19 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar! We gaan binnen 2 weken op huwelijksreis naar zuid-afrika en hebben eerst een vlucht naar Dubaï van 6u en dan nog een vlucht van 9u naar Kaapstad. Ik hou mijn hart vast alvast 🙈 Ben sinds de laatste dagen toch regelmatig wat misselijk en moet veel plassen inderdaad. Heb in ieder geval al goede compressiesokken besteld en een fijn nekkussen. Hoop niet te veel last te krijgen van mijn rug, want dat heb ik tot nu toe ook al veel gehad.

één maand geleden

Spannend he! Waar gaan jullie heen? Ben er op de eerste dag tijdens onze vakantie in Frankrijk achtergekomen dat ik zwanger ben. Maar eerlijk gezegd vind ik het vervelendste dat ik niet alles kan eten en drinken wat ik wil haha. Verder scheelt het eigenlijk juist dat je wat rustiger aan kan doen. (Ondanks dat wij ook een 2-jarige mee hebben op vakantie). En hoef zo 2 weken minder "een geheim" te houden voor collega's of dergelijke.

één maand geleden

Reactie op Febevdw

Heel herkenbaar! We gaan binnen 2 weken op huwelijksreis naar zuid-afrika e ...
Wat een bijzondere huwelijksreis! Heel mooi! Gefeliciteerd met jullie huwelijk❤️! Jij moet nog veel verder vliegen! Ik maar ongeveer 4 uurtjes en zit er al beetje tegenop🙈 Heel goed dat je al beetje bent voorbereid! Hopelijk valt het allemaal mee en heb je een hele leuke en fijne huwelijksreis! 🥰🥰

één maand geleden

Reactie op Lindaaaa93

Spannend he! Waar gaan jullie heen? Ben er op de eerste dag tijdens onze va ...
Jaa heel spannend hihi. Wij gaan naar Gran canaria. Dus ongeveer 4 uurtjes vliegen. Maar ik maak mij wel vaker druk om dingen en valt het allemaal wel mee 🙈😂 Nou dat ook idd. Zag mijzelf al met een cocktail bij het zwembad liggen, maar gaat mooi niet door hihi. Dat is zeker waar. Word een rustige vakantie. Lekker bij zwembad en strand hangen en geen verplichtingen. Komt vast goed allemaal! 🥰

één maand geleden

Hier iemand die hetzelfde gevoel heeft. Ook mijn eerste zwangerschap. Ik heb zelfs aan de gynaecoloog gevraagd of het kwaad kan... ze gaf aan dat dit geen gekke vraag is gelukkig. Vliegen kan geen kwaad en doen wat goed voelt. Ze gaf als tip mee in ieder geval een goede arts in de buurt alvast op te zoeken op internet voor het geval er echt iets is. In ieder geval een hele fijne vakantie☺️

één maand geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het gevoel. Ik zit momenteel in Indonesië en ben tijdens mijn vakantie hier erachter gekomen dat ik zwanger ben (momenteel 5+5). Gelukkig heb ik ook nog niet al te veel last van klachten, maar ik houd ook mijn hart vast voor de (terug)vlucht! Ik probeer positief te blijven, maar ben met name bang in het vliegtuig misselijk te worden. Heb (nog) geen tips voor je. Ik hoop dat de reis voorspoedig zal verlopen en dat je een fijne vakantie zal hebben! Jij ook een fijne zwangerschap toegewenst!

één maand geleden

Ik ging ook op vakantie toen ik het net een weekje wist. Gaat allemaal prima, alleen even goed op het eten letten (even ZwangerHap downloaden, is handig!). Verder gaat het goed, gelukkig heb ik nauwelijks ergens last van. Je kan voor de zekerheid ORS meenemen (zakjes tegen uitdroging), mocht je ergens last van krijgen. Of Norrit mocht je iets als diaree krijgen. Je kunt ook MediMama downloaden. Daarin staat ook precies wat je aan medicatie mag gebruiken (geen DEET bijvoorbeeld). Hopelijk heb je hier wat aan!

één maand geleden

Reactie op Cilise

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het gevoel. Ik zit momenteel i ...
Dankjewel, jij ook! 🥰 jaa ik heb dus precies hetzelfde. Niet echt last van misselijkheid maar echt bang dat het wel gebeurd straks in het vliegtuig. Dankjewel, zal vast goed komen! Jij nog veel plezier in Indonesië! 🥰

één maand geleden

Reactie op LSylvia

Dankjewel, jij ook! 🥰 jaa ik heb dus precies hetzelfde. Niet echt last van ...
Dank je wel!! 🥰

één maand geleden

Reactie op Viennets

Hier iemand die hetzelfde gevoel heeft. Ook mijn eerste zwangerschap. Ik he ...
Wat fijn om dit te horen! Zeker goede tip! Ik ga er even naar kijken, dankjewel! Heel erg bedannkt, gaat vast goed komen! 🥰

één maand geleden

Reactie op babysparkles

Ik ging ook op vakantie toen ik het net een weekje wist. Gaat allemaal prim ...
Ik heb idd al de zwangerhap app gedownload, idd fijne app! 🥰 Aan deze tips heb ik zeker heel veel! Heel fijn! Heel erg bedankt en zal er zeker even naar kijken! 😁

één maand geleden

Ik ga 26 september op vakantie naar Bali Vind het wel spannend Maar ook wel fijn om die eerste tijd door te komen van de eerste trimester Later in de zwangerschap zou ik het niet meer doen en aandurven dus blij dat de vakantie gepland stond Dag van vertrek een echo

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ik ga 26 september op vakantie naar Bali Vind het wel spannend Maar ook wel ...
Ja het is echt zo fijn om op deze manier even afleiding te hebben! Als de vakantie is afgelopen, duurt onze echo nog maar 1,5 week. Beter te overzien!

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ik ga 26 september op vakantie naar Bali Vind het wel spannend Maar ook wel ...
Begrijp ik helemaal! Is ook waar wat je zegt! Ik ga er gewoon van genieten 🥰 jij alvast veel plezier in Bali! 😁

één maand geleden

Reactie op Cilise

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het gevoel. Ik zit momenteel i ...
Hee, ik zag toevallig je bericht! Ik ben zelf 6+2 en heb sinds een week ongeveer last van misselijkheid. De VK heeft mij Suprimal geadviseerd van de drogist ('s avonds voor het slapen 1 tablet innemen). Gisteravond voor het eerst geprobeerd en werkte aardig tegen de misselijkheid vandaag. Maar Suprimal is oorspronkelijk een middel tegen reisziekte! Mocht je nou wel last krijgen van misselijkheid voordat je moet terugvliegen, kun je dat misschien nog proberen. Mogelijke bijwerking is slaperigheid dus dan gaat die vlucht nog sneller voorbij, haha. Misschien heb je er wat aan. Geniet van je tijd in Indonesië!🫶🏼

één maand geleden

Ik ben op vakantie geweest toen ik 5 weken was. Dit was een trein/fiets vakantie. Ik voelde me toen eigenlijk nog heel prima, behalve dat ik sommige dagen iets meer rust nodig had. Mijn advies is om uiteraard goed te luisteren naar je lichaam en eventueel je programma aan de hand daarvan aan te passen. Als je naar Frankrijk gaat: pas op voor de rauwmelkse kazen (au lait cru). Ik had ook wat last van dat ik andere mensen meer vond stinken haha, vooral in het OV. Verder is zwanger op vakantie zijn juist ook wel relaxed, makkelijker om rustig aan te doen, je hoeft het niet geheim te houden, kan je dagen zelf indelen. Dat vond ik in ieder geval! Geniet van je vakantie!

één maand geleden

Reactie op Blabla92

Ik ben op vakantie geweest toen ik 5 weken was. Dit was een trein/fiets vak ...
Hi! Dit geeft mij weer een rustiger gevoel! Ik heb er ook echt wel zin in! Ik praat er ook met mensen om mij heen over en die zeggen ook dat het juist heerlijk is om op vakantie te gaan als je net zwanger bent 😊 Ik vind vooral het vliegen erg spannend, maar komt vast goed! Ik voel mij momenteel ook wel prima dus zal vast goed koken. Heel erg bedankt! ☀️🥰

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ik ga 26 september op vakantie naar Bali Vind het wel spannend Maar ook wel ...
Ik ben momenteel 5+3 en toevallig nu in Bali! Ik vind het echt prima t doen allemaal, mocht je tips of iets anders willen kan ik je daarmee helpen!

één maand geleden

Reactie op Miies223

Ik ben momenteel 5+3 en toevallig nu in Bali! Ik vind het echt prima t doen ...
Heel graag