11 Reacties

7 dagen geleden

Kzou zeggen succes met die specifieke zoektocht ! Ik ben nu 10 weken 3 dagen zwanger en heb al 5 opvang locaties gecontacteerd voor september 2025 en overal zit het vol ! Ben nu noodgedwongen begonnen met buiten de gemeente te kijken

7 dagen geleden

Hier ook bij 3 ingeschreven bij 7 weken, en alles lijkt nu ook voor de eerste maanden vol. Dus ik zou vooral inschrijven, je zit pas ergens aan vast als je later echt tekent. Dan heb je in ieder geval iets! Dan kun je later beter uitzoeken wat dan past... Maar als ik jou hoor, misschien kun je beter zoeken naar een gastouder? Ik denk dat je bij reguliere opvang echt wel vast zit aan een strak rooster, anders is er echt geen plek. Je moet namelijk nu al de dagen doorgeven dat je komt ook 😊

7 dagen geleden

Zoiets ga je niet vinden bij een opvang. Kan je niet beter gewoon 1 vaste dag in de week opvang regelen? Bij sommige heb je namelijk wel dat je dagen kan ruilen, maar niet op de manier waarop jij het omschrijft.

7 dagen geleden

Ik vrees dat dit niet mogelijk zal zijn. Als ik kijk op de opvang waar ik werk moeten we al ouders teleurstellen die vaste dagen willen. Je kan dan zomaar even tussendoor omdat de oppasoma niet kan. Ook zou ik dit echt afraden als een kindje ergens nooit komt en ineens naar volstrekt vreemde leidsters en omgeving gebracht word voor eens in de zoveel tijd is dat hoogstwaarschijnlijk heftig voor je kind 😅. Ik zou eerder naar een flexibele oppas zoeken denk ik.

7 dagen geleden

Flexibele opvanglocaties bestaan. Bij mijn zoontjes eerste opvang kon dit wel. Echter was het wel zo dat "vaste" kindjes voorrang hebben en je er als "flexibele" eigenlijk niet tussenkomt. Maar ja...ze bestaan. Ik weet alleen daarnaast ook niet of je er gelukkig van wordt. Je kindje is totaal niet gewend aan die omgeving. Alles is nieuw en vreemd. Ervaren de meeste niet als een fijne dag op de opvang.

7 dagen geleden

Ik merk bij ons zoontje als hij in de zomervakantie een aantal weken niet is geweest, dat het al weer een aantal weken lastig is om te gaan. Laat staan als je af en toe een dagje gaat. Is het mogelijk voor je om bijvoorbeeld een aantal oppasmensen achter de hand te hebben die je bijvoorbeeld af en toe 's avonds laat komen (zodat ze een beetje een bekend gezicht worden)? En die je dan kan inzetten als je het overdag nodig hebt?

7 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Hier ook bij 3 ingeschreven bij 7 weken, en alles lijkt nu ook voor de eers ...
Ja daar liepen we dus tegen aan dat we meteen al een dag moesten door geven. Maar een gast ouder is inderdaad ook nog een idee, daar had ik niet aan gedacht!

7 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Ik vrees dat dit niet mogelijk zal zijn. Als ik kijk op de opvang waar ik w ...
Ja daar had ik inderdaad niet aan gedacht, dat het voor het kindje ook niet ideaal is. Maar het is ook zo lastig om het allemaal uit te zoeken bij zo’n eerste zwangerschap. 😅 Ik denk alleen maar hoe ga ik dat allemaal regelen als m’n schoonmoeder niet kan.. (voel me nu al een loeder moeder 😔) blij dat deze app bestaat met alle tips en adviezen!

7 dagen geleden

Reactie op Rajo

Ja daar had ik inderdaad niet aan gedacht, dat het voor het kindje ook niet ...
Je moet je echt geen loedermoeder voelen hoor! Het is ook lastig uitvogelen allemaal, zeker als je voor de eerste keer mama gaat worden. Ik heb er ook een andere kijk op misschien door mijn werkervaring. Misschien kun je kijken of er meer mensen zouden kunnen oppassen voor als je schoonmoeder niet zou kunnen. Volgens mij heb je ook betrouwbare oppassites voor vaste oppas of voor sporadisch. Ik dacht dat je dan ook eisen zou kunnen hebben zoals kinder ehbo. En anders misschien in je familie/vrienden kring?

7 dagen geleden

Je kan ook overwegen je kind wel een dag naar de opvang te doen vast. Ik weet niet of dat financieel haalbaar is. Maar Er zitten veel voordelen aan een dagje naar de opvang (sociaal en ziektekiem gezien 🤣)

6 dagen geleden

Ik denk dat je dit niet gaat vinden. De kinderopvangorganisaties zitten dusdanig vol dat ze alle flexibele dingen uit hun aanbod hebben gegooid. En het is voor je kindje ook niet fijn, voor 1 of 2 dagen naar een totaal vreemde plek met heel veel prikkels enzo, terwijl hij oma gewend is. Wellicht kun je 1 vaste dag opvang afnemen? En wellicht kun je dan extra opvang aanvragen (daar zal zeker niet altijd plek voor zijn..) als oma ziek is of op vakantie gaat.. Lastig hoor! Succes! Enne, soms weet je dingen gewoon niet, dat maakt je geen loedermoeder..