144 Reacties
één maand geleden
Gedaan! En alles was ook goed. Mijn vriend en ik hadden wel besloten niet te bespreken met het oog op wat als. Aangezien ik zelf in de zorgsector met mensen met een beperking werk stonden wij er allebei ook heel anders in natuurlijk mocht het zo zijn.
één maand geleden
Reactie op iiiertje
Mag ik vragen hoelang de tijd duurde dat jij een "slechte" nipt uitslag had ...
Mijn nipt was goed, mijn 13 weken echo was niet goed. Er zat ongeveer 5 weken tussen de echo bij het Radboud en mijn bevalling. De uitslag van de genetische test kwam pas na haar geboorte. Maar bij de eerste echo bij de verloskundige wist ik al dat er iets was omdat ze toen al een verdikte nekplooi zagen.
Ik heb zelf gekozen om het op die datum af te breken, ik mocht er ook rustig nog weken mee wachten en ik had het ook gelijk na een slechte uitslag mogen doen. Die keuze mag je zelf maken. (maar vaak zijn mensen overrompeld en gaan ze te snel mee in het 'laten we het maar zo snel mogelijk afbreken' .)
één maand geleden
Ik had net de test! Werden 8 buisjes bloed afgenomen, was dat bij jullie ook zo veel? Werd er helemaal eng van in mijn hoofd.
Wordt je vanzelf gebeld voor de uitslag eigenlijk of moet je je VK bellen? Of is het ergens in te zien?
één maand geleden
Reactie op babytoetie
Ik had net de test! Werden 8 buisjes bloed afgenomen, was dat bij jullie oo ...
Ja echt veel he! Als het goed is krijg je het via de mail, en word je vaak alleen gebeld als er wat is. Soms kun je via de app van het ziekenhuis waar het onderzocht wordr, al de uitslag zien, maar je hoort het vanzelf rond 10 dagen (weet niet of dit werkdagen of gewoon dagen zijn)
één maand geleden
Oh as we speak, zie ik mijn uitslagen al in de app van het Meander. Als ik het zo zie, lijkt alles me oke! Gisteren geprikt..
één maand geleden
Reactie op babysparkles
Oh as we speak, zie ik mijn uitslagen al in de app van het Meander. Als ik ...
Je kan niet nu al de uitslag van de NIPT hebben, deze kan je ook niet in de ziekenhuisapp zien maar gaat altijd via je verloskundige. Je gewone bloedonderzoek (bloedgroep, ijzer etc) kan je wel al zien.
één maand geleden
Reactie op iiiertje
Ik denk dat dit overal anders is. Wij kregen 2 jaar geleden gewoon een brie ...
Nipt duurt vooralsnog een paar dagen tot alles is getest. Reguliere bloedonderzoeken zijn vaak binnen een paar uur al binnen. Ik was dinsdag gaan bloedprikken om 16 uur en om 20 uur kon ik de uitslagen al zien. De nipt is opgestuurd en zal binnen meestal 1 week bekend zijn. Deze testen duren gewoon langer omdat het niet regulier is en vaak word opgestuurd naar een ander lab.
En idd elke verloskundigepraktijk is anders. Bij mij hebben ze destijds gebeld met de uitslag dat het allemaal goed was, en dat doen ze nu ook. Dus het verschilt echt per aanvrager/verloskundige. Zij krijgen mijn uitslag binnen en bellen die dus ook door. En mocht ik hem dan op papier willen dan kan de verloskundige het voor me uitprinten.
één maand geleden
Reactie op dinaloki
Je kan niet nu al de uitslag van de NIPT hebben, deze kan je ook niet in de ...
Geen idee, ik heb uitslag op 16 punten in ieder geval wat goed is en wat in mijn app staat.
één maand geleden
Hoor de rest dan vast wel binnenkort 😉 in ieder geval alvast wat dat goed is. Altijd fijn!
één maand geleden
Reactie op babysparkles
Ja echt veel he! Als het goed is krijg je het via de mail, en word je vaak ...
Echt bizar. Ik heb dinsdag geprikt en net mail gehad van de verloskundige. Niets gevonden! Heel blij mee! Maar dus bij mij binnen twee werkdagen! Echt snel
één maand geleden
Weten jullie of alle NIPT testen naar Maastricht UMC vervoerd worden? Ze hebben me verteld iig dat JBZ in Den Bosch alle buisjes naar Maastricht UMC stuurt, en ik ben benieuwd hoelang ik daadwerkelijk moet wachten voor mijn uitslag.