6 Reacties
19 dagen geleden
Ik ben momenteel ook nog bezig met een HBO opleiding (HBO-V) alleen door mijn extreme misselijkheid klachten etc ben ik tijdelijk gestopt (was bezig met stage). Er zijn echt ontzettend veel mogelijkheden en opleidingen kunnen je heel goed helpen en ondersteunen waar je behoeften liggen (je bent niet de eerste en niet de laatste die zwanger is tijdens een opleiding). Er zijn heel veel voorzieningen die je kan aanvragen en krijgen als je zwanger bent of al een kindje hebt (zoals vrijstellingen,extra tijd etc.). Je moet hiervoor eerst in gesprek met je mentor, dan met de decaan en vervolgens met studie adviseurs! Er valt heel veel te regelen, trust me :) goed voor jezelf zorgen en niet over je grenzen heen gaan! Als het beter is om tijdelijk te stoppen dan is dat maar zo.
19 dagen geleden
Ik werk 3 dagen en ga 1 dag per maand naar de opleiding (post-HBO). Dus ik denk dat mijn situatie anders is dan de jouwe. Ik mag of langer over de opleiding doen, of hem iets verkort doen zodat ik ben afgestudeerd voordat ik met verlof ga. Daarnaast werk op op mijn werkdagen aan mijn opleiding als ik klaar ben met mijn werkzaamheden. Ik kom er dan elke week wel ongeveer 1 of 2 uur aan toe en dat is tot nu toe voldoende.
19 dagen geleden
De meeste hogescholen hebben voldoende mogelijkheden. Je kan het best bij een studentendecaan langsgaan, die weten alles over de mogelijkheden.
Ik zit zelf in een soortgelijke situatie, doe een deeltijd studie maar moet verplicht altijd een stage lopen.
Hoop in februari mijn propedeuse te halen en daarna moeten we nog uitzoeken hoe verder.
18 dagen geleden
Bij mijn dochter was ik 26 weken toen ik afstudeerde aan het MBO en bij mijn zoontje zat ik in het 3e jaar van mijn HBO opleiding, ik heb toen, in overleg met de decaan, een half jaar vrij genomen van mijn studie en ben daarna weer verder gegaan. Ik leende geld van duo dus dat was mijn inkomen. Pas later heb ik er een bijbaantje bijgenomen maar toen was mijn zoontje al 1. Mijn zoontje is geboren in december 2020 en ik ben afgestudeerd in juli 2023.
18 dagen geleden
Ik zit intussen in mijn derde jaar van deeltijd hbo waarbij ik drie dagen werk (mijn werk is meteen mijn stage) en één dag p.w. naar Fontys ga. Heb al een zoon van drie, en de combi van studie met werk en een gezin is best puzzelen maar zeker haalbaar. Zodra mijn zoon slaapt ga ik aan de studie en in de weekenden pak ik vaak nog een ochtend. Nu met de volgende kleine onderweg zal het ook zeker weer even uitdagend zijn, maar niet onmogelijk. Ik heb me erop ingesteld dat ik er iets langer over zal doen en dat is oke☺️