17 Reacties
vorig jaar
Goed berekenen of aanvullend verzekeren wel goedkoper is. Ligt beetje aan hoeveel uur kraamhulp je wilt en of je graag in ziekenhuis bevalt zonder dat je medisch bent.
Dit is ons 2e kindje wij hebben aan 24 uur kraamzorg genoeg en als het kan beval ik weer thuis. Mocht ik toch naar ziekenhuis moeten wordt het medisch en wordt het dus vergoed. Voor mij is het dus duurder als ik aanvullend zou verzekeren. Eigen bijdrage voor kraamzorg is volgend jaar €5.10 per uur. Totaal dus €120 ongeveer. Verzeker ik aanvullend ben ik sowieso meer kwijt.
vorig jaar
Ik heb alles vergeleken en gekozen voor Zilveren Kruis 2 sterren.
Deze heeft volledige vergoeding van poliklinische bevalling, kraamzorg, kraampakket. Verder vergoed deze ook 12 fysiobehandelingen, een Tens-apparaat, deels lactatiedeskundige en borstkolf.
Deze lijkt mij vrij volledig en niet heel erg duur :)
vorig jaar
Ik ga denk ik voor onvz natura extra.
Hiermee verzeker ik alleen kraamzorg. Ik ben de vorige keer bevallen met keizersnede en had veel uren kraamzorg nodig. Voor de komende bevalling wil ik denk ik ook veel uren kraamzorg. Boven de 31 uren is het voordeliger om ze te verzekeren.
Meer heb ik of niet nodig of is goedkoper om zelf te betalen.
vorig jaar
Reactie op Mei25mama
Ik zag toevallig dat de eigen bijdrage €5.40 gaat worden in 2025, maar zal ...
Ja je hebt gelijk €5,40! Maar maakt dan idd nog niet uit. ☺️
vorig jaar
Reactie op Irisdbvdv
Ik heb alles vergeleken en gekozen voor Zilveren Kruis 2 sterren.
Deze he ...
Deze heb ik ook op het oog inderdaad! Kwam in mijn vergelijking ook het beste naar voren
vorig jaar
Reactie op expectopatronum
Deze heb ik ook op het oog inderdaad! Kwam in mijn vergelijking ook het bes ...
deze staat ook op mijn lijst, enige is dat ze nog geen contract hebben met mijn voorkeursziekenhuis en wacht op uitsluitsel. Hou er rekening mee dat niet alle zorginstellingen door alle verzekeringen wordt vergoed dames!
vorig jaar
Reactie op Amina123
deze staat ook op mijn lijst, enige is dat ze nog geen contract hebben met ...
Nee klopt daar wacht ik ook nog op! Met mijn verloskundige hebben ze het contract rond, maar met het ziekenhuis nog niet
vorig jaar
Ik zit bij VGZ en heb gisteren mijn verzekering aangepast voor volgend jaar. Nu is alle eigen bijdrage voor kraamhulp ook vergoed. Vanwege mijn medische indicatie is de rest sowieso vergoed. Vanwege dit pakket heb ik ook een groter potje voor fysiotherapie en alternatieve geneeskunde zoals osteopathie. Ik heb Ruime Keuze, Zorg Best en een tandpakketje erbij. Ik ga 219 euro betalen p.m.
vorig jaar
Reactie op Schuitje1989
Goed berekenen of aanvullend verzekeren wel goedkoper is. Ligt beetje aan h ...
Hallo bij vgz aanvullend beter staat 125 euro voor eigen bijdrage bij de kraamzorg en 6 medische uren bij problemen.
Weet jij dan of je naast deze 125 euro nog eens die 5,40 per uur moet betalen ? Of hoe moet ik het dan zien vind het maar allemaal heel ingewikkeld 🫣😅
vorig jaar
Reactie op Charissa_
Hallo bij vgz aanvullend beter staat 125 euro voor eigen bijdrage bij de kr ...
Nee, van alle kraamzorguren moet je zelf 5,40 per uur betalen (eigen bijdrage).
Daarvan verzekert vgz aanvullend dan de eerste 125 euro. Alles wat daarboven komt moet je zelf betalen.
vorig jaar
Ik heb vandaag ook gezocht. Ik kom uit op aanvullende verzekering van united consumers van VGZ. Die vergoed bijvoorbeeld ook zwangerschapscursus tot 100 euro, mocht je dat willen. Zag ik bij menzis niet volgens mij.
Inderdaad even goed kijken of je aanvullende verzekering eruit gaat krijgen of niet.
Naast kraamhulp en wel/geen ziekenhuisbevalling daarbij ook inschatten of je mogelijk gebruik zal maken van zwangerschapscursus, borstkolf, lactatiekundige en fysio.
vorig jaar
Ik ben al jaren verzekerd bij DSW en bevalt altijd erg goed. Voor komend jaar neem ik de av-top. Eigen bijdrage kraamhulp wordt hierbij 100% vergoed en een hoop extra fysio behandelingen (27) welke ik ivm mijn bekken zeker nodig ga hebben. Ook voor €100 lactatie kundige en €75,- voor een borstkolf. Ik ga €207.50 betalen per maand.