11 Reacties

23 dagen geleden

Deze zwangerschap gelukkig geen last van, maar in mijn vorige zwangerschap wel. Daar was ik elke dag misselijk en moest ik soms wel 12 keer per dag overgeven. Ik wil je niet nog beroerder maken, maar bij mij duurde dat tot 16/17 weken zwangerschap. Toen was het van de een op andere dag weg. Helaas geen tips😔. Hopelijk trekt het bij jou snel bij 🙏.

23 dagen geleden

Ik heb ook geen positief nieuws voor je helaas ben heel erg ziek geweest van week 6 tot week 11 en slikte ook omeprazol, suprimal en had zetpillen van de huisarts. Zomaar leek het ineens verdwenen te zijn ben nu 13+3 en het begint weer🤢🤐

23 dagen geleden

Ik had die medicatie ook maar werkte niet, toen vanuit het ziekenhuis zofran/ondansetron gekregen en dat is echt paardenspul! Ik functioneer weer, voel me een stuk beter en echt weer beetje mens! Nu 11+2 weken en gebruik deze medicatie nu iets meer dan 2 weken en kan gewoon weer naar buiten wandelen en met me dochter iets leuks doen!

23 dagen geleden

Reactie op Daisy93v

Ik had die medicatie ook maar werkte niet, toen vanuit het ziekenhuis zofra ...
Ik overweeg ook echt om deze medicatie voor te laten schrijven.. de huisarts had het hier al over om het met de gynaecoloog te overleggen. Gaven ze bij jou iets aan over de risico’s bij gebruik van zofran in de eerste 3 maanden?

23 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Deze zwangerschap gelukkig geen last van, maar in mijn vorige zwangerschap ...
Bij mijn vorige zwangerschap duurde het ook tot 15 weken 😞.. had zo gehoopt op die 12 weken dat ik me dan beter zou gaan voelen….

23 dagen geleden

Reactie op Madeliefje1

Ik overweeg ook echt om deze medicatie voor te laten schrijven.. de huisart ...
Ja ze hebben de risico's voorgelegd, maar ze zeiden omdat ik al zover in het eerste trimester zat dat de kans daarop echt heel klein is. Ik was toen ook 9 weken ongeveer. Ik zou het gewoon doen al is het maar dat je je weer een beetje normaal kan voelen!

23 dagen geleden

Ik lig nu met 7+ op de bank. Krijg zofran en heb al meer eerst vocht infuus gehad. Met mijn dochtertje had ik ook hg maar dat was pas rond 9 weken. Nu helaas ook eerder. Sterkte

23 dagen geleden

Reactie op Daisy93v

Ik had die medicatie ook maar werkte niet, toen vanuit het ziekenhuis zofra ...
Niet leuk, maar wel een tegen geluid. Het is inderdaad paardenspul, maar ook met ondansetron lig ik veel op de bank en geef nog steeds over. Wel wordt in het ziekenhuis aangegeven dat wanneer dat dan nòg speelt, je eigenlijk wel echt HG hebt.. Het helpt dus zeker, maar niet dat je je weer topfit voelt

22 dagen geleden

Reactie op PeED

Niet leuk, maar wel een tegen geluid. Het is inderdaad paardenspul, maar oo ...
Ja ik lig ook nog steeds op de bank inderdaad en als ik niet op tijd eet of drink dan ga ik ook over me nek. Maar voel me wel iets meer mens dan voor de zofran. En iedere HG zwangerschap is bij iedereen anders he, bij de een kan het heftiger zijn dan bij de ander. Want ook ik heb gewoon vanuit het ziekenhuis gehoord dat ik HG heb. Vind het vervelend voor je dat je je nog steeds zo rot voelt ondanks de medicatie, hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen!

21 dagen geleden

Ik ben ook mega beroerd geweest van week 6 tot 10,5. Heel zaterdag nog overgegeven, zondag super misselijk, maandag was het echt zo goed als weg!! Geen tips, hopelijk knap je snel op want dit is vreselijk

10 dagen geleden

Acupunctuur heeft mij erg geholpen!!