19 Reacties

één maand geleden

Heel toevallig heb ik dit ook volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad zolang het maar geen 20 kilo in een week is, het is vrij normaal dat je wat afvalt als het maar geen schrikbarend iets wordt

één maand geleden

Reactie op Nerissje

Heel toevallig heb ik dit ook volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad ...
Is goed, heel erg bedankt voor je reactie. Toch een beetje een geruststelling… hopelijk blijft het hierbij

één maand geleden

De baby pakt alles wat hij nodig heeft aan voedingsstoffen, en wees blij dat je nog niet veel bent aangekomen, hoeft het er ook niet af straks

één maand geleden

Reactie op jose peeters

De baby pakt alles wat hij nodig heeft aan voedingsstoffen, en wees blij da ...
Jaa dat is ook wel zo haha. Maar dacht toch even om raad vragen voor de zekerheid. Overal op internet zie ik staan dat afvallen niet mag en dat het niet goed is etc.

één maand geleden

Ben je misschien gezonder gaan eten sinds je weet dat je zwanger bent? Eet je misschien kleinere porties? Ik neem aan dat je geen alcohol meer drinkt sinds je zwanger bent. Deed je dat daarvoor misschien wat meer? Kan veel schelen. Zeker als een glaasje wijn samen ging met een lekker rauwmelks kaasje. Zolang je gezond eet en geen gekke crashdiëten volgt (überhaupt nooit doen), zou ik me er geen zorgen om maken. En anders gewoon met je verloskundige bespreken.

één maand geleden

Reactie op Fk2001

Is goed, heel erg bedankt voor je reactie. Toch een beetje een geruststelli ...
Ik ben ook ongeveer 5 kilo kwijt ik had na 2/3 kilo de verloskundige gebeld en van de week weer besproken omdat er weer af was, maar zolang je gewoon blijft eten, en niet spuugt kan het zijn dat alles gewoon iets sneller werkt waardoor er dus weinig opgeslagen blijft. Het kan ook zijn dat het straks omslaat en dat je ineens 20 kilo erbij hebt, zolang je 4 x per dag eet was er volgens mijn verloskundige niks aan de hand

één maand geleden

Reactie op Nerissje

Ik ben ook ongeveer 5 kilo kwijt ik had na 2/3 kilo de verloskundige gebeld ...
Isgoed, heel erg bedankt! Hopelijk blijft het hierbij :)

één maand geleden

Reactie op SuusZ88

Ben je misschien gezonder gaan eten sinds je weet dat je zwanger bent? Eet ...
Nee ik ben niet gezonder gaan eten, ik eet ongeveer hetzelfde als voor de zwangerschap. Wel eet ik mindere grote porties. Ik heb vaak dat ik honger heb en dan eet ik en dan zit ik na 5 happen al vol en dan over een kwartier heb ik weer trek, dus ik blijf eigenlijk de hele dag door eten in kleinere porties. Ik dronk voor de zwangerschap ook geen alcohol. Ik zal me er voor nu geen zorgen meer over maken. En zodra het erger wordt ga ik wel contact op nemen met de verloskundige. Bedankt voor je reactie :)

één maand geleden

Hoihoi, Zoals je in onderstaande berichten al kan lezen is dit niets om je zorgen over te maken gelukkig. Zelf woog ik 60 kg en weeg ik nu 56. Ik heb maar 2x hoeven overgeven dus bij mij komt het inderdaaad ook echt van het minder eten door gebrek aan eetlust. De kleine pakt wel wat hij nodig heeft dus geen zorgen😊

één maand geleden

Reactie op Mommy’94

Hoihoi, Zoals je in onderstaande berichten al kan lezen is dit niets om je ...
Fijn om te horen inderdaad, ben ook blij dat ik het gevraagd heb en dat ik niet de enige ben haha :). Toch een geruststelling :)

één maand geleden

Heel herkenbaar, ik ben zelf op m’n lichts 6 kilo verschil gehad met voor de zwangerschap. Het grootste gedeelte komt wel echt doordat ik heel anders eet dan voorheen. Een slechte week met veel overgeven zat er helaas ook bij. Gelukkig inmiddels toch vanaf het lichtste 2 kilo weer ‘aangekomen’.

één maand geleden

Ik ben 10 kilo afgevallen, wel met hg, maar toch. De baby pakt wat ie moet en je komt vanzelf weer aan. Niks aan de hand

één maand geleden

Zou het wel in de gaten houden, bij mij kwamen ze erachter dat mijn schildklier te snel werkt

één maand geleden

Reactie op Tmra_92

Zou het wel in de gaten houden, bij mij kwamen ze erachter dat mijn schildk ...
Dit was precies wat ik ook dacht, kan je schildklier zijn. Even overleggen met je verloskundige of je symptomen erbij passen en of er eventueel bloed geprikt moet worden.

één maand geleden

Ik ben sinds week 4 misselijk hele dag. Sinds week 9 met overgeven en ben nu pas 10 weken. Bij mijn zoontje ging het over met 12 weken dus nog 2 weken volhouden hopelijk! Ik weeg nu 1 kilo minder dan voor de zwangerschap. De baby pakt wat die nodig heeft dus kan geen kwaad. Al probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten maar geroosterd brood en crackers gaan er het beste in. En over de schildklier, ik heb antistoffen tegen mijn schildklier. Hij werkt nu goed maar moet nu elke maand bloed prikken omdat ik zwanger ben om te kijken of de hormonen mijn schildklier te langzaam gaan laten werken. Zwangerschap kan idd je schildklier functie aantasten.

12 dagen geleden

Reactie op MerelIsabelle

Dit was precies wat ik ook dacht, kan je schildklier zijn. Even overleggen ...
Ja ik word nu in de gaten gehouden en moest vorige week weer prikken erop en nu is me waarde heeeeeel klein beetje gestegen maar moet over 5 weken weer omdat ik dan 20 weken ben en baby een eigen schildklier heeft en dan de mijne weer normaal moet gaan werken en anders word het medicatie

12 dagen geleden

Reactie op Tmra_92

Ja ik word nu in de gaten gehouden en moest vorige week weer prikken erop e ...
Goed te horen dat je getest bent en goed in de gaten wordt gehouden. Misschien is het wel niks hoor maar daar ben je liever wel zeker van lijkt me. Succes en hopelijk valt het allemaal mee.

12 dagen geleden

Reactie op MerelIsabelle

Goed te horen dat je getest bent en goed in de gaten wordt gehouden. Missch ...
Ja hoop het ook! Gelukkig kom ik wel weer aan want was natuurlijk bijna 5kilo kwijt en hondsberoerd dus denk dat het langzaam weer de goede kant opgaat

12 dagen geleden

Hier 14 weken zwanger en -6 af ook , bij me zoontje was ik -18 kilo afgevallen en toch een gezonde kleuter van 4j rond lopen volgens mijn gynaecoloog is het niet erg 😊