12 Reacties

13 dagen geleden

Ik kies voor 6! Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg.

13 dagen geleden

Uit ervaring van mijn vorige zwangerschap kies ik voor 6 weken (ben zelf gastouder). Eigenlijk zelfs 7 weken omdat we mijn verlof starten met een vakantie. De vorige keer moest ik vanaf week 30/32 uren gaan minderen. Vandaar deze keuze

13 dagen geleden

Dat lijkt me zwaar werk. Als ik jou was zou ik op safe spelen en gaan voor 6 weken. Of in ieder geval al proberen af te bouwen qua uren

13 dagen geleden

Reactie op Nomi4

Dat lijkt me zwaar werk. Als ik jou was zou ik op safe spelen en gaan voor ...
Ja ik heb wisselende gezinnen. Ook gezin met kinderen die al allemaal op school zijn. Dus wat dat betreft valt het qua zwaarheid. Nu mee. De jongste die ik heb is nu 1,5 die til ik nu wel van de trap bijv maar hoop dat het tegen die tijd dat ik met verlof ga niet meer nodig is

13 dagen geleden

Ik zit op kantoor en ik kijk tzt even, maar die positie heb jij natuurlijk niet. Ik zou je aanraden met 34 weken te stoppen, dit om te voorkomen dat je uiteindelijk alsnog eerder moet stoppen.

13 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Ik zit op kantoor en ik kijk tzt even, maar die positie heb jij natuurlijk ...
Ja neig er wel naar. Ik moet alleen dan wel weer eerder beginnen dan ik zou willen Hahah. Of Nouja sowieso is het “spannend” want is nog onzeker of ik bij 1 gezin terug kan komen. Een gezin stopt sowieso en de andere moet ik nog even kijken de jongste wordt daar volgend jaar ook 4

13 dagen geleden

Ik werk in het onderwijs, ook een beroep met veel staan en lopen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 4 weken gedaan, maar dit was echt op mijn tandvlees. Eigenlijk ging het niet. Bij de tweede zwangerschap toen 6 weken gedaan. Dat was veel beter te doen. Maar dat je dan weer met 10 weken moet werken vond ik ook verschrikkelijk. Dat ik mijn kleine ventje van 10 weken toen al naar de opvang moest sturen vond ik erg zwaar. Ik was ook nog helemaal niet mezelf qua hormonen. Dus eigenlijk is er naar mijn mening geen goede keuze. De verlofregelingen zijn eigenlijk gewoon te kort.

13 dagen geleden

Het is lastig te zeggen wat voor jou zal werken. Bij mijn eerste heb ik tot 36 weken doorgewerkt en bij mijn tweede ging ik met 32 weken 50% de ziektewet in en moest ik echt met 34 weken met verlof. Dit lag echt aan mijn fysieke gesteldheid. Ik ga nu aankijken hoe het dit keer verloopt en anders is het niet anders dan met 34 weken weer met verlof te gaan 😊. Ik werk overigens op een babygroep op een dagverblijf.

13 dagen geleden

Mijn vorige zwangerschap heb ik voor vier gekozen, echter ben ik toen eerder bevallen en uiteindelijk dus maar weinig aan mijn verlof gehad.. kies dit keer dus voor zes om ook nog een beetje me-time te hebben☺️

13 dagen geleden

Ik zou met jouw beroep 6 weken kiezen. Verloskundige gaf ook aan dat mensen vtv vaak denken 6 weken is zo lang, maar dat rond 30 weken men ineens wel begrijpt waarom die keuze er is en ze ernaar snakken..

13 dagen geleden

Reactie op EvenwichtigeLibel708953

Ik werk in het onderwijs, ook een beroep met veel staan en lopen. Bij mijn ...
Nou daar loop ik ook tegenaan dus.. zou zo fijn zijn dat verlof na bevalling wat langer is.

13 dagen geleden

Reactie op Elln20

Mijn vorige zwangerschap heb ik voor vier gekozen, echter ben ik toen eerde ...
Ja daar ben ik dus ook bang voor maar dan denk ik moet je na bevalling weer zo snel werken en z’n kleintje naar de opvang. Daar zit mijn twijfel in