Verder probeer is mijn streven naar jvo/ Montessori/Pikler op te voeden. Niet per se 1 methode maar meer eruit halen wat voor ons werkt. Kwa kraamverband ben ik bijvoorbeeld nog heel erg zoekende. Het liefst zou ik wasbaar gebruiken, maar omdat dat alleen aan te schaffen voor de kraamperiode, is ook weer verspilling.

11 maanden geleden

Ja wij ook! Hebben jullie toevallig al een natuurlijk kraampakket gevonden ...
Ik heb inderdaad mijn producten via dalalou besteld! Ik vind niet alles hoognodig dus heb los besteld ☺️ Ik heb je een verzoekje gestuurd!

11 maanden geleden

Reactie op 3V3

Dalalou heeft gevarieerde natuurlijke kraampakketten vanaf €55. Vanuit mijn ...
Wat een geweldige optie dat dit bij jou kon!!

11 maanden geleden

Reactie op Lientje90

Ik weet niet of het per se natuurlijk opvoeden is, maar wij zijn erg bezig ...
Wat een fijne instelling! Ik zie dat je ook al een kindje hebt, hoe bevalt het opvoeden op deze manier?

11 maanden geleden

Ik probeer ook zo veel mogelijk natuurlijk op te voeden, dat heb ik zelf vanuit huis ook al mee mogen krijgen, dus sommige dingen vind ik heel vanzelfsprekend, maar sommige dingen heb ik ook nog veel in te leren!

11 maanden geleden

Reactie op Kleine braam

Ik probeer ook zo veel mogelijk natuurlijk op te voeden, dat heb ik zelf va ...
3e kindje nu, dus ik heb al wat hobbels overwonnen :D Onze oudste gaat naar de vrije school en de jongste naar een antroposofische dagopvang, dat past heel erg bij ons. Ik probeer onze ecologische voetafdruk te beperken en onszelf gezond te houden, maar ook de balans te vinden in wel normaal kunnen leven en meedraaien in de maatschappij. Best uitdagend soms.....

11 maanden geleden

Reactie op Lientje90

Heel herkenbaar ook! Qua kraamverband zou je ook een mix kunnen overwegen wellicht? Als dat goed voelt. Ik heb bij de 2e ook erg getwijfeld en heb er uiteindelijk voor gekozen geen wasbaar kraamverband te kopen, maar ben toen wel voor wasbaar maandverband gegaan. De eerste dagen (ecologisch) wegwerp, zodra het ergste bloeden minder werd ben ik naar maandverband gewisseld en wat vaker ververst. Maar blijft een lastige afweging ja!

11 maanden geleden

Ik ben bezig om iedereen met elkaar in contact te laten komen zodat we als (toekomstig) moeders heerlijk uitgebreid met elkaar over dit onderwerp kunnen praten! Om het sluiten van het topic te voorkomen, stuur me vooral even een vriendschapsverzoek/berichtje ♥️

11 maanden geleden

Reactie op Lientje90

Ik lees graag mee voor ideetjes over kraamverband... Ik heb zelf ecologisch kraamverband gebruikt in het begin en later wasbaar maandverband voor de nacht (die kunnen wat heftiger bloedverlies aan geloof ik), omdat ik die al had. Ik verloor best veel/lang nog bloed dus ben op een gegeven moment maandverband van Yoni gaan gebruiken, omdat er niet tegenop te wassen viel en ik niet meer wasbaar maandverband wilde kopen dan ik nodig heb. Nu bij de tweede overweeg ik om de inleggers van de wasbare luiers te gaan gebruiken, maar ik moet me er nog eens in verdiepen hoeveel die nu exact kunnen opnemen...

11 maanden geleden

Leuk, wij hebben al een zoontje van 20 maanden en proberen ook zoveel mogelijk bewust, natuurlijk en minimalistisch te doen.

11 maanden geleden

Ik voel mij semi tot deze groep aangetrokken. Dit omdat wij niet van tevoren hebben besloten om ons zoontje(s) natuurlijk op te voeden. Maar hebben wel een vrije school achtergrond. Ben zelf allergisch voor alle E nummers (krijg exceem) dus kook alles vers. Ook allergisch voor wasmiddels, parfum en makup, krijg overal exceem van 🙈 Wij kijken thuis geen tv, hebben geen social media. We gaan elk weekend naar het bos of de duinen lekker de natuur in en kamperen doen we graag op natuur campings waar niks is. Ons zoontje kan heel goed alleen spelen en is gek op Boekjes. Zijn we heel trots op. Is erg tevreden en makkelijk ventje horen we vaak. Ik gebruikte na de bevalling wasbaar maandverband, wasbare tepelpads tijdens borstvoeding. Wasbare luiers geprobeerd maar te veel werk 🙈 Zelfe met wasbaar kraamverband, ik was te kapot in het begin, dus op katoen basis gekocht en daarna weggooien. Wij zijn niet erg tevreden met onze opvang, qua voeding niet. Ze hebben wel een grote speelhal waar ons zoontje los gaat. Maar ze doen mij nog te veel voor hem, op potje kunnen ze hem niet laten gaan want ze hebben alleen lage wc's. Maar is die 2x vanaf gevallen dus vind die nu eng. Een vrije school is voor ons te ver weg, pas 2 dorpen verder en willen aan ons gemak denken. We gaan eerst bij die in onze straat kijken en ander in de andere wijk staat een montessori school dat lijkt ons ook wat. Bij ons zoontje hebben we combinatie gedaan van rapley methode en kleintjes methode. Wat bij ons en ons zoontje paste. Vanaf 6 maanden meteen vers vast voedsel en gaat perfect. Dit is dus echt een tip van mij om je in te verdiepen, maar duurt nog even haha. Qua speelgoed heel erg fan van montessori en zelf doen. Markplaats en vinted zoek ik letterlijk af. Ik wilde alleen hout speelgoed maar toch krijgt hij plastic speelgoed van familie en vrienden en dan kan ik het niet afpakken. Speen heeft hij heel kort gehad, en knuffels zijn alleen voor in bed 🙈 Maar dat kan ook als streng gezien worden. Ik merk wel verschil met andere ouders/kindjes met opvoeding. Ons zoontje kreeg voor 1,5 jaar niks ongezonds. Als we op een kinderverjaardag waren kreeg hij gebakken aardappel schijfjes of gekookt ei, helemaal blij, hij merkte het nog niet dat er verschil is. Verbaas me ook hoe snel anderen hun kindjes ongezond laten eten en drinken. Nu met bijna 2 wilt hij wat anderen ook hebben, dan krijgt hij paar hartige hapjes en is hartstikke blij! Als hij onrustig wordt als we ergens zijn gaan andere kindjes filmpjes kijken en wij gaan samen met ons zoontje puzzelen of kralen rijgen. Persoonlijke aandacht vinden wij dan belangrijker. Als tip je kan zo veel kleding, kinderwagens, badjes en eigenlijk alle babyspullen via markplaats kopen. Sommige geven zelfs goede spullen gratis weg. Ik ga ook regelmatig naar de kringloop en testen we waar mijn zoontje zich tot aangetrokken voelt en dat speelgoed kopen we dan. Hebben bij ons een leuke speelhoek. Als ons zoontje iets heeft zal ik niet voor homeopathie enzo gaan, maar mijn man vind dat juist wel belangrijk, hij geloofd juist weer niet in de dokter en medicijnen.

11 maanden geleden

Reactie op TroostendeZebra041314

Ik voel mij semi tot deze groep aangetrokken. Dit omdat wij niet van tevore ...
Ik vind dit echt al super mooi en bewust klinken! Wordt er helemaal enthousiast van haha, heel leuk!

11 maanden geleden

Ik vind dit echt al super mooi en bewust klinken! Wordt er helemaal enthous ...
Je haalt de woorden uit mijn mond! Klinkt mega bewust en word er ook helemaal enthousiast van! Benieuwd wat maakt dat @troostendezebra zich ‘semi’ aangetrokken voelt ☺️

11 maanden geleden

Dankjulliewel, nu voel ik me niet meer semi aangetrokken haha. Ik denk er niet bewust overna maar is meer wat ik/wij normaal vinden dus misschien daarom. Ik neem mijn worden terug 😅

11 maanden geleden

Hoihoi, ik sluit me ook graag aan en lees mee voor jullie tips 😁. We verwachten ons eerste kindje en eten zelf thuis (bijna) alles van scratch, de baby gaat dat natuurlijk met de tijd ook krijgen. We zijn van plan om te testen of wasbare luiers voor ons werkbaar zijn, ik heb een bijtring van natuurrubber gekocht en de voorkeur gaat uit naar houten speelgoed. Ook de bevalling hoop ik zo natuurlijk mogelijk te kunnen laten verlopen. Daarnaast kiezen we voor pure verzorgingsproducten zoals shea butter, kokosolie en Aleppo zeep. Qua kleding en doeken etc wil ik voor de baby geen synthetische stoffen zoals polyester en ook hebben natuurlijke geneesmiddelen mijn voorkeur.

11 maanden geleden

Hoihoi, ik sluit me ook graag aan en lees mee voor jullie tips 😁. We verw ...
Wat fijn om te horen! Hoe bereid je je voor op je bevalling?

11 maanden geleden

Reactie op Mylène94

Wat fijn om te horen! Hoe bereid je je voor op je bevalling?
Veeeeel kennis opdoen. Ik heb de boeken Positief over bevallen en The fearless birth book, De verlosmoeder op YT is me aangeraden, ik wil me nog aanmelden voor deze cursus: https://www.bevallingscursusonline.nl/ en bevalvideo's kijken, ik heb ongeveer alle gratis webinars geluisterd over bevallen en heb een informatieavond gepland staan bij het ziekenhuis, mocht ik alsnog daarheen moeten. Daarnaast heb ik een tens en een fitnessbal in huis gehaald, wandel ik regelmatig, doe ik soms oefeningen thuis, probeer ik te werken aan ontspanning en focus me in het laatste trimester op optimale voedingsstoffen en beweging om het beste uit mn lichaam te kunnen halen. En in de laatste weken zal ik een heleboel dadels, ananas en framboosbladthee nemen 😁. En jij?