Hoi dames,
Ik heb een vraag. Ik ben er vorige week woensdag achtergekomen dat ik zwanger ben. 4+3 dagen nu denk ik ongeveer.
In Nederland bij de gemeente moeten uitschrijven, in Belgie - Turnhout, duurt het lang voordat er een afspraak is voor de inschrijving.
Deze is 10 Oktober, dan krijgen wij een rijksregisternummer.
Nu nog Nederlandse zorgverzekering, hier al gëinformeerd, vragen lijst moeten invullen en binnen 10 dagen antwoord, dit afgelopen maandag avond gedaan.
Ik wil heel graag een afspraak bij een verloskundige maken, maar weet niet goed de weg ivm de situatie. In Nederland of Belgie?
In Belgie ook nog geen huisarts of zorgverzekering ivm rijksregisternummer.
Bel ik nu mijn oude huisarts in Nederland? Of wat is handig om te doen? Wachten tot de zorgverzekering duidelijkheid kan geven? Als ze dit kunnen..? Wachten tot 10 Oktober vindt ik persoonlijk erg lang.
Kan het ook niet echt met iemand bespreken omdat we het nog even graag voor ons zelf houden en later aan familie en vrienden bekend willen maken.
Ohja...
Nederlandse zorgverzekering gaat doormiddel van de vragenlijst bekijken of ik deze kan behouden of een in Belgie moet zoeken. Uiteindelijk willen we sowiso graag met zijn 3e op dezelfde zorgverzekering hier in Belgie.
Maar voor nu? Wat is handig?
Moeilijke vragen misschien maar erg bedankt voor het meedenken❤️ Iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst. Baby May🩵🩷