10 Reacties

11 dagen geleden

Het is normaal dat de darmen van het kindje nog buiten het buikje ligt rond dit termijn. Maak je geen zorgen, na 12 weken is het buikje weer dicht 😊

11 dagen geleden

Heb het ook eens opgezocht en ben op dit uitgekomen !

11 dagen geleden

Bij ons is er ook gezien dat de darmpjes nog in de navelstreng zitten met 11 wk

11 dagen geleden

Reactie op MomLunaS

Het is normaal dat de darmen van het kindje nog buiten het buikje ligt rond ...
Oké, dankje. Dat stelt al gerust. Het is allemaal zo nieuw voor mij haha!

11 dagen geleden

Reactie op Mijsie

Bij ons is er ook gezien dat de darmpjes nog in de navelstreng zitten met 1 ...
En wat is daar over gezegd? Dat dat nog goed kan groeien?

11 dagen geleden

Reactie op Voorjaar2025

En wat is daar over gezegd? Dat dat nog goed kan groeien?
Ze zeiden dat het een normaal verschijnsel was en dat het in de buik moet zijn gezakt met 12/13 weken. Ik maak me er ook wat zorgen om hoor 🙈 kan het nog niet goed loslaten

11 dagen geleden

Reactie op Mijsie

Ze zeiden dat het een normaal verschijnsel was en dat het in de buik moet z ...
Oké, pfff wat een onzekerheid allemaal hè! En dat wachten steeds van echo naar echo….maar we houden hoop🤍

11 dagen geleden

Fysiologisch houdt in dat het hoort bij de natuurlijke groei van je kind. Fysiologisch is eigenlijk het tegenovergestelde van pathologisch/afwijkend. Dus geen zorgen!!!

11 dagen geleden

Reactie op Voorjaar2025

En wat is daar over gezegd? Dat dat nog goed kan groeien?
De darmen horen nu in de navelstreng te zitten, ze zijn wel af maar te groot om al in de baby te passen. Het zelfde als je een dochter krijgt de baarmoeder moet ontwikkelen en wij dragen in de tussentijd de eitjes en dan als de baby groot genoeg is gaan ze erin. Als de baby maar goed groeit, echo’s goed zijn dan komt het vaak echt wel goed. Bedenk hoe lang de darmen zijn dit is voor een baby niet anders en denk dan hoe klein de baby is daar passen de darmen nog niet volledig in. Maar dat gaat snel veranderen ☺️

11 dagen geleden

No worries! Bij mij zagen ze dat ook. Bij 10.4 weken en ze gaven aan dat we bij de volgende echo daar even extra naar kijken maar dat dit heel normaal is op dit moment. In mijn vorige zwangerschap had ik dit ook en ook goed gekomen bij de volgende echo.