21 Reacties

één maand geleden

Nog niet, wij hebben morgen de eerste echo met 7+5! Zijn van plan om direct na de afspraak naar mijn schoonouders door te rijden. Vrijdag hebben we mijn ouders op de planning! 🤩

één maand geleden

Ik belandde op de spoed met verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap met 4,5 week. Toen eerst gezegd dat ik daar was omdat ik misschien weer nierstenen had (daar was ik bekend mee). Uiteindelijk de dag erna, 4+6, wel verteld aan mijn ouders aangezien mijn moeder erg nieuwsgierig was naar mijn nierstenen verhaal / uitslagen etc (mijn moeder is altijd erg betrokken) dus het liegen werd niet prettig haha. Toen dus verteld. De rest wachten wij mee, dus ook mijn schoonouders, totdat alles goed is (embryo op de juiste plek en kloppend hartje). Ik ben nu 5+4 en zometeen weer een echo. Ik hoop dat ze een embryo in de baarmoeder zien!

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Nog niet, wij hebben morgen de eerste echo met 7+5! Zijn van plan om direct ...
Jaaaa precies! Maar ook eerder als 12 weken, ik ga er vanuit dat vammiddag alles goed is en dan gaan we het ook gelijk vertellen ❤️

één maand geleden

Wij willen het liefst wachten tot 3 maanden, wanneer het tijdens kerst/verjaardagen niet meer zo goed te "verstoppen" is. Voornamelijk omdat we jong zijn en bang zijn voor de reactie van andere dus vroeg in de zwangerschap willen we andermans meningen en slechte toewensen niet aanhoren. Wij zijn 19 en 20, wonen op onszelf en mijn vriend heeft een erg prima betaalde baan waardoor we het financieel wel gaan redden, ik werk er 20 uur bij en verzorg het huishouden verder. We hebben het goed geregeld en met de kleine zal het dus ook goedkomen, hebben 2 slaapkamers dus ook ruimte zat. Maar wij gaan dus proberen het zolang mogelijk uit te stellen!

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

Ik belandde op de spoed met verdenking buitenbaarmoederlijke zwangerschap m ...
Op de spoed was met je vorige zwangerschap? Je bent nu opnieuw zwanger?

één maand geleden

Hoi, Ik ben vandaag ook 6 weken en 5 dagen. Wij hebben het afgelopen weekend verteld aan mijn schoonouders. Mijn ouders heb ik het eigenlijk al meteen verteld. Volgende week donderdag pas de eerste echo. Hoop dat jouw echo vanmiddag goed verloopt! Spannend!

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Op de spoed was met je vorige zwangerschap? Je bent nu opnieuw zwanger?
Nee, dit was vorige week! Ze hebben dus nog geen embryo gevonden in de baarmoeder, dus moet om de 4 dagen terugkomen voor een inwendige echo totdat ze hopelijk de embryo zien in de baarmoeder!

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

Nee, dit was vorige week! Ze hebben dus nog geen embryo gevonden in de baar ...
Oooh okeee! Maar je bent nu ook nog erg vroeger zwanger toch? Ik was 11 September voor het eerst geweest maar toen was ik nog maar 4,5week bijna 5. En ze zei dat je dan nooit iets kan zien??

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Oooh okeee! Maar je bent nu ook nog erg vroeger zwanger toch? Ik was 11 Sep ...
Klopt. Ik ben nu dus 5+4 zwanger. Ze gaven wel aan vandaag hopelijk een wit puntje in de baarmoeder te zien (dat zou dan het embryo zijn). Dan kunnen ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitsluiten. De kans bestaat dat ze vandaag nog steeds niks zien en dan dus over 4 dagen weer terugkomen...

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

Klopt. Ik ben nu dus 5+4 zwanger. Ze gaven wel aan vandaag hopelijk een wit ...
Okee maar waarom heb je zo vroeg een echo gehad? En denken ze al met 4,5 week buitenbaarmoederlijke zwangerschap?? Ik had met 4,5 week echo door fam omstandigheden maar toen zei ze waarschijnlijk is er echt nog niks te zien en dat bleek want er was alleen nog maar dik wit baarmoeder slijmvlies

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Okee maar waarom heb je zo vroeg een echo gehad? En denken ze al met 4,5 we ...
Ja ze dachten idd met 4,5 week aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarom dus zo vroeg een echo

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

Ja ze dachten idd met 4,5 week aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap e ...
Aaaah okee en waarom Dachten ze dat? Klachten??

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Aaaah okee en waarom Dachten ze dat? Klachten??
Hele erge buikpijn aan 1 kant. Dat ik het uitgilde van de pijn. Daarbij heel misselijk en lage bloeddruk van 70/40

één maand geleden

Wij hebben het al verteld (5w nu), idem aan onze kinderen (die jullie raden het al het maar al te leuk nieuws vonden om voor zich te houden 😉). Tuurlijk beseffen wij ons dat het mis kan gaan, ik geloof er alleen heel sterk in dat als het mis gaat er iets niet ok is en het ook dan goed is om je gevoelens/verdriet etc te kunnen delen ❤️

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

Hele erge buikpijn aan 1 kant. Dat ik het uitgilde van de pijn. Daarbij hee ...
Aaah okee en hoeveel weken was je bij de laatste echo??

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Aaah okee en hoeveel weken was je bij de laatste echo??
5+0

één maand geleden

Reactie op Fem 🦋

Wij hebben het al verteld (5w nu), idem aan onze kinderen (die jullie raden ...
Zeker, dat ben ik helemaal met je eens. Nog geen echo gehad??

één maand geleden

Reactie op Anoniem_2001

5+0
Ahhh okee het is best logisch dat daar niks te zien is toch? Ik had met 4,5 week de echo en toen zei de verloskundige ook de kans dat je iets gaat zien is heel klein, en we zagen idd niks omdat dat veel te vroeg is, we zagen alleen dik wit baarmoederslijmvlies, en ze zei dat je dat hebt bij een goede zwangerschap maar dat 4 weken echt nog veel te vroeg is. Je leest ook overal dat je echt pas vanaf 5 of 6 weken iets kan zien

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Ahhh okee het is best logisch dat daar niks te zien is toch? Ik had met 4,5 ...
Klopt. Maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is heel gevaarlijk. Ze checken dus ook elke keer de eileiders of daar wat te zien is. Mochten ze daar dan het embryo tegenkomen, dan moeten ze actie ondernemen zodat ik hopelijk mijn eileider nog kan behouden

één maand geleden

Wij hebben het nog niet verteld. Vandaag 8+1 week. We zitten echt in onze bubbel en nog maar heel weinig mensen weten het