15 Reacties

10 uur geleden

Je bent in ieder geval beschermd als je zwanger bent: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gelijke-behandeling-op-het-werk/vraag-en-antwoord/mag-ik-worden-ontslagen-als-ik-zwanger-ben. Maar geen idee hoe dat werkt in een proeftijd.

10 uur geleden

Hoi! Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag, ook niet in je proeftijd. Ze mogen je alleen laten gaan als je bijvoorbeeld niet goed functioneert.

10 uur geleden

Reactie op Sanne06092024

Hoi! Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag, ook niet in je pro ...
Ik weet het! Maar helaas gebeurd het nog steeds dat zwangeren vrouwen worden ontslagen. Ik ben 21 en werk in een tuincentrum. Heb geen lichamelijke klachten en ben gewoon bereid om te werken en alles te doen. Ik zou het jammer vinden als ik ontslagen zou worden. Ik vind het moeilijk, weet niet wat ik moet doen

10 uur geleden

Reactie op TJM2504

Ik weet het! Maar helaas gebeurd het nog steeds dat zwangeren vrouwen worde ...
Ja dat snap ik inderdaad.. Komt helaas toch nog wel eens voor.. Je kan in ieder geval nog paar weken wachten met vertellen, dan kan je jezelf goed laten zien. Na een maand hebben ze echt wel al een goed beeld van je en je functioneren. En dan heb jij nog even tijd om te landen en in te schatten wie je in vertrouwen kan nemen om het als eerste te vertellen :).

9 uur geleden

Ik vind je proeftijd best lang, of heb je een contract gekregen voor langer dan twee jaar? Je zou na een maand zelf eens kunnen vragen of ze tevreden zijn. Als dat zo is, dan moet het wel heel gek lopen moeten ze nog hard kunnen maken als ze je om je functioneren jou in je proeftijd nog te willen laten gaan

4 uur geleden

Pff! Lastig zeg! Aan de ene kant, als het goed voelt, lekker vertellen! Maar goed, je zal niet de eerste zijn waarbij je dan geloosd wordt met iets als, je deed je werk goed, maar je past toch niet helemaal in ons team. Oid.

4 uur geleden

Reactie op Sanne06092024

Hoi! Zwangerschap mag nooit een reden zijn voor ontslag, ook niet in je pro ...
Ja of ze zeggen iets in die trant. Ze zullen 9 van de 10 keer niet zeggen dat het daar door komt… 😅 want zij weten ook heeeel goed dat dat niet mag..

4 uur geleden

Reactie op annaniempje

Ja of ze zeggen iets in die trant. Ze zullen 9 van de 10 keer niet zeggen d ...
Ja bizar he hoe ze het dan toch naar hun hand zetten om van iemand af te komen...

4 uur geleden

Reactie op Sanne06092024

Ja bizar he hoe ze het dan toch naar hun hand zetten om van iemand af te ko ...
Ja is zo! Dus zou daar echt wel een klein beetje rekening mee houden.. het kan toch altijd gebeuren..

3 uur geleden

Reactie op Sanne06092024

Ja dat snap ik inderdaad.. Komt helaas toch nog wel eens voor.. Je kan in i ...
Dankjewel voor je advies. Ik denk dat je gelijk hebt, even deze maand afwachten en dan een functioneringsgesprek aanvragen oid. Hopelijk komt het dan wel goed. Liefs x!

3 uur geleden

Reactie op Fenna.91

Ik vind je proeftijd best lang, of heb je een contract gekregen voor langer ...
Ja ik ook hoor. 2 maanden proeftijd is omdat er na een maand schijnbaar veel mensen zijn die al weg willen bijv. Maar ik wil dat dus niet. Heb t echt naar mn zin hier en mijn plan is ook om hier te blijven. Dus vandaar de 2 maanden idd. Mijn contract is voor 7 maanden en het doel is gewoon vast contract idd.

3 uur geleden

Reactie op annaniempje

Ja is zo! Dus zou daar echt wel een klein beetje rekening mee houden.. het ...
Ja tis echt triest en van de zotte dat ze toch wel een manier verzinnen om je te ontslaan ... 😅

3 uur geleden

Reactie op TJM2504

Dankjewel voor je advies. Ik denk dat je gelijk hebt, even deze maand afwac ...
Heel veel succes! 😘

3 uur geleden

Reactie op TJM2504

Ja ik ook hoor. 2 maanden proeftijd is omdat er na een maand schijnbaar vee ...
Wettelijk gezien mogen ze je dan alleen een proeftijd geven van 1 maand. 😉 https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsovereenkomst-en-cao/vraag-en-antwoord/hoelang-duurt-een-proeftijd

2 uur geleden

Reactie op Fenna.91

Wettelijk gezien mogen ze je dan alleen een proeftijd geven van 1 maand. 😉 ...
Oh, ik wist dit niet! Bedankt. Misschien komt dit nog wel van pas 😂. Ga na de eerste proefmaand in ieder geval even een gesprek aanvragen, en laten weten dat mijn plan is om te blijven etc en dan gelijk ook te vermelden dat ik zwanger ben.