18 Reacties
7 maanden geleden
Ik ben de 15e voor de derde keer ingeleid. Hoewel ik niet weet hoe het er zonder inleiding aan toe gaat, zeggen ze dat de pijn bij een inleiding heftiger kan zijn. Dit omdat je lijf nog niet volledig was voorbereid. Voor mij was dit een reden om bij de laatste 2 vooraf een ruggenprik te zetten. Eerste was er in 3 uurtjes en dat was echt afzien.
Die hartslafdalingen had ik bij de laatste. Inderdaad bij elke wee, daalde zijn hartslag. Tussen de weeën door kon hij even op adem komen. Bij mij had het uiteindelijk met de navelstreng te maken. Hoewel het geen fijn idee is. Kunnen die kleintjes best veel hebben. Maar de mijne waren er dan ook heel snel. Ik weet niet wat ze doen als het "lang" duurt
7 maanden geleden
Reactie op Vissen94
Ik ben de 15e voor de derde keer ingeleid. Hoewel ik niet weet hoe het er ...
Wat fijn dat ze er snel waren bjj jou! En slim dat je vooraf hebt gedacht aan ruggenprik. Ik ben vergeten dit aan te kaarten vandaag, vind het jammer dat de artsen er ook niet over zijn begonnen, maar die hadden het ook druk met op mij in te praten om te starten met de keizersnede.. zal morgen er direct om vragen, heb indd vaker gehoord dat het ontspannend kan werken waardoor dit de ontsluiting bevorderd.
7 maanden geleden
Wat fijn dat ze er snel waren bjj jou! En slim dat je vooraf hebt gedacht a ...
De laatste was verbazingwekkend m'n langste. Ik werd savonds met 2 cm opgenomen. Dit had ik om 12 uur smiddags nog. Hoewel ik toen al vanaf 8.30 aan de opwekkers lag. Om 14.00 smiddags had ik (pas) 4 cm. Bij mijn andere 2 was ik toen allang klaar. Vervolgens met een ietwat andere afstelling van de opwekkers is mijn zoon om 15.10 geboren dus de laatste 6 cm inclusief uitdrijven etc ging toen ineens zo snel als dat ik gewend was.
Blijven praten met de mensen daar en zeggen dat je je drukt maakt over die hartslag, dan kunnen zij daarop inspelen. Het gaat vast goedkomen.
7 maanden geleden
Als dit de frequentie is en duur van de weeën zou ik zelf toch even gaan bellen. (Ik neem aan dat ze ook bel instructies hebben meegegeven? Bij mij moest ik bij deze frequentie/duur als dit een half uur aanhield namelijk bellen)
Wat betreft de hartslag die afneemt: bij mijn beide bevallingen is dit aangegeven dat dit gebruikelijk is dus dat we niet moesten schrikken als we dit op de monitor zagen.
7 maanden geleden
Ik zou de verloskundige bellen en t aan hun doorgeven van je pijn. Ook van je zorgen m.b.t. de eventueel dalende hartslag van je baby. Dan kunnen zij jou juist informeren. Ik kreeg een ballon qua inleiding en de weeën begonnen nadat de ballon eruit was gevallen. En de weeën waren wel heftig ja. Had toen aangegeven dat ik de pijn te heftig vond en kreeg een morfinepompje. Ik lag al wel in t ziekenhuis en had 4cm ontsluiting toen ik de pomp kreeg. Overigens is mij niks gezegd over n eventueel dalende hartslag vd baby...
Gaat helemaal goed komen, heb er vertrouwen in! You got this🍀
7 maanden geleden
Reactie op Vissen94
De laatste was verbazingwekkend m'n langste. Ik werd savonds met 2 cm opgen ...
Heerlijk voor je dat het zo snel is gegaan allemaal...
Ik hoop dat het bij mij ook voorspoedig zal verlopen!!
7 maanden geleden
Reactie op Mormel94
Als dit de frequentie is en duur van de weeën zou ik zelf toch even gaan be ...
Ik ben momenteel ook in het ziekenhuis, hier in duitsland mag je niet naar huis met een ballonkatheter.
Fijn dat ze je hebben gerustgesteld hierover, bij mij voelde het alsof de arts dat tegen me zei zodat ik toch overstag zou gaan met een keizersnede ipv de inleiding omdat hij constant hamerde ook op de kleine kansen dat ik zou hebben met de inleiding gezien ik eerder een keizersnede heb gehad..
7 maanden geleden
Reactie op augustmay
Nou, je kan dit wel aan hoor!!! Jij gaat dit gewoon rocken☀️ Aarzel niet om ...
Ah super lief! Dankjewel voor je bemoedigende woorden!!! Ik hoop ook dat ik het volhoud en niet uiteindelijk overstag ga en het een keizersnede wordt!!
7 maanden geleden
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal als bij jou. Ik heb uiteindelijk wel een ruggenprik genomen tegen de pijn. Wat betreft de hartslag; bij ons hebben ze gedurende de nacht 5 keer een sneetje in zijn hoofdhuid gemaakt (papiersneetjes, heel klein) om zo bloed af te nemen wat ze konden testen op lactaat. Dit kon ze iets zeggen over de conditie van de baby. Op het moment dat dit slecht zou zijn, zou er gekozen worden voor een keizersnede. Dit is bij mij niet het geval geweest en ik ben normaal bevallen. Uiteindelijk hebben ze wel een knip gezet omdr het persen erg lang duurde en dit natuurlijk ook veel energie kostte van de baby en ze geen risico wilden nemen. Uiteindelijk is ons mannetje nu een week oud en kerngezond. Ze hebben erna nog testjes gedaan bij hem, de navelstreng en placenta gecheckt maar ze zijn er niet achter gekomen waarom zijn hartslag steeds zo terugliep. Bij ons liep zijn hartslag steeds terug naar 60/80 en het duurde steeds langer voor hij terug was op zijn basislijn. Zolang het lactaat goed was, was dit niet erg omdat het lactaat dus echt iets zei over zijn algemene conditie
7 maanden geleden
Reactie op jg103
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal als bij jou. Ik heb uiteindelijk wel een ...
Gefeliciteerd met geboorte van jullie zoontje, en wat heerlijk dat alles nu achter de rug is en het geod gaat.
Ja de ruggenprik ga ik morgen ook aankaarten want als ik deze beginfase al amper 'aankan' dan ben ik bang dat ik het einde niet red😅.
7 maanden geleden
Gefeliciteerd met geboorte van jullie zoontje, en wat heerlijk dat alles nu ...
Ik heb met mijn bevalling ook een ruggenprik genomen en ik was echt in heaven gewoon🫣 Bij mij was de begin fase ook echt heel pijnlijk waardoor ik heel snel de keuze heb gemaakt om een ruggenprik te nemen.
7 maanden geleden
Gefeliciteerd met geboorte van jullie zoontje, en wat heerlijk dat alles nu ...
Vertrouw op je lijf en jezelf.
Als jij zegt dit kan ik niet, dan ga je dat zelf geloven.
Jij kan dit wel. Jouw lichaam is hiervoor gemaakt.
7 maanden geleden
Reactie op Meimama2205
Ik heb met mijn bevalling ook een ruggenprik genomen en ik was echt in heav ...
Hier ook hetzelfde! Ook met een inleiding. Ik beveel het ook van harte aan.
7 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Vertrouw op je lijf en jezelf.
Als jij zegt dit kan ik niet, dan ga je dat ...
Dankjewel!!