13 Reacties

één maand geleden

Pfoe, ik ben inmiddels 7+6 en heb echt al alles gehad waardoor ik dacht: “dit is het.. nu gaat het fout”. Van menstruatie krampen tot licht bloedverlies, lage rugpijn.. vandaag weer een echo gehad en alles is goed! Zwanger zijn is vooral in het begin erg spannend maar probeer toch te vertrouwen op je lichaam! Ik ben trouwens ook zwanger via fertiliteitstraject. Blijf positief🍀

één maand geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap 🩷💙 Ik ben ook net zwanger na een fertiliteitstraject (ICSI) en herken heel erg je onzekerheid en angsten. Super logisch ook, eerst wachten op de zwangerschapstest na de wachtweken en na positieve test (yey!!) weer wachten tot de 7 weken echo. Qua kwalen is het super verraderlijk dat het zo op elkaar lijkt allemaal. Krampen, hoofdpijn, moe, brak gevoel is wat ik al weken heb nu maar komt door zwangerschap en niet door miskraam/menstruatie. Mij helpt het echt om van dag tot dag te leven en veel te delen met anderen over wat ik voel. Ook hielp het mij om met Clearblue testen die weken te zien oplopen tot 3+ (stijgende HcG waarde). En de kans op dat het goed gaat is 80-90% groter dan dat het niet goed gaat🤞🍀❤️

één maand geleden

Reactie op Nuy.ontheway2025

Gefeliciteerd met je zwangerschap 🩷💙 Ik ben ook net zwanger na een fertil ...
Jij ook gefeliciteerd! Hoe vaak heb je dan getest? Ik had een test met 2-3 weken en erna ben ik gestopt

één maand geleden

Ik ben zwanger na 1,5jaar proberen. Paar dagen na mijn positieve test lag mijn moeder plots op sterven, ik was zò bang dat het door al deze stress mis zou gaan. En meermaals per dag denk ik ook nog steeds ja nu gaat het mis 🙃 denk dat ik na onze eerste echo wat ‘geruster’ zal zijn omdat je dan een echt beeld hebt, maar dan nog pas echt gerust gerust zullen we pas na de 12 weken zijn, en dan nog.. maar ik denk ook van ja als het mis gaat wil het ook gewoon zeggen dat het babytje niet helemaal gezond was en verder kan je er eigelijk helemaal niks aan doen

één maand geleden

Reactie op Nanamoh

Pfoe, ik ben inmiddels 7+6 en heb echt al alles gehad waardoor ik dacht: “d ...
Mag ik je wat vragen, ik ben vandaag 7+1. Wij hebben al een zoontje van anderhalf en ik heb in februari een miskraam gehad. Nu ben ik ook een beetje bang want ik zie net dit in mijn inleg kruisje. Het is een beetje lichtroze. Zien jullie dit alsof dit kan… of moet ik bellen? Ik heb woensdag mijn eerste echo. Xx

één maand geleden

Reactie op elizabethelenav

Mag ik je wat vragen, ik ben vandaag 7+1. Wij hebben al een zoontje van and ...
Hoihoi! Ik had dit ook precies gehad. Dit schijnt dus te kunnen voorkomen. In mijn geval was dit dus iets om totaal geen zorgen om te maken. Zolang het niet helderrood wordt met stolsels en buikkrampen is er vaak niks aan de hand 🤍🤍

één maand geleden

Reactie op elizabethelenav

Mag ik je wat vragen, ik ben vandaag 7+1. Wij hebben al een zoontje van and ...
Ik weet t niet precies maar volgens mij kan wat lichte afscheiding geen kwaad. Maar als je twijfelt zou ik altijd bellen! Al is t voor je eigen gemoedsrust. Succes!

één maand geleden

Reactie op Nanamoh

Hoihoi! Ik had dit ook precies gehad. Dit schijnt dus te kunnen voorkomen. ...
Ahh dankjewel voor je snelle reactie ❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Rianne 1990

Ik weet t niet precies maar volgens mij kan wat lichte afscheiding geen kwa ...
Dankjewel❤️❤️❤️

één maand geleden

Reactie op Rianne 1990

Jij ook gefeliciteerd! Hoe vaak heb je dan getest? Ik had een test met 2-3 ...
Ik heb 1,5 week na de 2-3 weken uitslag nog een keer getest en toen stond die op 3+! Dat gaf mijn zelfvertrouwen een boost

één maand geleden

Onzeker zijn is heel normaal. Ik ben ook super onzeker, eerst of je wel genoeg eitjes hebt, dan of er wel bevruchtingen komen, embryo's zijn... Dan of je ook wel zwanger wordt en dan of alles wel goed blijft gaan. Sommige vrouwen die denken zwanger te zijn, doen 1 test om dat te bevestigen en gaan er van uit dat 8,5 maand later het kindje in hun armen ligt. En gaan al die maanden zonder zorgen door. En dan heb je de vrouwen die aan alles twijfelen en zich zorgen maken. Er is niets dat ik kan zeggen om je onzekerheid weg te nemen. Er is niets wat je kunt doen om de onzekerheid weg te nemen. Trust me, hcg meten of blijven testen voor een oploop, het geeft nog steeds geen zekerheid. De eerste weken kan een zwangerschap voelen alsof je ongesteld gaat worden, dat je ziek wordt, of je hebt nergens last van. Hoofdpijn is een vrij normaal vervelend iets dat wel hoort bij de zwangerschapskwaaltjes. Vrijwel alle klachten die je ervaart kun je toeschrijven aan je zwangerschap. Je hormonen liggen namelijk behoorlijk op de schop. Van hoofdpijn, misselijkheid, rugpijn tot diarree of verstopping, allemaal hormoon werk. Wat betreft foute signalen dat het niet goed gaat. Dat is lastig te zeggen. Er zijn genoeg vrouwen die een heftige bloeding hadden met buikpijn, maar die toch gewoon een goede zwangerschap hadden. Een miskraam gaat namelijk niet altijd gepaard met bepaalde signalen. Meestal gaat een zwangerschap gewoon goed. Je leest hier alleen ontzettend veel verhalen over miskramen, bloedverlies en gemiste miskramen omdat het dingen zijn waar mensen zich echt druk om maken en hun onzekerheid daarover uitten om geruststelling te krijgen of troost. Maar alle vrouwen die nergens last van hebben, hebben die behoefte minder. Hun dag gaat gewoon zoals altijd verder en ze maken zich niet echt druk. Ze posten geen topics over vanalles en nog wat, waarschijnlijk zitten die vrouwen over het algemeen niet eens hier op het forum. Als het mis gaat, dan is daar niets aan te doen. Maar het is wel een teken dat (hoe kut dat ook is) het waarschijnlijk geen goed embryootje was. Een miskraam ontstaat meestal omdat het embryootje een chromosomen foutje heeft. Daar kun jij ook helemaal niets aan doen. Wat je wel kunt doen is je zwangerschap per dag doorstaan. Vandaag gaat het goed en dat is mooi meegenomen, je hoofdpijn is normaal. (En je mag daar gewoon paracetamol voor innemen als dat nodig is) Morgen is er weer een dag, probeer er iedere dag bij stil te staan dat je weer een dagje dichterbij je kindje bent. Tel af naar die eerste echo, doe iets liefs voor jezelf. En dan ga ik nu ook naar mijn eigen advies luisteren en goed voor mezelf zorgen door een gezichtsmasker te nemen en even proberen te ontspannen met een boek. Succes!

één maand geleden

👌🏼❤️❤️

één maand geleden

Reactie op elizabethelenav

Mag ik je wat vragen, ik ben vandaag 7+1. Wij hebben al een zoontje van and ...
Afscheiding is heel normaal, zelfs met een klein beetje bloed. Je baarmoeder(mond) is nu zo goed doorbloed dat je door seks of door te drukken met poepen al bloedverlies kunt hebben. Dit is dus heel normaal en absoluut niet iets om je zorgen over te maken.