10 Reacties

8 maanden geleden

Heb je je bloeddruk al laten meten? En compressie leggings / kousen zou kunnen helpen? Sterkte 😘

8 maanden geleden

Zwangerschapsmassage helpt hier ook bij. M'n schoonzus hield bij de eerste mega veel vocht vast. Bij de tweede begon het ook, maar door de zwangerschapsmassage is het iedere keer zo gemasseerd op de juiste drukpunten dat het nooit zo erg is geworden.

8 maanden geleden

In ieder geval ook juist voldoende vocht blijven innemen, is ook belangrijk bij oedeem. En idd het masseren, je kan het zelf een beetje doen, maar met een dikke buik valt het niet mee dus fijner als je partner dagelijks even kan helpen. En bewegen misschien door te zwemmen. Of fietsbewegingen in de lucht maken. En tja, helaas met dit hete weer is het nóg erger natuurlijk.. Hou vol! ❤️

8 maanden geleden

Ik loop tegen exact hetzelfde aan🥲 ik pas niet eens meer normaal in mn slippers.. helaas geen gouden tips maar vooral lekker de voetjes omhoog en goed blijven drinken😄

8 maanden geleden

Ik houd ook veel vocht vast in voeten/onderbenen en handen. Wat bij mij helpt is het consequent elke dag dragen van compressie sokken. Het is niet modieus en top met het warmere weer, maar onder een broek zie je het niet. Draag ik ze niet dan loopt het veel erger vol en dan is het helemaal pijnlijk omdat de huid zo strak staat. Verder omhoog zitten met de benen en ook proberen te bewegen en veel water drinken. Genoeg rust nemen ook. Als ik te druk ben of te veel in normale zithouding zit wordt het ook erger. Massage (terug naar boven) helpt ook.

8 maanden geleden

Yes had ik ook heel erg, zo vervelend. Bij mij hielpen steunkousen/compressiesokken om meteen s ochtends aan te (laten) trekken. Even een gedoe, maar hielp al voor 50%. Had ze bij de hema, en dan de breedste maat.

8 maanden geleden

Dit waren mijn voeten en je kunt hier precies niks tegen doen. Je voeten zo hoog mogelijk leggen, voldoende drinken. Ik kon op het laatst amper lopen van het vocht Inmiddels ben ik een week geleden bevallen en heb ik slanke enkels en is al het vocht weg

8 maanden geleden

8 maanden geleden

Ik lig ook met de poten omhoog. Dan gaat het wel, maar zodra ik weer opsta, ga lopen en dingen doen dan zwellen ze weer op..

8 maanden geleden

Een magnesium (voeten)bad kan ook helpen! Ik heb er sinds ik dat doe een stuk minder last van. De magnesiumvlokken van lucovitaal gehaald en daarmee een (voeten)bad gemaakt.