16 Reacties
2 dagen geleden
hi, wat leuk dat dat hem al lukt! hier een baby van 26-05 dus bijna 8 maand 🩵 hij kan zelfstandig zitten sinds een paar dagen, maar valt ook nog wel eens om😅 ook sinds een paar dagen tijgert hij en inmiddels gaat hij zijn hele speelmat over 🙈 ik heb dit gestimuleerd door hem op zijn buik te leggen en allemaal speelgoed om hem heen te leggen!
2 dagen geleden
Hi, mijn kleine is van 02-06 dus 7,5 maand hij zit nu sinds een week helemaal zelf recht en kan zelf ook in zitpositie komen, soms als hij wat meer moe is valt hij nog wel eens om of als hij een speeltje achter zich wil pakken ook
Kruipen doet hij ook al een beetje nog niet mega vlot maar hij komt wel op handen en knieën vooruit
Onze draak heeft ook geleerd om op zijn handen en voeten te gaan staan met rechte benen en wil zich nog vaak aan ons op trekken om zelfs al te gaan staan
2 dagen geleden
Onze zoon van 17-05 kan nu sinds een weekje ineens zelf zitten. Je moet er wel bij blijven want het is nog wel een beetje onvoorspelbaar. Verder kan hij op zijn buik wel rond draaien maar nog niet echt vooruit komen, hij probeert te voorruit te komen door heen en weer te draaien op zijn buik en rug. Ook gaat hij op schoot proberen op te staan en heen en weer te springen als je hem erbij helpt en dat vind hij helemaal geweldig.
2 dagen geleden
Onze dochter rolde met 3 maanden, Met 6 maanden achteruit tijgeren, met 7 maanden vooruit tijgeren en sinds ze kan tijgeren zit ze ook steeds op handen en knieën. Nuu met 8 maanden kan ze zelfstandig gaan zitten. Zij is een vlotte.
Onze zoontje was met alles later, maar hij is een kind dat iets eerst zeker wil weten te kunnen en het dan pas doet. Dus hij kroop pas met 1 jaar en 2 maanden ongeveer, maar een maand later liep hij ook los.
Wij hebben bij beide kinderen nooit iets gestimuleerd (en nee ook geen tummytime....). Ik ben er van overtuigd dat een kind het zelf wel gaat doen, zodra die er aan toe is.
2 dagen geleden
Hier ook een zoontje van 8 maanden 🙋♀️ Hij kruipt, gaat zelf zitten en loopt al langs de meubels en aan de hand. Hij is vlot. Wij hebben eigenlijk niks speciaals gedaan behalve hem veel op de grond laten spelen en dingen net buiten bereik leggen. Elk kindje ontwikkelt zich echt op z’n eigen tempo, maar vrijheid en ruimte helpen hier duidelijk 😊
2 dagen geleden
Dochter van 7.5 maanden.
Ze kan zelfstandig zitten, tijgert op de buik de hele kamer door en sinds 3 dagen trekt ze zich ook op naar de knietjes.
Het lukt ook al redelijk om zittend vooruit weer in tijgerhouding te komen.
Ze kan zo goed als zelfstandig staan tegen de bank aan, maar stimuleer dit niet helemaal. Vind eerst kunnen kruipen op de knietjes belangrijker.
2 dagen geleden
Reactie op SanneLaureen
Hier ook een zoontje van 8 maanden 🙋♀️ Hij kruipt, gaat zelf zitten en lo ...
Ons zoontje precies zo! En we hebben het ook hetzelfde aangepakt. We laten hem lekker zijn gang gaan op de grond, optrekken aan meubels en zijn loopwagentje en klauteren op de bank. Dit betekent wel dat we 24/7 achter hem aan aan het rennen zijn om te voorkomen dat het gevaarlijk wordt 🥵
2 dagen geleden
Reactie op Pukje94
Ons zoontje precies zo! En we hebben het ook hetzelfde aangepakt. We laten ...
Herkenbaar.. maar hier weten we ook dat vallen erbij hoort, even troosten en weer terugzetten. Daardoor heeft hij ook vertrouwen en ook doordat hij de ruimte krijgt en speelgoed wat aansluit en motiveert!
2 dagen geleden
Onze dochter tijgert of nouja schuift ook alleen nog maar achteren, ik zie dat de wil er is om vooruit te komen maar het lukt haar nog niet. Ik forceer het ook niet hoor, gewoon voldoende laten spelen op de grond, speeltjes buiten bereik en ze heeft het vanzelf onder die knie. Momenteel zit ze wel graag op handen en knieën en zelfstandig zitten gaat ook goed. Optrekken en staan lukt haar allemaal nog niet maar ach dat komt vanzelf. Mijn kleine meisje wordt al zo snel groot 💕
gisteren
Onze zoon 28-5 in een snelle 😅 (wat mij betreft veel te snel🥲) Hij heeft dan ook een grote zus om naar te kijken hoe alles moet.
Met 5,5 maand zat hij. En daarna kwam tijgeren en zelfstandig gaan zitten. Met 6,5 maand kruipen en staan in de box. We hebben nu dan ook een grondbox, want de gewone box wilde hij niet meer in. En nu probeert hij stapjes langs de rand te zetten en overal op willen ‘klimmen’.
Van mij mag hij het wel even rustig aan doen, maar het gaat zoals het gaat ;)
gisteren
Mijn zoontje is vandaag ook precies 8 maanden en sinds 1,5 week kruipt hij, en vanaf dat moment trekt hij zich ook overal aan op en wil overal op klimmen en zet wat stapjes langs de bank… maar van mij mag het wel wat langzamer gaan hoor…. Hij heeft ook al sinds 6,5 maand 8 tandjes, dus mij gaat het echt te snel😔
gisteren
Die van ons (17-5) kan al goed tijgeren maar daar houdt het op. Hij heeft totaal geen interesse in gaan zitten of zich optrekken. Tijgerend gaat hij wel het hele huis door
gisteren
Reactie op MollySjaakGuus
Mijn zoontje is vandaag ook precies 8 maanden en sinds 1,5 week kruipt hij, ...
Wowww 8 tandjes! Ik snap je gevoel haha, de tijd gaat mega snel 😭 Bij onze jongen begint tandje nummer 3 erdoorheen te komen 🐥
gisteren
Reactie op RustgevendeWolk988447
Wowww 8 tandjes! Ik snap je gevoel haha, de tijd gaat mega snel 😭 Bij onze ...
Ja hou maar op, 4 boven en 4 onder🥺 hij lijkt gelijk al minder baby😭
4 uur geleden
Reactie op MollySjaakGuus
Ja hou maar op, 4 boven en 4 onder🥺 hij lijkt gelijk al minder baby😭
Hahaha ja dat kan ik me voorstellen! Nou onze kleine is al de hele avond goed verdrietig van z’n voortandje. Hoop dat ie snel doorkomt, zo sneu!