16 Reacties
23 dagen geleden
Had bij alledrie m'n zwangerschappen een bmi onder de 18. Dit is dus de derde. De verloskundige die ik nu heb die wilde meer echo's inplannen (dat heb ik bij de andere 2 nooit gehad) m'n tweede is op precies 38 weken gehaald omdat hij vrij groot zou zijn en mijn lijf hem anders niet meer natuurlijk op de wereld kon zetten.
Ik heb het achteraf als bangmakerij beschouwd want ik heb er helemaal niks anders aan gemerkt dan bij m'n eerste
23 dagen geleden
Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap onder gewicht. Ik woog 52 kilo en ben 1.66 lang. Altijd al geworsteld met ondergewicht.. uiteindelijk ben ik destijds 25kilo aangekomen en heb ik mijn dochter voldragen 40+3 bevallen. Ze zeiden destijds ook dat mijn dochter een klein hummeltje zou zijn, niks was minder waar ze was gewoon 51,5 cm en ruim 3850 gram. Ik ben na de zwangerschap 15 kilo kwijt geraakt en altijd blij geweest met de 10 kilo die ik van de zwangerschap cadeau kreeg..
als je echo’s goed zijn en je kindje groeit goed vooral niet druk maken. Vertrouw op je lijf 😊
23 dagen geleden
Hai
Ik had tijdens m’n eerste zwangerschap nog flink last van anorexia.
Nu niet meer gelukkig 🙂 en ook geen ondergewicht meer.
Ik begon toen op BMI 16a17.
Heb meer echos gehad toen, en ik moest zelf ook wel wegen, maar deed dit zelf.
Ook ben ik naar een diëtiste gegaan om te kijken wat ik goed kon eten.
M’n zoontje is overigens met 3250 gram geboren! De hele zwangerschap zeiden ze dat hij amper 2200 zou worden, maar hartstikke gezond!
Heb toen wel hulp gehad van de POP poli vanuit t ziekenhuis ivm
Trauma’s in het ziekenhuis en moest daar wel bevallen.
23 dagen geleden
Hey meid. Ik heb ook een eetstoornis verleden.Starten wel op ‘gezond’ gewicht maar viel ook 2 kilo af eerste 3 maanden. De laatste 6 kwam ik 25 aan.. 😅😂😂🥲 Zou je niet druk maken. Aankomen komt nog wel (of nouwlijks) en heeft naar mijn idee ook veel te maken met genen! Je lichaam als vrouw slaat heel veel essentiële dingen al op nog voordat je zwanger word. Geen zorgen om maken. Klinkt heel hard maar ik dacht altijd in armoede en honger worden ok heel veel kindjes geboren…
23 dagen geleden
Bedankt voor alle reacties dames! Dat stelt wel weer wat gerust. Ik denk dat het ook wel wat meer speelt, omdat ik van tevoren geen eisprong had (geen menstruatie door te laag gewicht) dus ergens is het dan moeilijk om vertrouwen te hebben dat mijn lichaam er helemaal klaar voor is en alles doet wat het moet doen. Maar kan nu niet meer doen dan goed voor mezelf zorgen natuurlijk ❤️
23 dagen geleden
Ik weet mijn bmi niet, maar wel altijd dun geweest. Door weinig eetlust was ik 1 kg afgevallen in de eerste 5 weken, en nu durf ik niet meer te wegen. Ik heb heel weinig eetlust en in de ochtend meestal misselijk, dus er komt weinig eten en drinken binnen. Vind dat ook lastig en maak me er veel zorgen over.
Jouw topic was ook precies wat ik nu even nodig heb, dus dankjewel voor het starten 😘.
23 dagen geleden
Ik heb ook ondergewicht. Niet echt een bepaald eetstoornis verleden. Nu heb ik zelf wel altijd moeite gehad met aankomen, ik wil dat zelf ook niet aangezien ik met dit gewicht voor mijn gevoel goed in mijn vel zit. Ik heb wel een vraag naar jullie, nu ik straks 12 weken ben begint mijn lichaam al erg te veranderen. Nu heb ik al een soort van hyperfocus erop en zal het allemaal wel meevallen nu maar ik merk dat ik er moeite mee heb. Ik zie dat m’n heupen breder worden, mijn borsten groter, constant een opgezette buik. Het “dun” zijn is onderbewust een soort van mijn identiteit geworden. Ik ben ook enorm bang om echt heftig aan te komen en dit niet meer kwijt te raken en nooit meer zo “in vorm” te zijn zoals ik was. Hebben jullie deze angst ook en hoe gaan jullie hiermee om?
23 dagen geleden
Reactie op Anouk_|
Ik heb ook ondergewicht. Niet echt een bepaald eetstoornis verleden. Nu heb ...
Ik vond dat de vorige zwangerschap ook best spannend. Nooit bezig geweest met mijn lijf oid, maar op een gegeven moment kwam ik echt 1kg per week aan. Was best bang dat het er niet meer af zou gaan, maar toch is dat helemaal vanzelf gegaan. Er is ongeveer 0,5 kg blijven plakken. Alleen een wat slapper buikje maar ik sport ook niet😅
23 dagen geleden
Ik ben alleennnog maar afgevallen, woog 60, afgevallen naar 55 en nu weer aan het klimmen met extra volle producten bij de 57 aangekomen
23 dagen geleden
Reactie op Priscilllll
Ik ben alleennnog maar afgevallen, woog 60, afgevallen naar 55 en nu weer a ...
En ik ben 14 weken! Dus niets aan de hand komt vanzelff
21 dagen geleden
Reactie op Anouk_|
Ik denk dat het vooral goed is om die focus te proberen te verleggen. Dus niet te veel je lichaam gaan checken, in de spiegel kijken etc. en vooral focussen op andere dingen die je een beter gevoel geven. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar hoe meer je erop gaat letten, hoe meer je het gaat zien.
21 dagen geleden
Reactie op Anouk_|
Wat vervelend dat je die angst hebt.
Het kan helpen zijn om je los te maken van de woorden dik dun. Wat er nu met je lichaam gebeurt te zien als iets functioneels. Je lichaam maakt een mini mens en bereid daar op voor.
Door op die manier er naar te kijken weerleg je de focus op je uiterlijk naar iets krachtigs. Mij helpt dat enorm. Zie eens wat je lichaam kan.
En daarbij te zoeken naar kleding die daarbij past. Zoek een mooie broek uit waar je nieuwe figuur goed bij past.
Die kleine dingen, een passende broek, een fijne bh, zorgen dat je minder ongemak ervaart en je lichaam meer kan bekijken vanuit een andere fase.